Kas yra informacija?

    Message 1 of 2 , Jul 16, 2007
      Susitarėme su Mudžiu Šalkausku. Renkamės šiandien, antradienį 18:00 jo
      namuose Molėtų gatvė 9, Didžioji Riešė. Tai apie 300 m nuo bažnyčios.
      Visai šalia Kaštonų sustojime sustoja 77 autobusas.

      Mes padėsime jam gvildenti klausimą Kas yra informacija? Pradedant
      19:00 video tiltus surengsime su chemijos profesoriu Tom Wayburn
      (Teksase) ir su medicinos informatikos doktorantu Asif Daya
      (Floridoje). Taip pat kviečiu kitus su mumis išbandyti bendravimą Video
      Skype (reikia video akutės o programą galima parsisiųsti iš
      http://www.skype.com). Prašau pasakykite, kam reikia video akutės, nes
      aš ketinu jų nupirkti ir jais apdovanoti mūsų dalyvius. Taip pat
      kviečiu pabendrauti kambarėliu http://www.worknets.org/chat/
      pasistengsiu sutvarkyti nors vieną kambarėlį lietuviškiems rašmenims.

      Zenonas atvažiuos ir naudosimės jo įranga. Taip pat aptarsime,
      pasiruošime šeštadienio sueigai, kuria palaikysime Alfredą
      Gabrijolavičių ir jo temą, Kaip įvesti tikrą pagalbą? Labai norėčiau tą
      dieną surengti video tiltą su Angele Rudžianskaite Kaune nes jos
      klausimas: Kaip pajusti kiek pagalbos iš tavęs reikia kitam žmogui? o
      kertinė vertybė: Žmogaus meilė žmogui. Angele, gal norėsi ir galėsi?

      Iki pabendravimo!
      Pridedu pašnekesį su Ryčiu Umbrasu, taip pat kvietimą anglų kalba.

      Andrius Kulikauskas, Minčių sodas, http://www.ms.lt, ms@..., +370
      (699) 30003, skype: minciusodas

