Re: Rašau Vikipedija puslapius apie litvakus ir holokaustą

    Message 1 of 2 , Aug 12, 2012
      Rūta, Ačiū už padrąsinimą! Atkreipiu Panerių memorialinio muziejaus vadovo
      Algirdo Karoso dėmesį, taip pat ir Tarptautinės komisijos nacių ir
      sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti
      sekretoriato vadovo Ronaldas Račinsko.

      Vikipedija lietuvių kalba yra bene pirmas, paprasčiausiai prieinamas žinių
      šaltinis, tiek moksleiviams, tiek suaugusiems. Jame labai trūksta žinių
      apie holokaustą ir litvakus. Būtų gražu, kad plačiai susirūpintumėm ir
      Vikipedijoje parašytumėme kad ir trumpus straipsnius su nuorodom į
      šaltinius. Taip susipažintumėm su savo palikimu ir atsakomybėm,
      sugebėtumėme užjausti litvakus bei kitus ir taisyti mūsų santykius.

      Aš, pavyzdžiui, prieš pora dienų sukūriau trumpą puslapį "Panerių
      naikinimo stovykla":

      „Paneriuose, Vilniaus priemiestyje, 16 kilometrų nuo miesto centro,
      Antrojo pasaulinio karo metais nužudyta nuo 50 000 iki 100 000 žydų ir
      kitų tautybių žmonių. Žudynių vietoje 1948 m. pastatytas paminklas n.. "

      Jį po poros dienų be jokio paaiškinimo ištrynė "Snooker"
      http://lt.wikipedia.org/wiki/Naudotojas:Snooker
      nors anglų kalba yra ilgas straipsnis, taip pat ir kitomis kalbomis:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Ponary_massacre

      Iš viso Lietuva (ir Kauno IX fortas ir Paneriai) kaip ir neminimi
      straipsnyje "Holokaustas" lietuvių kalba:
      http://lt.wikipedia.org/wiki/Holokaustas
      o anglų kalba yra išsamus straipsnis:
      http://en.wikipedia.org/wiki/The_Holocaust_in_Lithuania

      Tad vertinu pagalbą, kad sveiko proto, sveikos širdies žmonės po truputį
      paimtų viršų mūsų šalyje ir jos Vikipedijoje, kurią gi skaito moksleiviai.

      Tauta be praeities, tai tauta be ateities... ar kaip sakydavo, tas laisvės
      nevertas, kas negina jos... ir sąžinės nevertas, kas ją apleidžia, užtat
      jos mažai ir teturi.

      Kviečiu į talką! Argi mūsų maža?

      Andrius

      Andrius Kulikauskas, ms@..., (773) 306-3807, http://www.selflearners.net

      > Sveiki, jus teisus del medziagos trukumo siuo klausimu Lietuvoje, bet yra
      > nemazai zmoniu, kurie dirba su siomis temomis ir tikrai turetu, ka jums
      > papasakoti.
      >
      > Pagarbiai Ruta Ostrovskaja
      >
      > P.S. Jei kas konkreciai domina, su malonumu atsakysiu, juo labiau, kad
      > Andrius Kulikauskas mane, tikiuosi, dar prisimena:) is Smalininku
      >  simpoziumo.
      >

      > ________________________________

      Sveiki,

      Per litvakų (Lietuvos žydų) internetinį laikraštį susipažinau su Grant
      Gochin, kuris dažnai vyksta į Lietuvą. Jo seneliai gyveno Papilėje ir
      paskui Pietų Afrikoje, išsigelbėjo iš Holokausto.

      Žydų baisus likimas Lietuvoje ir manau mes juo nepakankamai susidomėjome
      ir nuodugniau nepermąstėme jo priežastis ir pasėkmes. Man rūpi pagerbti
      litvakus, atsiliepti į jų nuoskaudas ar nors su jomis susipažinti, ir
      ieškoti galimybių artimiau bendrauti ir net draugauti.

      Vikipedijoje lietuvių kalba labai trūksta straipsnių Holokausto ir kitomis
      litvakų temomis. Pavyzdžiui, sukūriau puslapį Panerių naikinimo
      stovyklai, kur žuvo tarp 50,000 ir 100,000 žydų ir kitų tautybių žmonių.
      http://lt.wikipedia.org/wiki/Paneri%c5%b3_naikinimo_stovykla

      Pažiūrėsim, ar kas neištrins. Nes trina! Tad prašau pagalbos po truputį
      plėtoti šias temas.
      http://lt.wikipedia.org/wiki/Naudotojas:AndriusKulikauskas

      Mano draugas Rimas Morkūnas gimė Vorkutoje, vaikystėje grįžo į Lietuvą.
      Amerikos žydų prašomas, parašė truputį šiais klausimais. Pridedu.

      Įdomu, kad visgi daug kas iš jaunimo nežinojo, nesuvokė, jog būtent
      Lietuvoje įvyko Holokaustas. Vaikystėje Rimo draugas Dodikas (Dovydas)
      pajuokaudavo, kai stovėdavo prie "tarybinių žmonių masinių kapų", ar jie
      palaidoti su automatais?

      Message 2 of 2 , Aug 14, 2012
        Ronaldai,

        Ačiū už skatinimą. Radau komisijos tyrimų bazę:
        http://www.komisija.lt/lt/body.php?&m=1190823881
        joje radau ir Vytauto Toleikio straipsnį, kaip romus žudė. Jį panaudojau,
        kaip šaltinį Vikipedijos straipsniui apie čigonų išžudymą, kurį pradėjau:
        http://lt.wikipedia.org/wiki/Pharrajima

        Ar komisijos tyrimai ir išvados yra visuomenės turtas, tai yra, ar ji
        nevaržoma autorinių teisių, ar ja gali visi laisvai naudotis, pavyzdžiui,
        iš jos daryti Vikipedijos straipsnius, kad nereikėtų be reikalo
        perrašinėti? Aš panaudodamas tuo pačiu pridėčiau nuorodą.

        Ar turite archyvinių nuotraukų, nevaržomų autorinių teisių, skaitmenine
        forma?

        Ačiū už vertingą medžiagą ir reikalingą darbą!

        (773) 306-3807
        http://www.selflearners.net