Re: Internetinė televizija?

    Message 1 of 7 , Nov 3, 2010
      Zenonai, ačiū už laišką apie internetinę televiziją ir paramą, kuri
      dabar reikalinga.

      > Julius klausė: Sveiki, patarkite kur pigesni serveri man reikia apie
      50 G, Su pagarba
      > Julius iš http://www.vilkmerge.eu

      Juliau, aš jau kelis mėnesius naudoju http://www.webhostinghub.com
      JAV-ėse ir esu visai patenkintas. Prieš tai naudojau Elnetą, štai
      įkaniai http://www.elneta.lt/page.php?9 Gal daugiau kas turi pasiūlymų?

      Zenonai, tikrai daug pasiekei su internetine televizija "kaimo TV".
      Įgyvendinai savo svajonę ir tikiu pasiseks ją puoselėti toliau. Štai
      kelios mintys:
      * Vietoj pagrindinio puslapio http://www.internetinetv.lt, kuris dabar
      visai netaisyklingas ir beprasmis, iškelk savo laišką.
      * Sukviesk, suburk ir išvardink būrį žmonių, tegul ir komitetą, kuris
      rūpintųsi internetinės televijos likimu.
      * Išsakyk plačiau savo svajonę, kad kiekvienas aiškiai suprastumėme,
      kiek asmeniškai valandų norėtum skirti televizijai, koks atlygis būtų
      pakankamas ir kaip įsivaizduoji, koks būtų tavo vaidmuo?
      * Kokių dar talkininkų reikėtų, apmokamų ir neapmokamų? Pavyzdžiui,
      Justinas Jaronis http://www.aksprendimai.lt jums sukūrė visai gerą svetainę.
      * Paaiškink, kuri organizacija ar įmonė labiausia tinka ir tiktų
      rūpintis šia veikla. Ar tai darytina per Eičiūnų kaimo vaikų ir jaunimo
      užimtumo centrą, ar tai galėtų vykti ir per kitus? Pavyzdžiui, Minčių
      sodas gal turėtų kokių privalumų, yra ir daug kitų grupių.
      * Prašomas biudžetas konkretus - 10,000 LTL į metus. O kaip jį išleistum?
      * Kokie yra pareikalavimai serveriui? Jei įsigytum naują serverį, ar jį
      galėtum pastatyti matematikos informatikos institute ir naudotis jo srautu?
      * Kaip būtų galima pergalvoti, permąstyti esamą televiziją iš esmės?
      Pavyzdžiui, pačius filmukus būtų galima laikyti kitose svetainėse,
      paskiruose serveriuose, kad ir http://www.youtube.com ar
      http://www.archive.org, manau yra ir daugiau, o juos rodyti bendroje
      sąsoje. Bendrai, manau būtų prasminga atskirti sąsają nuo rodų
      (filmukų) bylų, ir iš esmės taip ir yra. Ar įmanoma pažengti toliau ta
      kryptimi?

      Gal kas turi daugiau minčių?

      Zenonai, Ačiū ir sėkmės! Palaikau,

      Andrius Kulikauskas, Minčių sodas, http://www.ms.lt, ms@..., +1 773
      306-3807.

    • Edgaras Leichteris
      Message 2 of 7 , Nov 4, 2010
        Sveiki,

        1) Turiu mazai naudojama dedikuota asmenini serveri orientuota i Lietuvos vartotojus su 40 Gb vietos, 100 Mbps pralaidumu ir neribotu srautu (bent jau i Lietuva). Galiu priglausti, nes srauto ir vietos apkrovimas ten nera didelis.

        2) Mano kolegos artimiausiu metu ruosiasi startuoti su panasiu projektu su panasiais tikslais. Gal butu prasmes sujungti turini ?

        3) Zenono televizija man visa laika labai patiko savo ideja ir Zenono entuziazmu, taciau asmeniskai niekada jos neziuredavau ir nepatiko isvaizda/turinys (bet dabar net neatsimenu kas ten labiausiai kliuvo, o ir lankiausi labai senai). Palaikyciau Andriaus ideja - turini deti i youtube ir panasius puslapius, o patiems siulyciau koncentruotis i turinio kurima, jo redagavima ir kokybes gerinima. O puslapi paversti fasadu prieigos ne prie "daug" turinio, o prie kokybisko turinio. Jei butu minciu projekta vystyti tokia linkme - galiu prisideti ir labai konkreciai (rasykit privaciai).

