20077Opzoekvraag Ida van Herrewaarden overlijden Maren

  • vanderhall
    Jun 3, 2012
      Goede middag,

      Vanwege het mooie weer vind ik zojuist bij toeval in Genlias het overlijden van een Ida van Herrewaarden (Herwaarden, etc) te Maren op 1 augustus 1824.(akte 16, inventarisnr 89 / Alem, Maren en Kessel)

      Zij wordt daar vermeld als weduwe van Adriaan van Vugt. Ik heb in mijn genealogie een Ida van Herrewaarden, gehuwd met Joannes van Osch (Oss), woont te Maren en krijgt daar haar kinderen.

      Vandaar mijn vraag nu hier: wie wil voor mij in de akte nagaan of Ida eerder gehuwd is geweest met Joannes van Osch.

      Reden voor mijn vraag is: in de overlijdensakte worden als ouders van Ida vermeld Hendrikus van Herwaarden en Angenees de Werd en mogelijk zijn dit dan de ouders van 'mijn' Ida, want wanneer ik 'de regels van vernoeming' volg, dan valt het op dat Hendricus en Agnes bij de kinderen voorkomen:

      Pa's Pa: Nicolaas (1765 and 1766) peter is Henricus van Herwaarde
      Ma's Ma: Agnes (1767 and 1769)
      Ma's Pa: Henricus (1771)
      Pa's Ma : Elisabeth (1774) peter is Nicolaas van Os

      en dat is wel heel toevallig, niet? De vermelde peters kunnen ook broers zijn. De andere peetouders zijn voor deze vraagstelling van minder belang. Ook twee Ida's van Herwaarden in Maren...............

      zeer benieuwd naar de oplossing en bij voorbaat al veel dank!

      Robert van der Hall