15176Re: Demer in Eindhoven

  • mijnnaamishuubvanhelvoort
    Apr 1 6:46 AM
      Beste Wim,

      Je schreef:

      > Mijn opa Wilhelmus Peeters was tot 1908 kleermaker in de Demer in
      > Eindhoven. Ik heb eens gehoord dat zelfs de naam nog voorkomt op een
      > pui van een pand aldaar.
      > Ik ben al eens gaan kijken maar helaas het niet gevonden.
      > Is misschien iemand in Eindhoven hierover iets bekend ?
      > Ik zou er graag een foto van willen maken.

      Tijdens het bombardement op 6 december 1942 is veel rond
      de Demer verwoest.

      Misschien dat je in de beeldbank van eindhoven nog iets
      kunt vinden (weet je het huisnummer nog?).

      Ga naar: http://atlantis.rhc-eindhoven.nl/
      en klik op historische atlas, vul in demer
      en zoeken levert 221 foto's.

      Succes, Huub.
    • Show all 8 messages in this topic