2860Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Re: Akkermans

  • L.A. Verhelst
    Aug 13, 2002
      From: <r.v.d.westen@...>
      To: <Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Monday, August 12, 2002 11:32 AM
      Subject: Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Re: Akkermans

> [...]
      > gegevens heb.
      > Deze Nicolaas kreeg een zoon: Johannes Nicolai, waarvan ook geen verdere
      > gegevens bekend zijn bij mij.
      > Deze Johannes Nicolai Ackermans kreeg een zoon: Petrus, geboren rond 1680.
      > En het is, volgens mijn informatie, deze Petrus geweest die op 29-01-1702
      te
      > Oosterhout trouwde met Maria Mathei van Dongen. Zij was gedoopt te
      > Oosterhout op 25-8-1677 en een dochter van Matthijs Peter Mathijssen van
      > Dongen en van Jenneken Cornelis Thomissen van de Made.

      Beste Rob,

      Ik denk, dat we in elkaars kwartieren zitten.

      Ik heb:

      Adriaen Mathijssen van Dongen, ged. 27-3-1672 Oosterhout
      gehuwd 5-5/22-5-1695 Oosterhout met
      Florentia Peterse van der Vaeck, ged. circa 1667 te Nieuw Beijerland
      overl. 19-12-1733 te Oosterhout

      Cornelis Cornelissen Thomas van de Meede, ged. en overl. Oosterhout
      gehuwd 30-1/16-2-1670 Oosterhout
      Agnes Peter Jansen Timmermans, ged. en overl. Oosterhout
      7 kinderen uit deze relatie tussen 1670-1690
      met o.a.
      Joanna van de Meede, ged. 9-9-1677 te Oosterhout

      Rob, laat eens zien wat jij hebt ??

      Nog even terzijde:

      Die persoon Verhelst uit Zelzate in Belgie, had ik al eerder ontdekt op
      internet.
      Hij niet van mijn stam.
      Er zijn 2 grote groepen met de naam Verhelst.
      Een heeft de oorsprong in Berlaar bij Lier en de andere ontstaat in west
      Vlaanderen
      beide hebben geen verband met elkaar.
      Ik heb mijn oorsprong in Berlaar.
      Nogmaals bedankt voor je attente opmerking.

      Hoe gaat het met je werk in de Keistad ??

      Groetjes uit een zonnig Amersfoort

      Leo Verhelst

      http://docs.yahoo.com/info/terms/