Re: [Minciu_sodas_LT] Re: [veiktiplaciau] Antisemitizmas Lietuvoje

  • AndriusZilenas
    Message 1 of 9 , Aug 16, 2012
      išties
      labai taiklus vieno Andriaus pastebėjimas ir klausimas (norėčiau, kad nebūtų retorinis) kitam Andriui : kokias kitas problemas mato ? (ir, ar tikrai čia mūsų, lietuvių Lietuvoje problema???),
      ... kuriame neižvelgiau jokio "abipusio pykčio" (matyt kas kuo kvep, tas tuo kitus - tep :-(

      beje
      dėl 'eksperimentavimo rašant straipsnius Wikipedijoje ir stebint ar jų neištrins" - gal kitas Andrius savaip suprato http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:What_Wikipedia_is_not

      ***
      širdingai
      trečias Andrius

      2012/8/16 Dalia Zaksaite <daliazax@...>

      Stebiuosi pykčio protrūkiais abiejų opozicinių šalių atvirlaiškiuose - rodos, kad išsilavinimai - auštieji ir to pakaktų, kad faktai būtų nagrinėjami be jokių emocijų.
      Jau visi apie tai žinome, kad net smegenų dalys, generuojančios mintis ir emocijos - absoliučiai atskiros - jos viena kitos nepakeičia ir signalus gauna kitaip.
      Mokslas ir gyvenimas - pažintinis leidimas straipsnio (Lietuvos Mokslų Daktarės) apie pasąmonę - norintiems paaiškins daug ką ir apie Visuotinę Žmonijos Istoriją.
      Kaip sako Indai (patarlė): "Sėk mintį - pjausi jausmą; sėk jausmą - pjausi veiksmą; sėk veiksmą - pjausi įprotį; sėk įprotį - pjausi likimą..."
      Tai ne tik apie genocidą, Judaizmą, religinius ir tautinius arba rasinius karus - tas pats net parduotuvėse:
      Vienas supyko (pardavėjas) - antrasis (pirkėjas) kovoja (bet yra jau kitoks - VERTYBĖS kitos) - ir tada: neišvengiamai buriasi grupės, kaltinama Šv.M. Marijos sudergimu (kalba buvo tik apie aptarnavimo kultūrą) - grąsinama dabar jau susidorojimais ir priskiriama Osamos Bin Ladeno (nepažįstu) grupei... ... ... deja kviečiama Policija už "kibimus" prie Pardavėjo (RIMI, Lietuva).

      Tai psichologiniai bandos jausmai - kylantys nekaltai antram žmogui  - Vienam bevalgant, o kitam tik žiūrint - bet negalint pasiekti (degustacijos). Kaip kvaila, juokinga ir gražu, kai produktų savikainos  (3-5-6-8-10-12.00 Lt//0.5 kg) - bet net skyriaus vedėja linkusi kaltinti muostolių padarymu ir darbo laiko atėmimu, nors yra išsilavinusi ir turiniti kvalifikaciją. Deja paradoksalu tai, kai suvalgyti tokios reklaminės degustacijos nedraudžia. Pagal sąlygas - jokių perspėjimų - išrašų - nėra: valgo ir asocialūs asmenys ir mažamečiai vaikai ir pe priežiūros "blūdinėjantys paaugliai". Taigi, kaip bebūtų keista - man, kaip Prekybos Centro Vadovui - pigiausia ir lengviausia - įvesti 1-2-3-10 atriektų gabalėlių "ragavimo limitus ir aprašyti, o ne pasinaudoti (absoliučiai fiziologinėmis pirkėjo reakcijomis - "užslopintas noras paragauti dar" - "verčia nevaikštantį vaiką klykti, o pirkėją - pirkti, o "etišku laikomas tik degustavimas vienos sočios porcijos (g.b tik drauge su "brangiu produktu" paruoštos virtuvėje ar akyse - "bet tokie skirtumai - apeliacijos į susipratimus ar kitokias intencijas: eksponuojamą išdidumą "neigti viską kas nauja, ar siūloma" - labai aktyviai įtakoja pavienio asmens ar grupės nusistatymus (jam net nesuvokiant pačios nuostatos šaknų ar emocijos prigimties ar tikrojo pobūdžio. Apie tai yra tekę rašyti jau - Lietuva daug kokių permainų pradžioje nepriėmė, tačiau galiausiai, tapome Europa... panašiai, kaip ir kitur... Tai nelemia kažkas iš dandaus, deja, viską atliekame mes - individualiai, stiprinamės, grupuojamės, laiduojam vieni už kitus, grupėmis, arba taikomės, pavieniui - grupėmis tai be galo sunku. Visos įtakos ir veiksmų politikos suformuojamos to laiko žmonių, su jų smegenų  (Žievės///Intelekto - bejausmiu katalogu ir programomis su naudojamomis informacinėmis duomenų bazėmis ir ...kaip bebūtų keista ir gaila ---emocijomis---kuriamomis hormonų ir Jų prcesų kūne (adrenalinas, noradrenalinas, serotoninas, dopaminas ir t.t.). Gaila, bet tiesa - mes patys save privalome kontroliuoti - kaip naminius gyvulius (taip tvirtino religijos  - ir buvo teisios) ir visai atskirai nuo rezultatų pasiektų tuo - susivokti - iš kur tai atsirado ir įvyko vienaip ar kitaip... (tai daro dar ir jau padarė mokslas - irgi būdamas visiškai teisus - įrodė magnetorezonanso būdu daryti  ir  kti gausūs tyrimai

