[minciu_sodas_lt] darbai su Sauliumi

    Message 1 of 4 , Mar 10, 2000
      Siunciu laiska, kuri Saulius man parase. Pradedame bendradarbiavima.
      Kam idomu, kvieciu pasisakyti musu svarstomais klausimais. Trumpai,

      Labas, Andriau,

      Pirmiausia, sveikinu su Lietuvos Nepriklausomybës atgavimo deðimtmeèiu
      !
      Kiek atsimenu, savo veikla nepriklausomybës prieðauðryje ir pats esi
      prisidëjæs: Tavo rokenrolas "Lietuva okupuota! - Lietuva OK, OK, OK !"
      viduje prisikaupusio sovietinio áðalo kontekste - kadaise budino
      iðsivadavimo nuo baimiø ir pasiryþimo siekti laisvës Lietuvai dràsà.

      Gavau, kà pats man siuntei. Aèiû !
      Ásidiegiau IE5.
      Labai nustebau, kad XML Bible ið tikro á CD ádëta pilnu tekstu:
      tokiu atveju - paèios knygos spausdintu pavidalu man nereikës.

      Lieku paèiam stipriai skolingas.
      Þiûrësim: jei mano galimybës prisidëti neatitiks to, ko reikëtø
      "Minèiø sodui", tai pinigus, uþ kuriuos nebûsiu atidirbæs, gràþinsiu.

      Matai, reikalas tame, kad:
      -- viena vertus, mano poþiûris yra ið esmës oponuojantis tam,
      kaip pats siûlai realizuoti HNS standartà;
      -- kita vertus, nenoriu bûti 'kenkëju'.
      T.y., jei laikai, kad diskusijos nuvairavimas tokia linkme, kokia
      raðiau praeituose laiðkuose tik sukels TheBrain ir MindJet
      bereikalingus norus, mums to negalint ir nenorint realizuoti - tada
      man geriau patylëti.

      Gal bus geriausia - raðysiu pirmiausia tik Tau, kà esu sumanæs
      lietuviø kalba [su teise bet kà ið to vieðai skelbti],
      o jei tai laikysi konstruktyviu dalyku - tada perraðysiu angliðkai
      ir siøsiu á [whetherwhat], o lietuviðkàjá variantà galësiu dar
      pasiøti ir á [minciu_sodas_lt] - jei tik pats ligtol nebûsi
      pasiuntæs.

      Apie dabartines savo mintis:

      I.
      Susipaþástu su TopicMaps (ið PDF straipsniø internete).
      Pirmas áspûdis : planuojamas HNS standartas - pilnai tilptø TopicMaps
      rëmuose:
      Mintis - tai Tema (angliðkai: Thought = Topic)
      Tai, kad daþnai mintá interpretuoji kaip siauresná dalykà nei
      TopicMaps pavyzdþiuose minimi dalykai - esmës poþiûriu nëra
      trûkumas: tiesiog dar vienas ið galimø Temos variantø.
      Nes juk pagal jø apibrëþimà: "Topic can be every thing".
      Tuo tarpu, tas daiktas - yra kaip ðeðëlis urvoPlatono metaforiðkai
      apraðyto urvo sienos, atspindys nuo pirminës idëjos.
      Hierarchija - tai "parent/child" asocijacijø tarp temø visuma.
      Tinklas - tai "jump" asocijacijø tarp temø visuma.
      Seka - tai "prieð/po", "next/previous", "preceded/followed by"
      asocijacijø tarp temø visuma.
      TopicMaps gerai tinka ir vienø santykiø atvaizdavimui virð kitø
      (nes asocijacijos irgi laikomos temomis, tarp kuriø (rekursiðkai
      pakirlus á aukðtesná lygá) irgi galima nurodyti asoccijacijos ryðius
      (taip gaunant kanonà, katalogà, atlasà, etc.).

