2551Re: Akkermans

  • mia_akkermans
    May 5, 2002
      --- In Noord-Brabant_Genealogy@y..., "Drakenvuur"
      <dragonlady_s62@h...> wrote:
      > Geachte medelezers.
      >
      > Wie kan mij helpen met het vinden van het voorgeslacht van
      Wilhelmina
      > Petrusdr Akkermans geb ca 1772 Oosterhout, NBr. Zij huwt op 26-10-
      1794
      > met Johannes Jacobus van Hulten en noemen hun dochter Pietronella.
      > Een zus zou kunnen zijn Petronella Peeters Akkermans geb 20-07-1771
      > Oosterhout. Zij huwt Huijbert H vd Goorbergh.
      >
      > Met vriendelijke groet Angel

      Goede morgen,

      Ik heb een Nicolaas Ackermans waarvan ik noch de ouders, noch de
      geboortedatum ken.
      Hij had waarschijnlijk drie zonen: Gerardus, Wilhelmus en Joannes.
      Als deze Joannes, de Joannes is die U zoekt is hij op 01/02/1702
      gehuwd met Maria Mathei Van Dongen.
      Verdere gegevens ontbreken nog, tot mijn spijt. Ik denk wel dat men
      bij al deze Ackermansen heel nauwkeurig en nauwgezet alles moet
      bekijken want dezelfde namen komens steeds terug en anders verdwaal
      je zo in verschillende families. Ik heb o.a. ook een Ackermans die
      gehuwd is met een Vermeulen, maar ik denk dat hij van een andere tak
      is.
      Ik ben wel benieuwd naar het vervolg van dit Ackermans-verhaal.
      Groetjes
      Mia
    • Show all 8 messages in this topic