       (18 000 ir daugiau individų, net ir beždžionių, ne tik asmenybių)

      Mes vis dar tokie, pripažinkime galiausiai ir galime dar ne viską - jei to aktyviai visomis pastangomis nesiekiame ten kur esame ir su esamu pajėgumu.
      Nėra istorijoje emocijjų - mums - dabartiniams žmonėms keliamų faktų - tiesiog negali būti, jei mes suvokiame iš kur ir kaip kyla tos emocijos - tai gal ir pasiaiškinkime kiekvienas SAU - kitam, matote, jo hormonų lygis bus kitas ir prisiminimai už ką Tėtis diržu mušė ir ką sakė - bus kiti - o ten gi emocijos - tiktai atkartojame - tai kas kyla - nesuvokiant dar proceso pagrindų - tik "jaučiant".

      Pagarbiai, Dalia German - Zaks
      Pakartojau ilgą straipsnio informacijos pagrindu sudarytą paskaitą - bet tikrai mus neskatinančią bendrauti "emocingai - sprendriant visuomenės reikalus - ne poros ar asmens" - tik racionaliai ir pragmatiškai to atžvilgiu, ką išvystyti toje visuomenėje norime - taip - tai lengviau, nei užspeistist nepažintas "emocijas" - jos gi biologinė medžiaga: prasiverš kitkuo - gal net pavojingai tiek kūnai, tiek siela - pačiam asmeniui nežinant.

      Sorry už neredaguotų tekstų talpinimą kartais.
      Nėra kada - žinomumo - nesiekiu. Tai pačių asmenų darbas tobulint savo visuomenę ir gerinti jos bendravimo aplinką - mėšlides gi tualetais pakeitim - TAI KAM PYKTIS? MAN TAI VISADA JUOKINGA LABAI ATRODO - YPAČ ŽIŪRINT IŠ ŠONO - KAI NIEKO DAUGIAU IR NESITIKĖJAI.
      KAMGI KARTOTI TUOS NUVALKIOTUS ŠABLONUS - ESATE XXI AMŽIAUS ŽMONĖS - ROBOTOTECHNIKOS EROS DALYVIAI... ;-) viską žinome daug plačiau ir giliau - galiausiai - jau daug taip visai nebesvarbu - įsižiūrėkit - kaip daug kas negrįžtamai pakito - net Jūs patys - augote kitaip, nei tie žmonės... Nagrinėti jū psichologiją vertėtų moksliškai - biologiškai -biochemiškai ir biofiziologiškai... jau ir anūkai bus kiti - nespėsime jau su Jais, deja net kisti...Taigi, nesėskime ant galvų Jiems su savo Politinėm, religinėm ir buitinėm - ekonomijos valdymo tezėmis ir tolimomis prspektyvomis. Darome, kas bus, o kas yra ar buvo - jau padaryta, nekeičiamai. Pajuskite savo rankų, šypsenų ir minčių galią ir iškraukite, ką kas gero sukaupt pajėgėt - vargiai bespėsite - gyvenimas bus trumpas - natūralus - tai tikrai, bet "pratęstasis medikamentais ar implaitais su reakcijos (cheminėms ir kt) - gal net begalinis. Bet ar tikrai jo begalinio taip "nežmoniškai" :-) JO REIKIA - gal pirmiau suspėjame visi džiaugis ir dalintis negailint tuo kas yra?