        Ir siaip - Andrius uzdave daugybe vertingu klausimu - siulyciau tikrai i juos atsakyti (pirmiausia - sau). Labai pritariu.

        Edgaras

        Message 3 of 7 , Nov 4, 2010
          Edgarai, ačiū! persiunčiu Zenonui. Siūlau taip pat pamąstyti apie verslo
          galimybes tarptautiniu mąstu. Aš dabar rašysiu matematikos knygelę
          suaugusiems, "Math for Thinkers" (Matematika mąstytojams), visuomenės
          turto pagrindais, ir tuo pačiu rinksiu, platinsiu, siūlysiu ir kitų
          kuriamas priemones, tarp jų ir video. Kalifornijoje gyvenanti
          matematikos profesorė Julie Harland http://yourmathgal.com yra sukūrusi
          daugybė matematikos rodų:
          http://sites.google.com/site/harlandclub/Home/math ir galėčiau ieškoti
          kas JAV-ėse paremtų jų tinkamesnį, prasmingesnį pristatymą, kartu su
          kitom medžiagom. O daugybę tokių darbų galėtumėm atlikti Lietuvoje.
          Andrius Kulikauskas, ms@...

        • algis@elnet.lt
          Message 4 of 7 , Nov 5, 2010
            Nenorėčiau "lįsti" į profesionalų būrį ir aiškinti ką ir kaip daryti, bet
            kartais gali praversti ir "žmogaus iš gatvės" pastabos.
            Man neatrodo labai gera mintis naudoti www.youtube.com (tuo labiau
            www.archive.org). Kaip papildomą vietą gal ir gerai, tačiau pagrindinės
            vietos priklausomybė, finansavimas ir aptarnavimas turi būti labai
            konkretūs.
            Dar kartą paminėsiu, kad tai mano asmeninė nuomonė ir kad nesu šios
            sritoes žinovas (ekspertas).

            Message 5 of 7 , Nov 5, 2010
              Edgarai, persiunčiu Zenono laišką. Taip pat ačiū Algiui, Andriui už
              atsiliepimus.

              Zenonai, dabar per wiki sąsają rodau YouTube rodą, va čią:
              http://www.ms.lt/sodas/Mintys/Rodos ir įskiepis kaip tik leidžia groti
              iš bet kurios vietos rodoje.

              Iš tiesų, You Tube neleidžia rodyti ilgesnes rodas, kaip sakai. Yra
              tačiau kitų svetainių, kaip antai Vimeo: http://www.vimeo.com/join kuri
              leidžia nemokamai kas savaitę talpinti vieną rodą (iki 500 MB), o už 60
              USD į metus leidžia talpinti iki 5 GB į savaitę. Štai sąrašas panašių
              svetainių: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_hosting_websites
              su privalumais ir neprivalumais:
              http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_video_services

              Zenonai, yra privalumų apjungti daugybę serverių, daugybę svetainių. Aš
              asmeniškai stebiuos ir džiaugiuos, kad mano rodą "I Wish to Know" tavo
              televizijoje aplankė beveik 10,000 žmonių, tuo tarpu You Tube jį aplankė
              dar ne 500. Tačiau, You Tube jį randa ir ras kiti žmonės, taip pat
              Vimeo ir kitos svetainės turi savo privalumus, tad apjungus visas
              apjungi įvairiausius kūrėjus, atsiremiančius į jiems reikalingas sąsajas
              ir bendruomenes, užtat ir patrauki juos į savo televiziją. Iš esmės,
              jau seniai dirbate šia kryptimi ir rodas rodote iš visur. Tiesiog
              palaikau tolimesnį plėtojimą tokių galimybių. Pavyzdžiui, būtų galima
              įtraukti kai kurių dalyvių You Tube kanalus. Tiesiog mąstau. Sėkmės!

              Andrius Kulikauskas, ms@...

