19306RE: [Noord-Brabant_Genealogy] Re: Martinus Brouwers uit Breda

  • Hans Brouwers
    Feb 2, 2011
      Dorethé

      Dat klopt, de nieuwe website is prima te raadplegen. Martinus blijft tot nu
      toe een grote onbekende. Wat ik nog niet zo goed in kaart kan brengen is
      waarom mensen in die tijd (even los van de Hugenoten) dus ook Martinus
      belanden in Noord Nederland. Iemand enig idee?

      Hieronder een mooi voorbeeld, geboren te Breda, gehuwd in Havelte, op dat
      moment afkomstig uit Amsterdam daarna weer terug te vinden in A’dam.

      Havelte, trouw-, overlijdens- en lidmatenboek (1694-1755; DTB 58), 25 april
      1723, pagina 311

      Huwelijksdatum: 25-04-1723.

      Bruidegom: Johannes Brouwer, geboren te Breda; jongeman; herkomst:
      Amsteldam; met attestatie van Amsteldam.

      Bruid: Theodora Fledderus, jongedochter; herkomst: Amsteldam; met attestatie
      van Amsteldam.

      Hans Brouwers