      Pagarbiai,
      Dalia German - Zaks,
      VšĮ "GEVAA" direktorė
      Konstitucijos pr. 23, B korpusas IV a. liftu, 416 kab.,
      Vilnius LT - 08105, Lietuva ES

      To: veiktiplaciau@yahoogroups.com
      CC: zmoniskai@yahoogroups.com; minciu_sodas_LT@yahoogroups.com
      From: andrius@...
      Date: Thu, 16 Aug 2012 12:51:42 +0300
      Subject: [Minciu_sodas_LT] Re: [veiktiplaciau] Antisemitizmas Lietuvoje

      Andriau, tau žydų tema buvisi kažkadaise svarbesnė už dabartines
      problemas ar kaip suprast tokius prioritetus?

      Priminsiu, kad Lietuva paskutinius 20metų yra labiausiai
      besižudanti šalis pasaulyje!!! O tu rašai apie kažkokį
      antisemitizmą.. Kai tie patys žydai nesilaiko jokių JT sankcijų
      ir baigia nugalabyti Palestiną ir viską kas aplinkui..

      Ar tai yra tavo Dievo pažinimas, štai kur man klausimas, kaip
      tiesos ieškotojo tiesos ieškotojui.

      * ms@... <ms@...> [2012-08-16 09:05]:

    • Dalia Zaksaite
      Message 2 of 9 , Aug 16, 2012
        Ačiū visiems už atsakymus - kadangi aš tuo ažvilgiu nei emocijų neturiu ir nebesigilinu į praėjusias problemas - tai dėkui, tik nerašykite, nes jau palieku PC - vakaras, tai nepykite, kad neatrašysiu šįvakar.
        Taip pai teisinga - visos gyvūnams - emocijos -absoliučiai vienodos - tai jau ištirta. Taip - ką vienai beždžionei duoda - tas jausmas kitai kyla, taip ir moterys su vyrais, kovos dėl turto įtakos savo aplinkoj - visa biochemija jau paaiškinta - net pasitikiėjimas (Oxitocinas - į nosį
        ... Jau gaminamas JAV)

        To: Minciu_sodas_LT@yahoogroups.com
        From: andrius.zilenas@...
        Date: Thu, 16 Aug 2012 17:44:10 +0300

        To: veiktiplaciau@yahoogroups.com
        CC: zmoniskai@yahoogroups.com; minciu_sodas_LT@yahoogroups.com
        From: andrius@...
        Date: Thu, 16 Aug 2012 12:51:42 +0300

      • algis@elnet.lt
        Message 3 of 9 , Aug 17, 2012
          Tikriausiai rizikuoju praleisti progą patylėti (nerašyti), bet pagunda
          tokia stripri...
          ... kaip visada kai žmogus labai emocingai ir ilgai bando įtikinti, kad
          neturi emocijų ir nenori gilintis į svarstomą klausimą.
          Suprantu savo riziką taip kad reakcija manęs nenustebins.

        • Raimundas Vaitkevičius
          Message 4 of 9 , Aug 17, 2012
            Sveikas, Andriau,

            man nebloga atrodo 2011 metais išleista Roberto van Voreno knyga "Neįsisavinta praeitis. Holokaustas Lietuvoje". Ne tik rašo, kaip buvo Lietuvoje, bet ir palygina su kitomis šalimis, ypač su Olandija. Bibliografijos sąrašas 8 puslapiai.

            Linkėjimai

            Raimundas Vaitkevičius

            Message 5 of 9 , Aug 17, 2012
              Andriau, Dalia, Andriau, Algi, Raimundai,

              Ačiū už laiškus! Smagu, kad atsiliepiam. Grįšiu į Lietuvą gruodžio
              mėnesį. Įdomu, ką prasmingo galėtumėme nuveikti kartu.