      II.
      Pratæsiant diskusijà dël ðriftø dydþiø atsiminimo pereinant á
      standartná formatà:
      Jei perkeliama tarp gana panaðaus funkcionalumo sistemø - tai
      1:1 perkëlimo sprendimas yra universalesnis, priimtinesnis didesniam
      kiekiui naudotojø.
      (Be to, juk norint - pradaiginti ðriftø dydþius labai lengva bet
      kokioje sistemoje: viskà uþþymi ir nurodai viskam vienodà ðrifto
      dydá).
      Jei tam tikras asmuo ðriftø dydþius parinkinëja prasminai (pagal
      savo pasirinktà sistemà) ir jam tai jau áprasta, tai labai tikëtina,
      kad pereidamas á kità programinæ aplinkà ir toliau laikysis tos
      paèios sistemos.
      Perkëlimas 1:1 netrukdo vëliau keisti paþymëjimø prasmæ; ðitoks
      kelias (kai jo realizavimo galimybës jau paruoðtos) yra spartesnis,
      maþiau rizikingas.
      Prie naujos sistemos þmogui pereiti prireikia tada, kai senoji
      netenkina poreikiø ir ið jos norima tiesiog iðtrûkti. Idealus
      iðtrûkimas yra toks, kai neprarandi jokios informacijos.
      Þinoma, kai tai neámanoma (pvz., verèiant Word'o "x.doc" á "x.htm"),
      tai susitaikoma su tuo, kas yra, taèiau esant galimybei informacijos
      neprarasti - dauguma rinksis informacijos nepraradimo kelià.

      Siûlomass kelias, kai pereinama á standartiná formatà kartu paþymint
      ir keitimus, prasmës atitikmenis (pvz., fontø dydþiams) - yra
      dviejø veiksmø vykdymas vienu metu.
      Taèiau juk vykdyti transformavimà dviem maþais þingsniais yra
      paprasèiau ir saugiau, nei vienu dideliu: po pirmo 1:1
      transformacijos þingsnio patikrinus, kad klaidø nebuvo -
      gali pilnai susikoncentruoti antrojo þingsnio vykdymui. Be to, antrà
      þingsná atlikus su klaidom, nereikës kartoti dar ir pirmojo þingsnio.
      Galvoti apie kelis skirtingo pobûdþio dalykus (spræsti 2 rûðiø
      problemas) vienu metu yra sudëtingiau, nei pirmiau apie viena, o po
      to apie kita. Pvz., kai nori paraðyti straipsná kalba, kurià silpnai
      moki (t.y., gali reikðti mintis tik naudodamasis þodynu), tai geriau
      bûna pirmiau viskà uþraðyti kalba, kuria màstai, ir tik pasiekus
      pavidalà, kuriame jau nenori nieko keisti, - tai iðversti. Prieðingu
      atveju daþnai pasitaiko, kad kol þodyne ieðkai tinkamo vertimo tam
      tikram þodþiui - pameti norëtà iðversti mintá (lieka tik kaþkas
      migloto, be anksèiau suvoktø esminiø akcentø). Þinoma, kai spaudþia
      ceitnotas ir nebëra laiko atlikti tokius 2 þingsnius vienà po kito,
      tenka tai atlikti vienu ypu, bet tada jauti, kad rezultato kokybë yra
      prastesnë, nei kad galëtum atskirdamas minèiø iðreiðkimo ir
      iðvertimo etapus.

      III.
      Anksèiau raðiau apie siûlomà A -> A-XML -> B-XML -> B
      transformavimo kelià.
      Tai ið tikro susidëtø ið dar daugiau atskirø þingsniø:
      (1) A -> "pagrindinës A (kaip þiniø atvaizdavimo kalbos) sàvokos,
      konstrukcijos)"
      (2) A-XML struktûros, raktiniø terminø parinkimas pagal preito
      þingsnio rezultatà ir pasirinkto "thought-XML" standarto
      reikalavimus
      (3) B -> "pagrindinës B (kaip þiniø atvaizdavimo kalbos) sàvokos,
      konstrukcijos)"
      (4) B-XML struktûros, raktiniø terminø parinkimas pagal preito
      þingsnio rezultatà ir pasirinkto "thought-XML" standarto
      reikalavimus
      (5) konverterio A -> A-XML paruoðimas pagal (1) ir (2) þingsnio
      rezultatus
      (6) konverterio B-XML ->B paruoðimas pagal (3) ir (4) þingsnio
      rezultatus
      (7) atitikmenø tarp A baziniø sàvokø ir B baziniø sàvokø parinkimas
      (8) atitikmenø tarp A-XML ir B-XML specifikavimas pagal (7) þingsnio
      rezultatà
      (9) universalaus konverterio tarp ávairiø standartà atitinkanèiø
      ...-XML formø paruoðimas, t.y., parametrizavimas (8) þingsnio
      rezultato duomenimis
      (10) bet kokiø A formatu atvaizduotø minèiø konvertavimas:
      A -> A-XML -> B-XML -> B

      IV.
      Mano straipsná apie ontologijas ir TheBrain po tam tikro patobulinimo
      tvirtai priëmë spausdinimui "Informatica" þurnale; jau ir korektûrà
      sutikrino, tai artimiausiu metu tai bus publikuota Internete, ir
      galima bus á tai dëti nuorodas ið http://www.ms.lt (nes juk ten
      rimtai dëstau TheBrain privalumus).