      Andrius: Gal tu laisvas šeštadienį?
      Andrius: Mūsų tema yra "tikra pagalba"
      Andrius: ir būtų gerai susieti Riešę ir Kauną
      Andrius: ten yra viena šauni moteris
      Rytis: Įdomi tema
      Andrius: Angelė Rudžianskaitė
      Andrius: ji neįgali, sėdi vežimėlyje, bet labai veikli
      Rytis: Lyg ir sietųsi ir su mano tokia kaip ir paskirtim..
      Rytis: O tai labai įdomu
      Andrius: Jos tema Kaip pajusti kiek pagalbos iš tavęs reikia kitam
      žmogui?
      Rytis: Aš vienai neįgalia imoteriai irgi padedu
      Andrius: O Alfredo tema Kaip įvesti tikrą pagalbą?
      Andrius: Puiku
      Andrius: ir tau irgi svarbi pagalbos tema.
      Andrius: Tai bus tokia tema.
      Andrius: Ir būtų gerai Kauną su Riešę susieti.
      Rytis: Ji be kojų ir negali į laukąk išvažiuoti nes savivaldybė
      nepadeda laiptų padaryt jos vežimui
      Andrius: Baisu ir liūdna.
      Rytis: tai sako jaučiuosi kaip kalėjime
      Rytis: bet optimistė
      Andrius: Ar ji naudoja Internetą?
      Rytis: labai nori bendrauti internetu
      Rytis: ir dar
      Andrius: Mes galėtumėme jai padėti.
      Andrius: Taip?
      Rytis: užvakar buvau pas tokį labai įdomų žmogų, kuris pasistatė
      vagonėlį peklėj eir nori
      Rytis: sukviesti koncertui folkloristus ir metalistus Vytayto
      karūnavimo proga
      Rytis: nori video daryti virš tvenkinio pakabinęs ekraną
      Rytis: Pagalvosiu kaip tai moteriai galima būtų padėti.. Idealu būtų
      pasiekti, akd jai padarytų galimybę su jos elektriniu vežimu į lauką
      išvažiuoti
      Rytis: jai žada, bet nepadaro
      Rytis: paklausiu jos kokia situacija, bet panašu, kad tau irgi reik
      pagalbos
      Rytis: mane labai sukrėtė tavo pasakojimas
      Andrius: apie Atžalyną?
      Rytis: kaip teko galynėtis.. aš būčiau nesusivaldęs ir susimušęs su
      tais chuliganais
      Rytis: taip
      Rytis: Noriu kad pasakytum kam galime susirūpinimo laišką parašyti
      Rytis: nelabai susigaudau
      Andrius: jo gerai, aš priešingai laukiau, kad tik man tvotų
      Andrius: kad galėčiau kreiptis į policiją
      Andrius: Kol kas palaukime ir galėsime rašyti į savivaldybę
      Rytis: čia policija ne kaip Amerikoje
      Rytis: jiems gal to ir nepakanka.. sakei gi kad spjaudė, pamenu
      vadinai tai kontaktu
      Rytis: gerai
      Andrius: Stumdinėjo, ten kontakto buvo daug.
      Andrius: Ir dar degino
      Andrius: žiebtuvėliu.
      Rytis: aš pasiryžęs parašyti rūpesčio laišką kaip čia yra, kad tu
      atvykai čia padėti o tenka su policija ir chuliganais užsiiminėti
      Andrius: Maišėlį
      Andrius: Puiku, bet po truputį suvokime kam.
      Rytis: formaliai žiūrint tai tavo turto gadinimas
      Andrius: Svarbiausia būtų perimti Pavilnio savivaldybės bendriją,
      surengti pučą.
      Andrius: Visuotinį narių susirinkimą.
      Rytis: Jei būtų norinčių imti valdžią
      Andrius: Tad svarbiausia rasti norinčių, taip.
      Andrius: Tad gal ten meskime jėgas
      Andrius: ir palaikyme tą veiklą.
      Andrius: Pavyzdžiui, manau yra neįgaliųjų centras Pavilnyje
      Andrius: galėtumėme padėti jiems naudotis Internetu.
      Rytis: Labai prasminga
      Andrius: Jeigu jie visi galėtų Internetu palaikyti ryšį
      Andrius: jie gal išsikovotų daugiau teisių.
      Andrius: Tai čia būtų graži ir prasminga veikla video tiltams
      Rytis: Čia tikrai dalykas.. Ta Aldona, kurią minėjau labai internmetu
      naudojasi, dalyvauja pažinčių visokiuose forumuose
      Rytis: jai labai aktualu bendrauti
      Andrius: Ji turi gerą ryšį taip? Ir gyvena Alytuje?
      Rytis: Gyvena Alytuje o ryšys tai telekomo.. patenkinamas manau
      Andrius: Aš mielai kada aplankyčiau ir pabandytumėme tiltą surengti?
      Andrius: Jeigu jai tik patiktų.
      Rytis: Aš jai pasiūlysiu
      Andrius: O ar tu šeštadienį laisvas?
      Rytis: Pas ją yra video kamera ir t.t.
      Andrius: Nors dalį dienos?
      Rytis: O aš savo kamerą tai vaiku ivienam padovanojau
      Andrius: Taip
      Rytis: man atrodė, kad man nereikia jos
      Andrius: mes galim tau kitą nupirkti, gerai?
      Rytis: bet įsigysiu
      Andrius: Nes mums reikia pinigus išleisti.
      Rytis: Dėl šeštadienio dar nežinau
      Andrius: Gerai.
      Rytis: Nieko., aš nusipirksiu.. pinigų už kurą dar nepravedė
      Rytis: kai praves, atrsiųsi man sąskaitą ir aš prvsiu
      Rytis: pervesiu
      Andrius: Truks laiko. Nieko, duok mes nupirksime. Pervesk tik
      tiek kiek aš sumokėjau. Geriau tu įsitrauk į veiklą! Ar aš galėčiau
      pasidalinti mūsų pašnekesiu? (Išskyrus pradžią).
      Rytis: Taip.
      Andrius: Ačiū. Būtų įdomu dalyvauti tame koncerte. Kada ta šventė?
      Rytis: Rugsėjo 8 arba 1
      Rytis: Aš tau atsiųsiu to žmogaus adresą.. pirma jam parašysiu
      Andrius: Galėtumėme ta proga ir tiltą surengti.
      Andrius: Gerai.
      Rytis: Je itu paskaitytum ten savo dorą sūnų būtų įdomu
      Rytis: Gal būt
      Andrius: Galėčiau.
      Rytis: Pasiūlysiu jam
      Andrius: Ir Algirdas Zokaitis gal susidomėtų
      Rytis: Albertas jo vardas, bet pravardė Šrekas
      Andrius: Ir Rimas Morkūnas su manimi kuria dainas. Liūtaširdžiai.
      Jis groja gitara.
      Andrius: Ai, nes pelkėje gyvena.
      Rytis: nes ten viskas pelkėje ir jis tikrai savo gyvenimu ten į Šreką
      panašus :)
      Andrius: Labai įdomu.
      Andrius: Gerai tuomkart.
      Rytis: Ačiū tau
      Andrius: Labanaktis

