Re: [Minciu_sodas_LT] Rašau Viki pedija puslapius apie litvakus i r holokaustą

  • Edmundas Kulikauskas
    Message 1 of 2 , Aug 11, 2012
      Mielas Andriau,

      Perskaičiau ankstesnį tavo laišką, taip pat Grant Gochin komentarus, kurie
      man atrodė dalykiški. Bendrai, manau gražu žydų kapines sutvarkyti; daug jų
      paženklintos.
      Tai geras projektas, jeigu nėra savireklamos pagrindu.

      Nemanau, kad Joną Noreiką galima pasmerkti vieno liudininko prisiminimais.
      Skaičiau skautininko Juliaus Šalkauskio, kurį truputį pažystu, komentarą
      Vilnews.
      Turime būti atsargūs, labai lengva juodinti žmogų.

      Holokaustas - jautri tema bei politizuota. Kiti gyvena iš to.

      Man įdomu, kiek buvo lietuvių, kurie tikrai šaudė žydus. T.y., nebuvo
      sargybiniai, bet tiesiog šaudė. Kažin ar galima nustatyti apytikriai?
      Kiek buvo lietuvių, kurie gelbėjo žydus. Žinau, kad yra tūkstantis ar
      daugiau nes Izraelyje jie yra pagerbiami, yra sąrašas.

      Gelbėti žydus buvo labai pavojinga, nes kiek žinau, vokiečiai baudė mirties
      bausme.
      Tad įdomu, kiek lietuvių buvo nužudyti nes gelbėjo žydus.

      Dar ką reikia prisminti, ir tu tai žinai, tai tuometinę situaciją. Visi
      okupantai ieško talkininkų, nori, kad jų ypač juodus darbus vykdytų kiti,
      kad jie patys liktų mažiau kalti. Po Sovietų okupacijos ir lietuvių trėmimų
      dar prieš nacių okupaciją, tai sudarė geras aplinkybes naciams rasti
      talkininkų.

      Tad, būk atsargus, gerai pasverk savo išvadas ir nesiek sensacijų, bet
      suartinti žmones.

      Myliu,

      TĖTĖ