19890Re: Hulp huwelijk Van Andel en Van Dijck 1689 Giessen

  • Eimert
    Feb 3, 2012
      Beste Robert,

      Cornelia Reijersen is ws. afkomstig uit (de omgeving van) Dussen. Ze
      heeft een zus Clara die in 1699 in Andel trouwt met de eveneens uit
      Giessen afkomstige Adriaen Pieterssen Brouwer. Haar zus draagt bij haar
      huwelijk de achternaam Clijn.

      Hieronder heb ik wat info van de site isis.salha.nl opgenomen. Ik schat
      in dat het loont om deze vraag ook te stellen op het forum van salha.
      www.salha.nl/forum.html <http://> .

      Met vriendelijke groet,

      Eimert van der Beek

      Anthoni Gijsbertsen van Andel
      vermelding
      Man

      Partners:
      • Cornelia Rejersen

      Kinderen:
      Raijer van Andel
      gedoopt op zondag 15 december 1697 Dussen
      Man
      gedoopt op 15 dec 1697 Dussen
      religie: ref
      getuige: Marijke Paulus
      Ouders:
      • Anthoni van Andel
      • C. de Kleinen

      • Theunis van Andel, gedoopt op 30 jul 1702 Dussen, religie: ref
      getuige: Jopken Ariens
      • Jenneken van Andel, gedoopt op 21 mrt 1706 Dussen

      Willemke van Andel
      doop op zondag 26 januari 1716 Almkerk-Emmikhoven
      Plaats: Almkerk-Emmikhoven
      bron: SLHA
      gezindte: NG
      Dtb: 3
      Voornaam kind: Willemke
      Doopdatum: 26-01-1716
      V-M: V
      Voornaam Vader: Gijsbert
      Achternaam vader: Andel, van
      Voornaam Moeder: Lijsbet
      Achternaam moeder: Willems
      Voornaam 1e Getuige: Cornelia
      Achternaam 1e Getuige: Rijers

      Antonij van Andel
      doop op zaterdag 8 januari 1718 Almkerk-Emmikhoven
      Plaats: Almkerk-Emmikhoven
      bron: SLHA
      gezindte: NG
      Dtb: 3
      Voornaam kind: Antonij
      Doopdatum: 08-01-1718
      V-M: M
      Voornaam Vader: Gijsbert
      Tweede Voornaam Vader of patroniem: Antonische
      Achternaam vader: Andel, van
      Voornaam Moeder: Lijsbet
      Tweede Voornaam Moeder of patroniem: Willemsch
      Achternaam moeder: Smeermaes
      Voornaam 1e Getuige: Cornelia
      Achternaam 1e Getuige: Reijersche
      Gijsbert van Andel
      doop op zondag 2 juli 1719 Almkerk-Emmikhoven
      Plaats: Almkerk-Emmikhoven
      bron: SLHA
      gezindte: NG
      Dtb: 3
      Voornaam kind: Gijsbert
      Doopdatum: 02-07-1719
      V-M: M
      Voornaam Vader: Gijsbert
      Tweede Voornaam Vader of patroniem: Antonische
      Achternaam vader: Andel, van
      Voornaam Moeder: Lijsbet
      Tweede Voornaam Moeder of patroniem: Wilmse
      Achternaam moeder: Vermeulen
      Voornaam 1e Getuige: Cornelia Reijerse
      Achternaam 1e Getuige: Kleijn, de

      Clara Reijerse Clijn
      ondertrouw op zaterdag 10 januari 1699 Andel (NB)
      Vrouw
      woonplaats: Giessen (NB)

      Adriaan~Peetersz met Clara~Reijerse Clijn
      ondertrouw op 10 jan 1699 Andel (NB)
      ondertrouw: (Impost: pro deo)

      Partners:
      • Adriaan Peetersz
      Ariaantje Brouwer
      gedoopt op vrijdag 2 januari 1699 Giessen
      Vrouw
      gedoopt op 2 jan 1699 Giessen
      religie: NG
      getuige: Maijke Bastiaanse de Roode
      In de marge staat dat ariaantje gedoopt is voordat de ouders in
      ondertrouw waren gegaan.

      Dopen Giessen Nederduits Gereformeerd 1648-1799 (Streekarchief Land van
      Heusden en Altena) Giessen (DTB 1)
      Ouders:
      • Adrianus Brouwer
      • Clara Reijer

      --- In Noord-Brabant_Genealogy@yahoogroups.com, "vanderhall"
      <rvdhall@...> wrote:

      > Goede morgen,
      >
      > Wie kan voor mij nagaan of bij de inschrijving van het huwelijk van
      Anthonius Gijsberts van Andel en Cornelia Rijers van Dijck op 1 mei 1689
      te Giessen de ouders of andere familieleden van Cornelia worden genoemd.
      Ook namen van de getuigen zijn uiterst welkom! Anthonius komt uit
      Heesbeen en Cornelia uit ?. Bij de dopen van haar kinderen wordt ze
      Cornelia Reyers(e) de Kleine genoemd.