15180Re: Demer in Eindhoven

  • mijnnaamishuubvanhelvoort
    Apr 2, 2007
      Beste Wim,

      Ter aanvulling op je vraag:

      > Mijn opa Wilhelmus Peeters was tot 1908 kleermaker in de Demer in
      > Eindhoven. Ik heb eens gehoord dat zelfs de naam nog voorkomt op een
      > pui van een pand aldaar.

      Kan het zijn dat je grootvader nog zusters had die in
      hetzelfde vak zaten? Of waren het misschien zijn dochters
      (jouw tantes).

      Ik vond in het telefooboek van 1915 onder telefoonnummer 217
      Peeters, Gez., Modeart., mag."De rooden Haandschoen", Rechtestr.

      De Rechtestraat is om de hoek van de Demer.
      (en die bestaat ook nog steeds ;-)

      In het bevolkingsregister kun je misschien vinden
      op welk huisnummer hij woonde, dat maakt het zoeken
      wat makkelijker.

      Groeten, Huub.
    • Show all 8 messages in this topic