            • Edgaras Leichteris
              Message 6 of 7 , Nov 5, 2010
                Algi,

                Viskas greitai keiciasi ir tikrai sunku pasakyti koks variantas yra
                geriausias. Taciau daryti viska savo jegomis ir paciam - labai didele
                prabanga. Buvau turbut vienas pirmuju Lietuvos interneto pionieriu. Suspejau
                pabuti net pries tai buvusiame FidoNet tinkle, kur infrastruktura buvo tokia
                - kad serveriai tarpusavyje "kalbedavosi" kas valanda susiskambindami
                telefonu :) Ir jau yra pakankamai patirties, kad vertinti is istorinio tasko
                ir savo pasiekimus bei klaidas ir visu kitu. Ka galiu pasakyti - beveik visi
                projektai, kurie buvo vystomi savo jegomis - numire. Gyvybingi projektai
                tie, kurie kaip virusas plinta pasinaudodami vis naujomis svetimomis
                technologijomis. Taciau tie, kurie negeneravo kokybisko ir nuolatinio
                turinio irgi mire. Reiskia yra dvi salygos - kokybiskas turinys ir "virusine
                pletra" :)

                Visi tie youtube/vimeo ir kiti - tera infrastruktura, kuri kuriama tam, kad
                tokie kaip Zenonas ja pasinaudodami bandytu kurti kokybiskas paslaugas ir
                turini. Nepatinka Youtube ar pan. - tai tikrai yra ir kitokiu, tikiu, kad
                reikia tik paieskoti - pritaikytu konkreciam poreikiui, nes netikiu, kad
                Zenonas pirmas sugalvojo internetine televizija :) Turi buti profesionaliu
                sprendimu kurie rupinasi "vamzdziais ir elektra", kad zmones
                susikoncentruotu i tai ka jie moka geriausiai daryti. Nes bandymas bet kokia
                kaina islaikyti savo serveri - reiskia, kad tu bandai konkuruoti su Google,
                Yahoo ir pan. O kadangi resursai tai kovai yra visiskai skirtingi - tai
                mirtis neisvengiama.

                Bet jei paimi "viruso ideologija" ir sakai, kad as sukuriau tikrai KOKYBISKA
                turini ir noriu kad pasaulis ji pamatytu - tai galiu panaudoti tuos pasaulio
                galinguosius SAVO reikmems - pasinaudoju ju infrastruktura, bet nukreipiu
                viska per SAVO fasada (ir youtube bei kiti dazniausiai tai leidzia) - zmogus
                net nesigilina - is kurios vietos ateina turinys, nes ziuri viska per
                zenonotelevizija.lt pvz. puslapi. Maza to - zmones, kurie nieko nezino apie
                zenonotelevizija.lt - jie irgi randa turini. Ijungus dar ir socialinius
                tinklus - turinys plinta, o juk musu uzdavinys yra ne tureti viska savo
                dvarelyje sandeliuke uzdaryta, o tikslas kad kuo daugiau zmoniu pamatytu
                musu turini ?

                Taciau vel gi - del to, kad viskas keiciasi - kompanijos perkamos ir
                parduodamos - atsargine kopija visko gerai butu tureti kazkur kitur, saugiai
                padeta. Maza kas.

                Zenonai - neisivaizduoju kiek tas televizijos projektas valgys resursu, bet
                laikina prieglauda jam tikrai suteiksiu, padesiu pasidaryti analize kokiu
                resursu reikia, kaip patobulinti ir pan., o tada matysim - ar ieskoti dar
                kazko geresnio, ar pilnai pakaks esamu resursu. Per savaitgali
                sukursiu/atsiusiu prisijungimo duomenis. Neisivaizduoju kas ir kaip ten buvo
                padaryta instituto serveryje, kazkaip abejoju ar viskas taip ims ir is karto
                pasileis ant naujo serverio automatiskai, bet pabandyti juk galime ? :)

                Edgaras

                Message 7 of 7 , Nov 5, 2010
                  Zenonai, ačiū už atsakymus! Pridedu Edgaro ir Zenono laiškus. Edgarai, sutinku su tavo mintimis ir ypač mūsų dėmesio atkreipimą į "užkrėtimo" ir "kokybiško turinio" sąvokas. Zenonai, ar būtina naudoti Linkusinį serverį? Juk Justinas Jaronis yra "atviro kodo" specialistas!
                  Andrius Kulikauskas, ms@...
                  ---------------------------

[...]

