Re(2): Re: Minčių Sodas

  • Raimundas Vaitkevicius
    Message 1 of 3 , Apr 27, 2001
      minciu_sodas_lt@yahoogroups.com writes:
      >Labai idomius laiskas. As rasau sveplai, O dabar perduosiu/perasysiu kaip
      >paties laiska as matau.
      >Raides kurias as turiu spelioti bus pazymetos"#".
      >Ziurint matematiskai yra lengviau perskaityti svepla rasyma negu nezinoma
      >rasyma kokiu
      >kodu buvo rasyta ir perrasyt su lietuviskom raidem.Kadangi laiskai is
      >lietuvos ateina su visokei savotoskais kodais . ( Dabar as turecia ben 4
      >skirtingus kodus naudoti , kadgautciau tikras lietuviskas raides.)
      >REIKALINGAS VIENAS STENDARTAS VISAI LIETUVAI.
      >Kaimo Jurgis

> [...]
      Vienas standartas yra. Tai ISO-8859-13. Labai nedaug nuo jo nukrypsta
      Windows-1257.

      Tiesa, man kartais kyla abejonių dėl šio standarto oficialumo. Iki šiol
      nežinau (gal ir skaičiau, bet neprisimenu), kas šį standartą priėmė ir
      patvirtino? Ir kur tai oficialiai paskelbta. Aš mačiau G. Grigo
      straipsnyje
      „Kompiuterijos“ žurnale. Maždaug taip: „Nuo šiol yra vienas standartas
      ISO-8859-13, o visi kiti standartai panaikinami". (Ir pagalvojau: o juk
      nemažai žmonių gerokai pavargo, įdiegdami būtent šitus kitus
      standartus).

      Bet šiuo metu ISO-8859-13 atrodo stipriausias ir oficialiausias. Bent
      jau Lietuvoje.

      Aš, aišku, noriu susirašinėti lietuviškai. Kiek įmanoma, taisyklingai.
      Bet suprantu, kad tai ne visada lengva.

      Pavyzdys. Mano viena pažįstama man rašo šveplai. Ir aš jai taip
      atsakinėju. Kodėl? Pirma, jai tas nelabai svarbu. Nes ji daugiausia
      susirašinėja su švedais, o su lietuviais susirašinėja gal tik su manimi
      vienu.
      Antra, ji nėra kompiuterininkė, pati sutvarkyti lietuvybės nemoka.
      Bandžiau aš, bet per pusvalandį nepavyko. Ji naudoja man nežinomą
      pašto sistemą. Kažkokį Webmail berods. Pažiūrėjau. Galimybės ribotos,
      visai nesimato, kaip būtų galima pakeisti koduotę. Gal kaip nors ir
      padaryčiau, bet neturiu daug laiko tuo užsiimti.

      Kodėl ji naudoja tą matyt nelabai tinkamą pašto programą? Jai kažkas
      taip pasiūlė ir padarė ten, kur ji dirba. O ji pati negali nei rinktis,
      nei
      tvarkyti. Nei ji norės mokėti pinigus, kad kažkas kitas jai patvarkytų.

      Toks gyvenimas. Norisi būti idealiu. Bet supranti, kad nei tu pats toks
      nebūsi, nei kiti.

      Gero savaitgalio visiems

      Raimundas Vaitkevičius