      I invite us to several events this week. Please join us! Andrius
      Kulikauskas, ms@..., skype: minciusodas, http://www.ms.lt

      Tuesday, July 17th, 2007, starting at 7:00 pm (Lithuania), 5:00 pm
      (London), 9:00 am (California)
      please join us for Video Skype sessions to help retired professor (in
      chemistry and environmental science) Mudis Salkauskas's questions "What
      is information?" We will engage Ph.D. student Asif Daya (Medical
      Informatics and IT) and retired professor Tom Wayburn (chemical
      engineering). Please let us know if you might video skype with us (you
      will need a web cam and the Skype software available for free at
      http://www.skype.com). We plan to monitor our chat channel at
      http://www.worknets.org/chat/ and you can participate there as well.

      Thursday, July 19, 2007, starting at 4:30 pm (Lithuania), 2:30 pm
      (London), 9:30 am (New York)
      please join us at http://www.worknets.org/chat/ for a chat with M.D. and
      Ph.D. (Public health administration) Lucas Gonzalez about preparing for
      a flu pandemic. He's particularly interested in "nonpharmaceutical
      interventions", for example, how can we teach people to keep their
      distance from each other? Lucas explains:

      World experts say there will be a flu pandemic even if we can't know
      when or how severe it will be; it could be soon and it could be very
      deadly, even for the young and healthy. In our highly interconnected
      world, this would mean many people ill at the same time all over the
      world, presumably in 2 or 3 waves, each 5-10 weeks long, in a process
      that could take a year or more to finish. One in 10, one in a 100, or
      one in 1000 of those who fall ill might die; if it's deadly, people will
      act accordingly, whatever that means.

      Once it starts, a pandemic cannot be stopped but must be mitigated; this
      means slowing each local epidemic down, and dealing with the
      consequences. Assuming vaccines won't be available for many months if at
      all, facemasks (mostly homemade) will have limited usefulness, and
      antiviral treatment will be scarce or not at all available in most of
      the world, we'll want to focus on /early and sustained social distance/
      everywhere. How do we do that in Mbita
      <http://www.worknets.org/wiki.cgi?Mbita>, Kibera
      <http://www.worknets.org/wiki.cgi?Kibera> and many other places? Perhaps
      one important element is /networked leadership/ of some kind, and maybe
      mothers would lead best? Help us find out. Thank you!