                  ------------------------------

                  Taip Andriau. Tikiu, kad Youtube per tris metus jau ištobulėjo. Atvirai sakan senokai nagrinėjau Youtube galimybes. Pieš tris metus, kada buvo priimtas sprendimas kurti Lietuvų internetinę televiziją, Youtube buvo netobula ir Internetinės televizijos galimybės lenkė Youtube galimybes. Kaip papildomą, kaip vieną iš galimybių, Youtube tikrati naudojame. Kas yra išmokęs naudotis Youtube, deda savo video ten ir Internetinėje televizijoje yra tik nukopijuoti įskiepiai. Taigi Youtubes aš tikrai neignoruoju. Jei kas galvoja kad tai patogiau, prašu ja naudokitės. Kartu įsiepį galite talpinti Internetinėje televizijoje. Internetinė televizija, tai tik sąsajos iš daugialo serverių. Čia jau dabar matomi vaizdo įrašai iš daugialio serverių . Tačiau vieną, savo serverį, vistiek turime turėti.
                  Problema kaip priversti Internetinės televizijos turinio kūrėjus taip (atsiprašau) kvailai elgtis, kad jie eitų į Youtube, ten dėtų savo video, kopijuotų įskiepio aprašymus ir neštų į Internetinę televiziją. Tai gali padaryti tik gerai išmanantis šiuos dalykus. Ne kiekvienas, tuo labiau nemokantis anglų kalbos, tą sugebės padaryti. Aš pats važinėju po visą Lietuvą ir mokau kaip įkelti video failą į Internetinę televiziją. Dažniausi jiems reikia sugebėti tik įkelti failą per FTP į serverį. Ir to pakanka, kad jų vaidzo įrašas pasirodytų internetinėje televizijoje. Tik nedaugialis sugeba padaryti sąsają. Todėl Jūsų siūlomas varijantas neprigija ir nėrara populiarus Internetinėje televizijoje. Jis yra galimas, bet juo naudotis sudėtinga.

                  Pagarbiai
                  Zenonas

                  ---------------------------

                  > * Išsakyk plačiau savo svajonę, kad kiekvienas aiškiai suprastumėme,
                  > kiek asmeniškai valandų norėtum skirti televizijai, koks atlygis būtų
                  > pakankamas ir kaip įsivaizduoji, koks būtų tavo vaidmuo?

                  Mano svajonė sukurti lietuvišką ir tik lietuvišką internetinę televiziją. Ir ne youtubėje, o atskirai. Mes pasaulyje tikrai niekam neįdomūs.Taip kaip mums neįdomi kokia nors Australijos tautelė kalbanti sava kalba. Tas pats lietuviškas filmas youtubėje atsitiktinai kažkieno nuspaudžiamas dešim kartų rečiau, nei Internetinėje televizijoje peržiūrimas visas. Tam aš skiriu 24 valandas per parą. Tuo gyvenu nuolat. Kol kas apie jokį atlygį negalvojiu ir nematau jokios verslo schemos. Mano vaidmuo čia yra skatinti, prašyti, maldauti, visais būdais įrodinėti, kad mums, lietuviams, kurie dar jaučiasi lietuviais, tai būtina, tam kad mes išliktume. Kad nors ką turėtume savo. Kad galėtume savo kultūtą, kūrybą, savo sumanymus, pagaliau savo nuomonę kur nors pristatyti nemokamai ir nevaržomai.

                  * Prašomas biudžetas konkretus - 10,000 LTL į metus. O kaip jį išleistum?

                  2000 Lt kompiuteris serveris
                  2000 operacinė sistema WINDOVS . (gal būt dar ir daugiau )
                  Interneto paslauga: http://www.teo.lt/node/1190 TEO už 10 mbps greitį prašo 360 lt mėnesiui. Manau kad 100 mbps turėtų kainuoti ne mažiau kaip 500 Lt mėn. Metams 6000 LT.
                  Dar labai reiktų tam, kas prižiūrės serverį. Bet tam bijau ir prašyti. Man yra be galo nepatogu prieš Justiną Jaronį, kuriam aš nieko negaliu pasylyti už trijų metų darbą. Galiu tik įvardinti kaip didelę paramą Internetinei televizijai. Taip pat ir Evaldui.
                  > * Kokie yra pareikalavimai serveriui? Jei įsigytum naują serverį, ar jį
                  > galėtum pastatyti matematikos informatikos institute ir naudotis jo
                  > srautu?
                  Nežinau ar galėčiau naudotis matematikos informatikos instituto srautu. Tikriausi ne. Nes nuo rugsėjo men. ir pačio Matematikos informatikos instituto jau nėra. Yra tik žmonės, kuriem esu dėkingas. Jie taip pat stengiasi daryti viską, kad vėl galėtume veikti. Gal būt kitoje erdvėje.

                  Pagarbiai
                  Zenonas