6122Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Re: Nieuw: van Gastel in Etten

  • Hans den Braber
    Oct 2, 2003
      Hallo Angelique,

      Het sluit inderdaad aan op de van Gastel's die ik eerder deze week inzond; zie IIIa.

      Ik begin de stamreeks van Gastel met het gezin die je in jouw vraag vermeld hebt.
      De Maria Rovers, gedoopt in 1759 is echter geen dochter van Willem Rovers en
      Joanna van Gastel. Dat was een dochter van een Theodorus Rovers.
      De Maria die getrouwd was met Petrus Verdonck is 2 jaar later gedoopt
      op 7 september 1761. Verder heb ik nog een kind Antonius in 1753 extra.
      De ouders van Joanna van Gastel vind je onder II-b. Haar moeder Petronella Fransen van Reijen
      is diverse keren doopgetuige geweest. Haar vader Adrianus van Gastel was doopgetuige
      van zijn eerste kleinkind Gerardus Rovers (1749 en 1750)
      Ik eindig hier met Antonius Jansen van Gastel en Petronilla Antonisse van Oers (I), de ouders
      van Adrianus Antonisse van Gastel (II-b) Petronilla (Perina) Antonisse van Oers tref je
      ook diverse keren als doopgetuige.

      met vriendelijke groet,
      Hans den Braber
      email: hans@...
      homepage: http://www.den-braber.nl/

      ---------------------------

      III-b Joanna van Gastel, afkomstig uit Etten, gedoopt aldaar op 26 oktober
      1724 (RK), dochter van Adrianus Antonisse van Gastel (II-b) en
      Petronella Fransen van Reijen.
      Zij is getrouwd te Etten op 13 mei 1748 voor de kerk (RK) met Willem
      Rovers, afkomstig uit Zundert, zoon van Gerard Roovers.
      Uit dit huwelijk:
      1 Gerardus Rovers, gedoopt te Etten op 18 april 1749 (RK)
      (doopgetuigen waren Adrianus van Gestel en Maria Gaudle (?)), jong
      overleden.
      2 Gerardus Roovers, gedoopt te Etten op 15 oktober 1750 (RK)
      (doopgetuigen waren Adrianus van Gastel en Maria van Gastel).
      3 Antonetta Roovers, gedoopt te Etten op 22 januari 1752 (RK)
      (doopgetuigen waren Antonius van Gastel en Petronella Francisci van
      Reijen), jong overleden.
      4 Antonius Roovers, gedoopt te Etten op 27 februari 1753 (RK)
      (doopgetuigen waren Antonius van Gastel en Petronella van Reijen),
      jong overleden.
      zijn moeder werd bij de doop Joanna van Reijen genoemd.
      5 Antonetta Roovers, gedoopt te Etten op 22 november 1754 (RK)
      (doopgetuigen waren Antonius van Gastel en Petronella Francisci van
      Reijen).
      6 Cornelius Roovers, gedoopt te Etten op 1 maart 1756 (RK)
      (doopgetuigen waren Antonius van Gastel en Petronella van Rijen).
      7 Antonius Rovers, gedoopt te Etten op 21 oktober 1757 (RK)
      (doopgetuigen waren Petrus van Gastel en Catharina van Gastel).
      8 Maria Roovers, gedoopt te Etten op 7 september 1761 (RK)
      (doopgetuigen waren Adrianus van Gastel en Petronella van Tijm),
      overleden te Princenhage (NB) op 28 december 1826.
      Zij is in ondertrouw gegaan te Etten op 11 april 1789 en getrouwd
      aldaar op 3 mei 1789 met Petrus Verdonck, gedoopt te Princenhage
      (NB) op 12 november 1763, overleden aldaar op 19 januari 1844.
      9 Antonia Roovers, gedoopt te Etten op 20 oktober 1764 (RK)
      (doopgetuigen waren Jacobus van Gastel en Gertrudis Nuijten).
      10 Adriana Roovers, gedoopt te Etten op 20 september 1767 (RK)
      (doopgetuigen waren Cornelius Roovers en Maria Roovers).
      11 Gerardus Rovers, gedoopt te Etten op 14 december 1769 (RK)
      (doopgetuigen waren Theodorus Rovers en Cornelia Theodori Rovers).