              Nuo vaikystės siekiu viską žinoti ir tą žinojimą gražiai taikyti.
              Balandžio mėnesį surengiau pirmą tapybos parodą Čikagoje, istoriniame
              juodųjų meno židinyje. Vasarą įsijungiau į "Imagine Englewood if..."
              veiklą. Engelwood, kur gyvenau ir tikiu kitą vasarą gyventi, tai nykus
              juodųjų kvartalas kur kasmet nužudomas 1 is 1,000 žmonių. Manau, tai
              dėkinga vieta puoselėti šviesuolių bendrystę. Iš tiesų, mane juodieji
              myli. "Imagine Englewood if..." vadovė Jean Carter-Hill paskyrė man $100
              ir jos įsteigtam daržui sukūriau švietimo drobę - mitybos žaidimą:
              http://www.selflearners.net/Math/Dieting
              Viliuos, jog tokiais žaidimais galim puoselėti bendrystę. Ketinu vasaras
              praleisti Englewood, norėčiau sukurti 100 įvairių žaidimų.

              Juodųjų šventėje "Juneteenth", Englewood, vaidinau Abraomą Linkolną.
              Susipažinau su Sherry Williams. Jai patiko mano menas ir vertybės. Mane
              kaip menininką pasikvietė į istorinę Pullman gamyklą, kur vyko garsus
              streikas 1894 metais. Jai labai patiko mano mintis savo parodą iškabinti
              3 metrus nuo žemės, milžiniško cilindro viduje, o išorę nutapyti nauja
              kūryba. Jos organizacija, Bronzeville Historical Society, man paskyrė
              tūkstantį dolerių honorarą, ko gal užteks medžiagoms ir rėmui. Kūryba
              vadinsis "Dievo protas ir Dievo veidas". Pastaruoju apžvelgsiu prasmingus
              išgyvenimus, kokių tik būna. Jau šešias savaites tai mąstau, lyg ir
              išmąsčiau. Štai mano užrašai:
              www.ms.lt/sodas/Mintys/Išgyvenimai
              Lieka penkios savaitės išmąstyti, kaip atrodys, sukurti maketą ir eskizus,
              nutapyti drobes (prie pirmos parodos 50 kv.m. prisidės 100 kv.m.) ir
              sudėti rėmus. Nu, bet svarbiausia mintis.

              Taip pat pradėjau naują darbą. Padedu rašyti mokslinius straipsnius iš
              tabako kontrolės. Lyginam skirtingas tabako priemones, kaip antai vandens
              pypkes, elektronines cigaretes, cigarus, pypkes, tabletes ir t.t.

              Kartą į savaitę mokausi improvizacinės vaidybos. Visai gerai sekasi.
              Manau, tai naudinga įtakojant kitus. Daug išmokau apie save. Taip pat
              pabrazdinu gitara.

              O, kaip visada, lieku neabejingas ir atsitiktinai veiklai. Beieškodamas
              žinių apie Lietuvą olimpinėse žaidynėse, užklydau ant litvakų straipsnio,
              kur komentaruose pliekė vieną iš savų, ko bendradarbiauja su Lietuvos
              ambasada JAV-ėse. Aš įsiterpiau, kažkiek gyniau Lietuvą, ir ypač mūsų
              1941 metų sukilėlius, bet visada atsiprašydamas už savo tautą, jos
              niekadėjus, jos nejautrumą, jos nesusipratimą ir jos abejingumą.
              Bendravimas tapo visai kultūringu ir prasmingu, tai yra, ne toks, koks
              manau įmanomas Delfi ar kitur, ir galiausiai mane pagyrė, ir susidraugavau
              per Facebook'ą su Grant Gochin, kuris daug metų nesėkmingai siekia
              Lietuvos pilietybės.
              http://forward.com/articles/160009/is-he-beacon-for-the-jews-of-lithuania/?p=all

