20649Antw: Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Van de Biggelaar : Tongelre en Stratum

  • W.W.L.H. STEENBAKKERS
    Dec 2, 2013
      Het probleem is inderdaad dat er weinig doopheffers van den Biggelaar zijn. Ook beginnen de dtb-boeken pas rond 1690 in Tongelre. De combinatie Adriaan en Adriaan als vader en zoon komt veel voor bij de vd Biggelaar's. De aangehaalde persoon door Esther komt uit Boxtel. Nog geen verband met Tongelre, helaas.

      Op 12/02/13, Esther <attekie@...> schreef:

      Mogelijk dat je hier aanknoping kan vinden, of anders met de eigenaar van de website contact op kan nemen:
      http://www.geni.com/people/Adriaan-van-den-Biggelaar/6000000010985404893
      http://www.geni.com/people/Adrianus-Theodorus-van-den-Biggelaar/6000000021891039692
      Esther

      On 02/12/2013 12:36 PM, Henk van Hulsel wrote:

      Wilbert, Gerard,

      Bedankt voor jullie reacties.

      Zoals ik al eerder schreef, kan ik nergens in Noord Brabant een huwelijk van Theodorus van den Biggelaar en Petronella Schenkelaars vinden. De afzonderlijke namen komen wel voor in de buurt van Eindhoven, maar niet als echtpaar of de ouders van een gezin.

      Op grond van de vernoeming van hun oudste zonen (Jan en Thomas) denk ik, dat de vader van Adriaan ook Jan of Joannes zal heten.

      Er waren maar weinig doopgetuigen van den Biggelaar in Tongelre te vinden bij de doop van Adriaan’s kinderen: enkel ene Theodorus  en Hendricus.

      Verder vond ik geen borgbrieven, waaruit af te leiden zou zijn waar deze van den Biggelaars vandaan kwamen.

      Mvg,

      Henk