      Saturday, July 21, 2007 throughout the day in Lithuania we will have a
      meeting and video bridges to help Alfredas Gabrijolavicius explore his
      question "How do we organize genuine help?" We are looking for people
      we might Video Skype with. We will try to bridge with Angele
      Rudzianskaite, who works from her wheelchair and is interested in "How
      to know how much of our help does another person need?" I also hope
      that we might connect with John Rogers and others at our Cyfranogi group
      on community currency.

      Please note: As part of our series of video bridges this summer in
      Lithuania, my plan is to send free web cameras to people around the
      world who might Video Skype with us. Please write to me at ms@... or
      to one of our groups if you would like to receive one! and send me your
      address. Thank you for participating in our chats and video bridges.
      Andrius Kulikauskas, ms@..., http://www.ms.lt

      Asif: I like the Flu Pandemic issue
      Andrius: yes it would be great to hear from you and see also
      Lucas's worknet:
      Andrius: We're having a Video
      Asif: Does he work with the CDC?
      Andrius: http://www.worknets.org/wiki.cgi?FluPandemic
      Andrius: He's an MD and a PhD in Public Health Administration
      Andrius: working in the Canary Islands
      Andrius: and so he's active in Spain
      Andrius: but also personally.
      Asif: Interesting
      Andrius: I'm interested in what we might do in general for disease
      response (like malaria)
      Andrius: and on-the-ground Samwel is suggesting that information
      management is important.
      Asif: Talk to Pam - Dick Heller wants to start a Public Health
      Progrram
      Andrius: ok
      Andrius: Perhaps we might somehow combine information management
      and behavior management
      Andrius: by studying what influences our behavior
      Andrius: and acknowledging that.
      Asif: Info is key - needs a GIS system and a GPS that would
      benefit him the most
      Andrius: ok
      Asif: I was looking for an Open Source one
      Andrius: I will share our chat
      Asif: Great
      Asif: See ya'
    • Raimundas Vaitkevičius
      Message 2 of 2 , Jul 17, 2007
        Andrius Kulikauskas wrote:
> [...]
        > 19:00 video tiltus surengsime su chemijos profesoriu Tom Wayburn
        > (Teksase) ir su medicinos informatikos doktorantu Asif Daya
        Sveiki,

        įdomi, sudėtinga ir galinga tema. Pradžiai galiu pacituoti, ką rašo apie
        informaciją "Oxford Dictionary of Computing" (man buvo įdomu). Jie labai
        sieja informaciją su neapibrėžtumo (netikrumo) sumažinimu.

        Cituoju, kai ką sutrumpindamas:

        "Generally, information is whatever is capable of causing a human mind
        to change its opinion about the current state of the real world.
        Formally, and especially in science and engineering, information is
        whatever contributes to a reduction in the uncertainty of the state of a
        system; in this case, uncertainty is usually expressed in an
        objectively measurable form. Commonly, this is done by means of
        Shannon's enthropy.

        Information must be distinguished from any medium that is capable of
        carrying it. The information content of any physical objects, or logical
        data, cannot be measured or discussed until it is known what range of
        possibilities existed before and after they were received. The
        information lies in the reduction in uncertainty resulting from the
        receipt of the objects or the data, and not in the size or complexity of
        the objects or data themselves. Questions of the form, function, and
        semantic import of data are only relevant to information inasmuch as
        they contribute to the reduction of uncertainty. If an identical
        memorandum is received twice, it does not convey twice the information
        that its first occurrence conveyed ...

        The extent to which information is used as an economic commodity is one
        of the defining characteristics of the "post-industrial" society, hence
        the phrase "the information society"."

        Taigi, atrodo, šiame straipsnyje informacija būtinai siejama su žmonėmis
        ir jų protu. O kai žmonių nebuvo? Tada informacijos irgi nebuvo?

        Gyvūnai ir augalai juk irgi naudojasi informacija ir ją netgi perduoda.
        O negyvoji gamta?

        Tilte, deja, nedalyvausiu, tai nors tiek bandau prisidėti. Sėkmės visiems

        Raimundas Vaitkevičius
        Kaunas, VDU