20607Brieven boven water (serie van de KRO)

  • Dymphie Lobbezoo
    Oct 20, 2013

      Beste speurders,

      Ik ben op zoek naar Dingeman van Dusseldorp (Disseldorp) geboren 01.10.1802 in Waspik gehuwd met Anna Elisabeth Brasseler op 16.02.1829 te Breda. Hij overlijdt in 1839 in een ziekenhuis op Curacao - was meesterkuiper aan boord van de oorlogsbrik  DE VALK.

      Zijn erfgenamen waren zijn vrouw Anna Brasseler - zijn moeder Maria Wijdemans - broer Josephus en zuster Adriana van Dusseldorp (Disseldorp). Aan soldij ontvangen zij totaal f.289,82 dat gedeeld moet worden. In Rotterdam wordt op 10.04.1839 onder nr.2316 een akte opgemaakt waarin staat : Overleden op het eiland Curacao. Ik vraag me af (bij het zien van bovengenoemde serie) of hij ook brieven naar huis geschreven heeft,  die nooit aangekomen zijn.

      Wie weet waar ik hierover informatie kan inwinnen ?
      Bij voorbaat dank
      Dymphie Lobbezoo-van Disseldorp

    • Show all 3 messages in this topic