19307RE: [Noord-Brabant_Genealogy] Re: Martinus Brouwers uit Breda

  • Arie Bos
    Feb 2 2:00 AM
      > Wat ik nog niet zo goed in kaart kan brengen is...

      Je hebt er geen idee van hoe groot de mobiliteit was in die tijd. Denk maar eens aan de stromen 'Duitsers' die de grens over kwamen als seizoensarbeiders, lieden uit heel Europa op zoek naar een baan bij de VOC of de marine, rondtrekkende ambachtslieden, seizoensarbeiders in het algemeen, regimenten die alsmaar heen en weer trokken door het land, de 'magneet' Amsterdam, lieden die vanwege hongersnood, oorlog of wat voor ellende dan ook hun heil zochten in NL etc.etc.

      In principe is er dus ook geen verklaring voor te geven tenzij je in individuele gevallen aanknopingspunten vindt.

      Arie

       Save Paper - Do you really need to print this e-mail?