              Švelniai begindamas Lietuvą, besigilindamas, kurie lietuviai tikrai
              smerktini, o kuriuos gal dar galima pateisinti, supratau, kad mūsų
              Vikipedijoje tiesiog nebuvo žinių apie Holokaustą Lietuvoje. Mūsų
              daugelis nežinome, kad Lietuvoje tai vyko kitaip negu kitur, kad daugiau
              kaip pusę žydų sušaudė ne getuose, o kaimuose, per kelis mėnesius, 1941
              metais. Ir kad juos gaudė ir šaudė daugiausia lietuviai, kuriems prireikė
              labai nedaug vokiečių vadovų, nes daug darė savo iniciatyva. Tad iš
              jautrumo žydams, kaip kad Grant Gochin, iš atjautos aukoms, iš vidinio
              nuoseklumo, iš norėjimo nors truputį padėti, ir iš lietuvybės ryžausi
              taisyti padėtį Vikipedijoje, juk ji svarbus šaltinis moksleiviams ir
              visuomenei, ką bemokytų mokytojai. O man, kaip sąmoningam lietuviui
              svarbu pažinti ir apmąstyti mūsų praeitį, juk tai yra kas mums bendra, tai
              mūsų bendros dorovės, bendros ateities, bendrų lūkesčių pagrindas.
              Dorovėje, kaip Kristus moko, svarbu taisyti santykius. O išeivijoje
              lietuvių ir litvakų santykiai labai prasti, jie juk labai skaudžiai
              nukentėjo ir mes dar neišmokome ar nepanorėjome su jais bendrauti, o
              pirmiausia, gerbti jų nuoskaudas, suvokti, jog jos su mūsų nelygintinos.

              Juk viena yra žiauriai nukankinti vyrą; ar sugaudyti pačius tauriausius;
              ar ištremti šeimą; ar nusigręžti nuo draugo; ar jį išduoti; ir
              pasišaipyti. O visai kitas lygmuo yra sugaudyti ir nužudyti visus be
              išlygų, kūdikius, vaikus, moteris, senukus, ir taip visą tautą. Vienos
              skriaudos liečia vaikus, bet ne anūkus, o kitos skriaudos ar prakeikimai
              veikia kartų kartas, kol nepaverksime kartu. Mes atgavome Vilnių, Klaipėdą
              ir nepriklausomybę. O ką litvakai atgaus? Lieka tik mūsų vardas
              "litvakai", tai yra, "Lietuvos žmonės", kaip nuo kaklo kabančią iškabą.
              Jiems gi trūksta žmonių save deramai apraudoti, savo kapus prižiūrėti.
              Argi negalim įsijungti?

              Daug valandų sugaišiau tam, bet jaučiu tai man asmeniškai prasminga, nes
              tai be galo jausminga tema, kas man padeda išmąstant, išjaučiant gyvenimo
              prasmę. Paauglystėje supratau, galiu bandyti teisintis, bet kam to
              reikia? ar nėra paprasčiau, žmoniškiau ir vaisingiau atsiprašyti už savo
              tautą? o ypač jeigu noriu būti jos žmogumi, į ją atsiremti, kaip į sąžinę.
              Šitaip pradedant, galiu visai savarankiškai apmąstyti įvykius ir pamatau,
              kaip žydai savus sugeba vertinti įvairiai, ar tai žydų policiją, ar tai
              visai kraupų Vilniaus geto vadovą Jakovą Genzą, ir taip galiu, jei tik jie
              nori, sulyginti, kad ir mes galim ir turim nevienareikšmiškai suprasti
              1941 metų sukilėlius ir Brazaitį. Ir taip pasitikrinam ir suaugam.

              Šilti santykiai su visais iš tiesų praverčia. Doktorantūroje atsitiktinai
              susidraugavo su John Harland, kuris pasirodo yra žymaus Lietuvos seimo
              nario ir Lietuvą tarptautiniuose teismuose atstovavusio advokato Jokūbo
              Robinzono brolio anūkas. Jis ir jo vaikai man vieną popietę įrašė mano
              sudainuotą dainą prieš savižudystę, "Nepaskutiniai žodžiai":

