20278Re: [Noord-Brabant_Genealogy] Hulp gevraagd

  • Esther
    Oct 19, 2012
      Jan, heb je deze gegevens uit een index zoals bijvoorbeeld GenLias?
      Of heb je de huwelijks acte zelf ingezien?
      Ik vermoed het eerste.
      Uit de huwelijksacte zelf blijkt n.l. dat Peter Arts landbouwer was en
      in 1870 in St Anthonis woonde, en dat Wilhelmina Maas al overleden was.
      Dat geeft al gelijk een beetje houvast om verder te zoeken.
      Je moet datums weten, of bereid zijn te "bladeren", maar voor Noord
      Brabant, ga naar
      www.familysearch.org
      Kies Continental Europe uit de lijst links onder.
      Dan Netherlands.
      dan Netherlands, Civil Registration, 1792-1952.
      dan: Browse through 29,745,426 images
      <https://www.familysearch.org/search/image/index#uri=https%3A//familysearch.org/records/collection/1831469/waypoints>
      Kies nu Noord-Brabant
      en dan de plaatsnaam die je nodig hebt.
      In dit geval dus onder Oploo, Sint Anthonis en Ledeacker zoeken naar het
      overlijden van de moeder, vind je die, dan zal er ook instaan waar ze
      geboren is, en hoe oud ze was, en geeft dus weer aanknopingspunten om
      verder te zoeken.
      Dito voor de vader, omdat hij in Sint Anthonis woonde, is het redelijk
      (but isn't written in stone) dat hij daar ook is overleden.
      Veel plezier zoeken!
      Groeten uit Beautiful British Columia - waar het najaar eindelijk is
      gearriveerd...
      Esther