3496Re: Buijsen - Essen - Nieuw-Vossemeer - ca 1720 - 1800

  • m.l.h.ridderhof <mikeridderhoff@hotmail.
    Jan 1, 2003
      Hoi Jan,

      Hartelijk bedankt voor je reactie. Ik kon me nog een kwartierstaat
      op internet herinneren waar Buijsen in voor kwam. De informatie in
      deze kwartierstaat van Geert Suzanne Mark Loos blijkt perfect aan te
      sluiten bij wat je me hebt doorgemaild.

      De kwartierstaat is te vinden op:

      http://users.online.be/~gd33590/index_bestanden/kwagelo.htm#BM12284

      Een deel van de kwartieren komt ook terug in de kwartierstaat van
      Zitteren, die te vinden is op:

      http://www.vzis.org/genea/d15/i1541.htm

      Als bronvermelding geeft deze de gegevens van Frans Buijsen, die,
      als ik het mij goed herinner een boekwerk over de familie Buijsen
      heeft geschreven.

      Er zijn enkele verschillen tussen de beide kwartierstaten. Waar jij
      en de kwartierstaat Loos uitgaan van Joanna Adriaenssen van Riel als
      echtgenote van Joannes Govaerts Buijsen, kiest van Zitteren voor
      haar zus Cornelia.

      De enige persoon waar vooralsnog via internet geen gegevens te
      vinden waren is Petronella Christiaensen (Kerstens), moeder van de
      door mij gezochtte Christianus en echtgenote van Joannes Adriaenssen
      (de jonge) Buijsen.

      Met vriendelijke groet,

      Mike Ridderhof

      --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "Jan Schnitker"
      <jan.schnitker@h...> wrote:
      > Christianus Buijsen geboren 8-5-1724, in Essen ( over de Aa)
      > Getuigen Bartholomeus Petrus van Velthoven en Johanna Janssen
      Delien
      > Ouders
      > Joannes Adriaenssen (de Jonge) Buijsen ged. 14-11-1674 in Essen
      > getuigen Joannes Buijsen de Ouden en Maria Suijckerbuijck
      > en Petronella Christiaenssen (Kerstens)
      > Ouders
      > Adrianus Jansen Buijsen (de Jonge), ged. 8-4-1650 in Essen
      getuigen Joannes Mathijsen en Maria Govaerts
      > en Helena Adriaenssen Suijckerbuijck
      > ouders
      > Joannes Govaerts (de Jonge)Buijsen en Joanna Adriaenssen van Riel
      > verder zie zo vlug niets als je nog aanvullingen wilt hebben in de
      moeders lijn geef even een mailtje dan kan zal kijken of ik iets
      voor je kan vinden.

      > Wie kent de herkomst en voorouders van Christianus Buijsen,
      > waarschijnlijk geboren te Essen (B) rond 1720, begraven te Nieuw-
      > Vossemeer op 21 juli 1800.
    • Show all 6 messages in this topic