Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.

CFP: Multilingual Literacies

Expand Messages
  • Don Osborn
    FYI (fwd from the lgpolicy-list)... DZO ________________________________________ Special issue on Multilingual Literacies   The Canadian Modern Language
    Message 1 of 1 , May 2 6:58 AM
    • 0 Attachment
      FYI (fwd from the lgpolicy-list)... DZO

      ________________________________________
      Special issue on
      Multilingual Literacies
       
      The Canadian Modern Language Review will feature a special issue of the
      journal on multilingual literacies in September 2008.  Assumptions of
      monolingual language and literacy competencies in educational approaches are
      increasingly questioned by practitioners, policymakers, researchers and
      theorists who recognize the growing presence of multilinguals in
      communities, schools and the workplace.   Research on literacy has moved
      beyond a focus on one or two languages to consider the complex range of
      literacy practices adopted in diverse languages and spheres of social
      activity.  In the last decade, work on the intersection of literacy and
      multilingualism has contributed to the emergence of theories of multilingual
      literacies.   Recent innovative literacy programs that include a variety of
      languages aim not only at meeting the needs of multilinguals and students of
      diverse heritages but also those seeking an education that prepares them to
      live in a global society.   The editors of this special issue invite
      researchers and literacy practitioners in Canada and abroad to submit
      articles in English and in French on theory, research, and practice in
      multilingual literacies.
       
      Final submission deadline December 1, 2007
      Submissions should be sent either through PReSTO:
      http://www.utpjournals.com/presto/cmlr or in electronic form to: Dina
      Theleritis at dtheleritis@...
       
      Receipt of all manuscripts will be acknowledged within a week of their
      arrival.  If you do not receive an acknowledgement, please send an inquiry
      directly to dtheleritis@...
      Questions about the special issue may be addressed to the co- editors:
       
      Heather Lotherington                                     Diane Dagenais
      Faculty of Education                                      Faculty of
      Education
      York University                                              Simon Fraser
      University
      4700 Keele Street                                           8888 University
      Drive
      Toronto, Ontario                                             Vancouver,
      British Columbia
      Canada M3J 1P3                                             Canada V6R 3J2
      hlotherington@...                          dagenais@...
       
       
       
      Demande d'articles
       
      Numéro spécial sur
      Les littératies plurilingues
       
      La Revue canadienne des langues vivantes publiera en septembre 2008 un
      numéro spécial  portant sur les littératies plurilingues.  Reconnaissant la
      présence croissante d'individus plurilingues au sein des communautés, des
      écoles et des milieux de travail, de plus en plus de praticiens, décideurs,
      chercheurs et théoriciens remettent en question les approches éducatives
      basées sur une vision monolingue des compétences en langue et en littératie.
        La recherche sur la littératie n'est plus uniquement centrée sur une ou
      deux langues, elle prend désormais en compte la gamme complexe des pratiques
      de littératie adoptées dans diverses langues et sphères d'activités
      sociales.   Depuis une décennie, le travail mené sur l'intersection de la
      littératie et du plurilinguisme a contribué à l'émergence de théories sur
      les littératies plurilingues.  Des programmes novateurs de littératie axés
      sur une variété de langues visent non seulement à répondre aux besoins des
      élèves plurilingues et des élèves de diverses origines, mais aussi à ceux
      d'une clientèle désirant recevoir une éducation pouvant les préparer à vivre
      dans une société
      planétaire.  Les rédactrices de ce numéro spécial invitent les chercheurs et
      les praticiens qui travaillent sur la littératie au Canada et à l'étranger à
      soumettre des articles en français ou en anglais portant sur la théorie, la
      recherche et la pratique concernant les littératies plurilingues.
       
      Date limite de soumission des articles :  1ier décembre 2007
      Prière de soumettre les articles  par l'intermédiaire du système PReSTO :
      http://www.utpjournals.com/presto/cmlr ou bien en version électronique, à 
      Dina Theleritis, à l'adresse : dtheleritis@...
       
      Nous accuserons réception de tout manuscrit dans des délais d'une semaine.
      Au cas où vous ne recevez pas confirmation de la réception de votre
      manuscrit dans ces délais, prière de contacter directement la RCLV à
      l'adresse électronique:  dtheleritis@...
       
      Merci d'adresser toute question concernant ce  numéro spécial  aux
      corédactrices :
       
      Heather Lotherington                                     Diane Dagenais
      Faculty of Education                                      Faculté
      d'éducation
      York University                                              Université
      Simon Fraser
      4700 Keele Street                                           8888 University
      Drive
      Toronto, Ontario                                             Vancouver,
      Colombie-Britannique
      Canada M3J 1P3                                             Canada V6R 3J2
       
      hlotherington@...                           dagenais@...
      ________________________________________
       
    Your message has been successfully submitted and would be delivered to recipients shortly.