15181Re: Demer in Eindhoven

  • wimriapeeters
    Apr 2 1:13 PM
      Huub,
      Zover ik weet is dat geen familie. Ik ben dat modehuis al eens eerder
      tegen gekomen.
      Ik weet van mijn vader dat mijn grootvader kleermaker was en heb ook
      een notarisakte en kranten advertentie gevonden dat hij in 1908 stopte
      als zelfstandig kleermaker, zo vermeldt een advertentie in de
      Meierijsche Courant van 29 september 1908 over een publieke verkoping
      ten huize van Wilh. Peeters-Zimmerman te Eindhoven aan den Demer
      (hij was getrouwd met Johanna Zimmerman)
      Iemand zegt een paar jaar geleden de naam op de gevel te hebben zien
      staan, maar wist niet meer waar dat was en dat die gevels beschermd
      waren en dat er dus niets aan de buitenkant mocht worden gewijzigd.
      Tot nu toe heb ik helaas in het rhc-Eindhoven nog niet meer kunnen
      achterhalen.
      Met vriendelijke groet,
      Wim
    • Show all 8 messages in this topic