      III-a Antonius Joannis van Gastel, gedoopt te Etten op 28 augustus 1718 (RK),
      zoon van Joannes Antonisse van Gastel (II-a) en Anna Agatha "Anna"
      Antonisse Brabers.
      Hij is in ondertrouw gegaan te Oosterhout (NB) op 24 april 1745 en
      getrouwd te Etten op 9 mei 1745 (NG) met Maria Gerards Kempen
      (Kemps\Kemp), gedoopt te Oosterhout (NB) op 15 oktober 1724 (RK)
      (doopgetuigen waren Henricus Wijnhof, Adriana Kempe en Cornelia Backx),
      dochter van Gerrardus Kemp en Hendrina Jansen Bax.
      [Doc: Ruud Raats 9.2003]
      Uit dit huwelijk:
      1 Joanna van Gastel, gedoopt te Etten op 5 maart 1746 (RK)
      (doopgetuigen waren Cornelius Kempen en Anna Brabers), overleden na
      1766.
      2 Henricus van Gastel, gedoopt te Etten op 18 september 1748 (RK)
      (doopgetuigen waren Nicolaus van Gastel en Allegondis Kempe),
      overleden na 1766.
      3 Gerardus van Gastel, gedoopt te Etten op 28 september 1750 (RK)
      (doopgetuigen waren Antonis Brabers en Antonia Eestermans), jong
      overleden.
      4 Antonius van Gastel, gedoopt te Etten op 25 november 1751 (RK)
      (doopgetuigen waren Antonius Brabers en Antonetta Eestermans).
      5 Henrica van Gastel, gedoopt te Etten op 21 december 1753 (RK)
      (doopgetuigen waren Joannes Brouwers en Maria de Helt).
      Zij is getrouwd te Breda op 7 mei 1780 met Theodorus Kerpels, zoon
      van Cornelis Kerpels en Maria Agnes Lenaerts.
      [Doc: Ruud Raats 9.2003]
      6 Joannes van Gastel, gedoopt te Etten op 17 november 1756 (RK)
      (doopgetuigen waren Joannes Joannis van Gastel en Anna Maria Jois
      van Gastel).
      7 Anna Maria van Gastel, gedoopt te Etten op 10 februari 1760 (RK)
      (doopgetuigen waren Arnoldus van Gastel en Maria Kemp).
      8 Anna Elisabetha van Gastel, gedoopt te Etten op 5 maart 1763 (RK)
      (doopgetuigen waren Gerardus Brouwers en Anna Elisabetha van
      Rosmaelen).
      9 Cornelia van Gastel, gedoopt te Etten op 14 maart 1766 (RK)
      (doopgetuigen waren Henricus van Gastel en Joanna van Gastel).
      10 Maria van Gastel, gedoopt te Etten op 12 februari 1770 (doopgetuigen
      waren Cornelius Kemp en Henrica Kemp).

      II-a Joannes Antonisse van Gastel, geboren op de Leur, gedoopt te Etten-Leur
      op 3 juli 1686 (RK), overleden voor 1786, zoon van Antonius Jansen van
      Gastel (I) en Petronella Antonis van Oers.
      Hij is in ondertrouw gegaan te Etten op 27 april 1715 en getrouwd aldaar
      op 12 mei 1715 (SB) met Anna Agatha "Anna" Antonisse Brabers, gedoopt te
      Oudenbosch op 24 november 1690 (RK) (doopgetuigen waren Arnoldus Clutz,
      Arnoldus Lauwen Surendonck i.p.v. Lucia Brabers), overleden te Etten op
      21 juni 1786, dochter van Antonius Hendrix Brabers en Maria Rombouts
      Matiens.
      Haar moeder overleed kort na haar geboorte; haar vader toen ze ongeveer
      4 jaar oud was. Zij kwam na hun overlijden te wonen bij haar opa en oma
      Maetiens. Zij werd bij dit gezin in 1697 te Oudenbosch vermeld als
      houwkindt van 6 jaar oud.
      Uit dit huwelijk:
      1 Antonius van Gastel, gedoopt te Etten op 30 maart 1716 (RK)
      (doopgetuigen waren Arnoldus Antonisse Bravers en Piryntien
      Antonisse van Oirs), jong overleden.
      2 Maria van Gastel, gedoopt te Etten op 3 april 1717 (RK)
      (doopgetuigen waren Petrus Adr. Brabers, Petronilla Anth. van Oers
      en Antonia Anth. van Gastel), jong overleden.
      3 Antonius Joannis van Gastel, gedoopt te Etten op 28 augustus 1718
      (RK) (doopgetuigen waren Nicolaus Wittebol en Petronilla Antony van
      Oers), volgt onder III-a.
      4 Henricus van Gastel, gedoopt te Etten op 1 mei 1720 (RK)
      (doopgetuigen waren Arnoldus Ant. Brabers, Antonia Anth. van Gastel
      en Anna Hagen v.d. Dries).
      5 Govardus van Gastel, gedoopt te Etten op 10 september 1721 (RK)
      (doopgetuigen waren Nicolaus Anto. van Gastel, Cornelia Anto. van
      Gastel i.p.v. Petronilla Anto. van Gastel), jong overleden.
      6 Maria van Gastel, gedoopt te Etten op 5 oktober 1722 (RK)
      (doopgetuigen waren Antonius Anto. van Gastel, Anna Claes van Dries
      i.p.v. Helena Antonie Brabers).
      7 Govardus van Gastel, gedoopt te Etten op 12 september 1723 (RK)
      (doopgetuigen waren Nicolaus van Gastel en Antonia Govart van
      Gastel).
      8 Nicolaus van Gastel, gedoopt te Etten op 11 mei 1725 (RK)
      (doopgetuigen waren Joannes Mathiens en Maria Mathiens).
      9 Joannes van Gastel, gedoopt te Etten op 19 januari 1727 (RK)
      (doopgetuigen waren Adrianus van Gastel en Catharina Wittenbol),
      overleden na 1756.
      10 Anna Maria van Gastel, gedoopt te Etten op 11 februari 1729 (RK)
      (doopgetuigen waren Joannes Govertse van Gastel en Adriana
      Wittenbol), overleden na 1756.
      11 Arnoldus van Gastel, gedoopt te Etten op 11 januari 1732 (RK)
      (doopgetuigen waren Joannes Voet en Petronilla van Gastel),
      overleden na 1760.