              Broli, atsipeikėk, argi tu vis mums vaidinsi, kad esi lietuvis?
              Lai nebeapsisuka liežuvis, vis graudžiau lementi "Aš jau žuvęs!"
              Kai Mirtis pašauks, "Lietuvi, sveikas!" Pasakyk, "Tesu tik Dievo vaikas."
              Nors šioj žemėj žudos nemažai kas, atsikirsk jam, "Dar ne mano laikas."
              Jeigu klaus, "Bet ar geriau gyventi?" Drausk jam mums nesąmones burbenti!
              "Išmušiu tau dantis, nustok kalenti! Nesirenkame senti ar nesenti ar
              nesenti."
              Bičas nusijuoks, "Tik pajuokauta!" Išbark, "Mirtim dergi gyvybės srautą!"
              Burbtels, "Vis dėl to neapsigauta". Užbaik, "Tada aš atsakau už tautą!"
              Mus supa nesveikos vaizduotės pančiai. Viens kitą neišduokime jos kančiai.
              Tuščius žodžius tepakeičia rožančiai! Gyvensime lietuviai kaip va, kaip
              va, kaip Valančiai!
              http://www.youtube.com/watch?v=xS381WhPBbM

              "Minčių sodo" pradžioje dalyvavo litvakė Marjorie Stamm Rosenfeld. Ji
              prisidėjo prie Švenčionių žydų bendruomenės aprašymo, tai 1,300 puslapių
              veikalas: http://www.jewishgen.org/yizkor/svencionys/svencionys.html Kai
              2006 metais Europos sąjungos pinigais vykau į Kiprą, grįžtamąjį bilietą
              nusipirkau per Izraelį, ir ten likau dviem mėnesiams ieškoti musulmonų
              šviesuolių "Minčių sodui". Marjorie draugas izraelietis pažinojo Hamas
              pareigūną, Nablus vicemerą, nes abu dirbo naftos pramonėje. Tad jų dėka
              man pavyko tris savaites gyventi Nablus, Izraelio-okupotoje Palestinoje,
              kur mokiau kaip "kovoti taikiai" ir tai veiksmingai parodžiau miesto
              užkardoje, kur dainomis "Happy Birthday", "Yellow submarine", gospel ir
              t.t. nutildžiau 150 irzlių palestiniečių, laukiančių grįžti namo į kaimą,
              ir juos mokiau kaip taikiai kovoti, tuo tarpu 10 Izraelio kareivėlių su
              automatais irgi džiaugėsi, kad tik aš likčiau. Ir po kiek laiko tuos
              šimtus užkardų nuėmė.

              Taip kad, visi gražūs užmojai vienas kitą palaiko; ir teisingai
              palaikydami kitus, tuo pačiu palaikome ir savus.

              Jei Lietuvoje gyventų 200,000 žydų, ar kam iš mūsų reikėtų keliauti į
              kokias Anglijas ar Airijas?

              Nu, o kas mums prie širdies? Kaip mums vienas kitą palaikyti?

              (773) 306-3807
              http://www.selflearners.net
              Message 6 of 9 , Aug 17, 2012
                Alevtinai, Raimundai, Andriau,

                Ačiū už laiškus. Pradėjau straipsnį "Holokaustas Lietuvoje":
                http://lt.wikipedia.org/wiki/Holokaustas_Lietuvoje
                Andriau, kaip manai, ar jis nešališkas? Laukiu pastabų.

                Alevtinai, man šiuo metu neprieinama Jono Mikelinsko knyga "Kada Kodėl
                taps Todėl?" Kokia jo pagrindinė mintis? Gal pacituotumėte?

                Raimundai, įtraukiau nuorodą į tavo paminėtą knygą. Vikipedijos
                straipsnyje sukūriau skyrelius "Tyrimai" ir "Vertinimai".

                Iš tiesų, mane domina, kaip lietuviai įvairiai vertina Holokaustą. Manau,
                prasminga surinkti. Gal kas turi nuorodų?

                Ačiū!

                Andrius

                Andrius Kulikauskas, ms@..., (773) 306-3807, http://www.ms.lt/sodas/

                ------------------------

                Gerbiamieji, pries rasydami ka nors apie holokausta, susipazinkite su musu
                literaturos klasiko Jono Mikelinsko knyga: Kada Kodėl taps Todėl?:
                holokaustas be politikos ir komercijos / [įž. str., p.
                VII-XV, R. Grigo]. Vilnius: Mintis, 2004.

                Autorius, kuriam dabar 90 metu, pats savo akimis mate holokausto ivykius,
                o knygoje ir viska analizavo.

                Gerbiamas Andrius, noredamas atlikti reikalinga darba, gali uzlipti ant
                minu, kuriu primete NKVD bei Zurofas.

                Pagarba ir linkejimai,

                Alevtinas Grauslys