      Viso !
      Saulius
      Message 2 of 4 , Mar 11, 2000
        Saulius raso:

        "Sveikas, Andriau,

        Dar lauksiu paties atsakymo á klausimà:
        ar tai, kà dësèiau pastarajame laiðke (ypaè II ir III dalys) -
        paties poþiûriu yra tikslinga skelbti [whetherwhat] diskusijø
        grupëje?..."

        Sauliau, rasyk kas tik sauna i galva. Nesirupink, ka pats galvosiu, ar
        pritariu, ar ne. Svarbu viska iskloti dabar, kol dar sprendziame.

        Grizau is kelioniu, parasysiu daugiau apie bendradarbiavimo gaires.
        Trumpai paminesiu kelias:
        - Neuzmirsti skirti laiko duomenu rinkimui ir aprasymui.
        - Naudinga rasyti apie ivairias busimas ir esamas technologijas (kaip
        antai XML ar Topic Maps) musu standarto diegimui, bet svarbu tai
        atskirti nuo klausimo, koks turetu buti musu standartas, kodel ir kaip
        jis mums reikalingas. Pagrindini demesi skirkime naujo standarto
        kurimui, apibrezkime ji pagal musu poreikius, ir tik tada ziurekime
        kokiais kitais standartais galesime ji apibrezti. Pastaraji klausima
        spresime tik pabaigoje, nenoreciau kad jis mus dabar ribotu.

        Trumpai, Andrius

      • Saulius Maskeliunas
        Message 3 of 4 , Mar 13, 2000

          Andrius man atsiuntė kompaktinį diską iš knygos:
          > "XML Bible" by Elliotte Rusty Harold
          > IDG Books Worldwide; ISBN: 0764532367 (July 1999)
          > http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0764532367/o/qid=942355905/sr=2-1/102-8291161-5735225
          kuriame yra:
          -- PDF formatu pati knyga (!), virš 1000 psl. dydžio;
          -- All complete numbered code listings from this book.
          -- Web browsers that support XML to a greater or lesser extent:
           Microsoft Internet Explorer 5.0 for Windows
           Microsoft Internet Explorer 4.5 for the Mac
           Microsoft Internet Explorer 4.0 for Windows
           Netscape Navigator 4.5.1 (various platforms)
           Netscape Navigator 4.0.4 (various platforms)
           Amaya 1.4b (various platforms)
          Of these, only Internet Explorer 5.0 for Windows can directly
          display XML files. The remainder use XML internally for various
          functions, such as NetscapeAEs WhatAEs Related or AmayaAEs MathML
          support.
          -- Silfide XML Parser (SXP) version 0.86 (a parser and a complete XML
          API in Java. The latest version is available at
          http://www.lori.fr/projets/XSilfide/EN/index.html.
          -- Specifications
           XML 1.0
           Namespaces in XML
           CSS Level 1
           CSS Level 2
           Document Object Model
           HTML 4.0
           XHTML
          -- Tidy utility, compiled for a variety of platforms. [Tidy can clean
          up most HTML files so that they become well-formed] XML.Tidy can
          correct many common problems and warn you about the ones you need to
          fix yourself. Tidy was written for the W3C by Dave Raggett. The
          latest version can be found at http://www.w3.org/People/Rggett/tidy .
          -- Examples:
           The 1998 major league season
           The complete works of Shakespeare (courtesy of Jon Bosak)
           The Old Testament (courtesy of Jon Bosak)
           The New Testament (courtesy of Jon Bosak)
           The Koran (courtesy of Jon Bosak)
           The Book of Mormon (courtesy of Jon Bosak)
           The Periodic Table of the Elements

          Jei Andrius neprieštaraus - galiu ją paskolinti "Minčių sodininkams",
          kuries planuoja prisidėti prie tolesnių Andriaus organizuojamų darbų.

          Viso,
          Saulius
          Message 4 of 4 , Mar 15, 2000
            > Jei Andrius neprieðtaraus - galiu jà paskolinti "Minèiø sodininkams",
            > kuries planuoja prisidëti prie tolesniø Andriaus organizuojamø darbø.
            >
            > Viso,
            > Saulius

            Sauliau, gera mintis. Nepriestarauju. Susipazindami su siais dalykais,
            juos apmastydami, mums padedate. Andrius