      II-b Adrianus Antonisse van Gastel, gedoopt te Etten-Leur op 6 oktober 1695
      (RK), zoon van Antonius Jansen van Gastel (I) en Petronella Antonis van
      Oers.
      Hij is in ondertrouw gegaan te Etten op 2 juli 1718 en getrouwd aldaar
      op 17 juli 1718 (ng+), getrouwd aldaar voor de kerk (rk+) met Petronella
      Fransen van Reijen, geboren te Etten.
      Uit dit huwelijk:
      1 Franciscus van Gastel, gedoopt te Etten op 11 april 1719 (RK)
      (doopgetuigen waren Joannes Antonisse van Gastel en Helena Francisca
      van Rijen).
      2 Antonia van Gastel, gedoopt te Etten op 19 december 1720 (RK)
      (doopgetuigen waren Christianus Jacob Bimans, Elizabetha Antonisse
      van Gastel en Cornelia ...).
      3 Antonius van Gastel, gedoopt te Etten op 16 januari 1723 (RK)
      (doopgetuigen waren Marinus Baeijens en Petronilla Antonisse van
      Oers).
      4 Joanna van Gastel, afkomstig uit Etten, gedoopt aldaar op 26 oktober
      1724 (RK) (doopgetuigen waren Marinus Baeijens en Maria van Reijen),
      volgt onder III-b.
      5 Ida van Gastel, gedoopt te Etten op 24 januari 1727 (RK)
      (doopgetuigen waren Cornelius Vincent en Engelina van Oers).
      6 Antonius van Gastel, gedoopt te Etten op 9 november 1729 (RK)
      (doopgetuigen waren Antonius van Gastel en Perina van Oers).
      7 Petrus van Gastel, gedoopt te Etten op 29 maart 1732 (RK)
      (doopgetuigen waren Joannes Voeten en Anna Brabers).
      8 Jacobus van Gastel, gedoopt te Etten op 13 februari 1735 (RK)
      (doopgetuigen waren Jacobi Wagemakers, Antonia van Gastel en Perina
      van Oers).
      9 Catharina van Gastel, gedoopt te Etten op 8 juli 1738 (RK)
      (doopgetuigen waren Antonius van Gastel en Antonia van Gastel).

      I Antonius Jansen van Gastel, afkomstig uit Leur.
      Hij is in ondertrouw gegaan te Leur op 3 november 1685 en getrouwd
      aldaar op 18 november 1685 (ng+), getrouwd te Etten voor de kerk (rk+)
      met Petronella Antonis van Oers, afkomstig uit Oers, overleden na 1718.
      Uit dit huwelijk:
      1 Joannes Antonisse van Gastel, geboren op de Leur, gedoopt te
      Etten-Leur op 3 juli 1686 (RK), volgt onder II-a.
      2 Cornelia Antonisse van Gastel, gedoopt te Etten-Leur op 10 september
      1688 (RK), overleden na 1721.
      3 Antonius Antonisse van Gastel, gedoopt te Etten-Leur op 22 oktober
      1690 (RK), overleden na 1722.
      4 Antonia Antonisse van Gastel, gedoopt te Etten-Leur op 10 december
      1692 (RK), overleden na 1720.
      5 Adrianus Antonisse van Gastel, gedoopt te Etten-Leur op 6 oktober
      1695 (RK), volgt onder II-b.
      6 Elisabeth van Gastel, gedoopt te Etten-Leur op 2 december 1697 (RK),
      jong overleden.
      7 Elisabeth van Gastel, gedoopt te Etten-Leur op 1 oktober 1699 (RK).
      8 Petronella Antonisse van Gastel, gedoopt te Etten-Leur op 5 november
      1701 (RK), overleden na 1721.
      9 Joanna van Gastel, gedoopt te Etten-Leur op 22 september 1704 (RK).
      10 Nicolaus Antonisse van Gastel, overleden na 1721.