Linkejimai is Jeruzales

  • ms@auste.elnet.lt
    Message 1 of 1 , Oct 31, 2006
      aura,

      Ačiū tau už nuoširdų laišką. Drįstu pasidalinti mūsų "Minčių sodo"
      susirašinėjime. http://groups.yahoo.com/group/minciu_sodas_LT/ Gal kitus
      padrąsinsime pamąstyti, koks mūsų kelias?

      Tavęs ir mūsų visų paklausiu dviejų klausimų:
      * Kuri tau asmeniškai svarbiausia, giliausia, brangiausia vertybė, aprėpianti
      visas kitas?
      * Kurį tu klausimą gvildeni, tai yra, kurį tu norėtum atsakyti, bet kol kas
      nerandi atsakymo?
      Jau surinkiau iš 200 žmonių jų kertines vertybes ir iš 100 žmonių jų
      gvildenamus klausimus.
      http://www.ourculture.info/wiki.cgi?PersonalOutlooks
      Tai padeda susigaudyti, kas kam iš tikrųjų įdomu, svarbu, kuria kryptimi
      auga, bręsta, skleidžiasi ir gali kitus vesti.

      Jeruzalėje jau esu antrą savaitę. Ieškau musulmonų šviesuolių, nes noriu
      įtraukti įvairiausius šviesuolius. O šalys, kuriose vyrauja islamas, dažnai
      engia savaip mąstančius. Vakarų žiniasklaida supaprastindama gyvenimą taip
      pat nenori sukti galvos dėl jų įvairovės.

      Kol kas pradžia nebloga. Dešimts dienų praleidau Kipro saloje, užsukau ir į
      turkų okupuotą pusę ir pabendravau su tenykščiais disidentais, siekiančiais
      salos sujungimo ir turkų kariuomenės išvedimo. Tai buvo turkai savęs
      nesiejantys su Turkija, ir musulmonai savęs nesiejantys su islamu.

      Iš Kipro skridau į Tel Avivą, o iš ten važiavau autobusu į Jeruzalę kur
      susitikau su Yehuda Stolov http://www.interfaith-encounter.org Jo
      organizacija rengia pasikalbėjimus tarp įvairių tikėjimų žmonių, ypač žydų ir
      musulmonų. Jisai pažįsta įvairių musulmonų šviesuolių ir paaiškino, kaip
      susisiekti. Tada ką tik prasidėjo musulmonų šeimų trijų dienų šventė
      pasibaigus Ramadano mėnesio pasninkams. Tad pirma aplankiau kelis žydų
      šviesuolius.

      Ehud Tokatly http://www.hopeways.org/e_ehud02.shtml domisi komunitarizmu,
      kaip perkurti Izraelio valstybę, kad balsavimai vyktų ne geografiniais
      vienetais o pagal bendruomenes. Ir aplamai, kaip rasti bendrą kalbą tarp
      visų tikėjimų tikinčiųjų ir kovoti su vakarietišku pasileidimu. Kalbėjome
      kokias aštuonias valandas, buvo įdomu, kaip jis mąsto. Jam labai rūpi gerbti
      įsakymus. Pavyzdžiui, nagrinėjome atvejį, kada vienas žmogus neišmoka
      darbininkams, kas jiems priklauso. (Man yra tekę būti ir tokiu darbdaviu, ir
      tokiu darbininku.) Tai pagal jį, viską reikia sumokėti nežiūrint, kaip anie
      besutiktų, nes įsakymas Nevok! mus įpareigoja nežiūrint, kas kaip mąsto.

      Bendrai, man atrodo, kad žydų, krikščionių ir musulmonų tikėjimai labai
      skirtingai prieina prie pagrindinio klausimo, Kaip vykdyti Dievo valią? Man
      atrodo, nuoširdžiai tikintys žydai puoselėja pagarbą įsakymui, nuoširdžiai
      tikintys krikščionys puoselėja vidinį požiūrį, nuoširdžiai tikintys
      musulmonai puoselėja bendruomeninę kultūrą. Užtat nėra kaip tiesiogiai
      lyginti šiuos "tikėjimus".

      Tuo tarpu tiek!

      Gerb. Andriau,

      Labai dėkoju už išsamų laišką, gražias mintis bei dėmesį. Jūs teisus -
      Korane radau besikartojančias mintis.
      Ėmiau domėtis kitomis religijomis, meditacija, nes noriu pagaliau atrasti
      save. Esu jauna, turiu gerą darbą, perspektyvias studijas, tačiau viduje
      žinau, jog einu ne tuo keliu. Galėčiau viską mesti ir pradėti iš naujo,
      tačiau nežinau kokį kelią pasirinkti. Noriu būti naudinga ne tik Dievui, bet
      ir žmonėms, darydama tai, ką galiu padaryti geriausiai. Deja, mane traukia
      daugybė dalykų. Tačiau didžiausia bėda, jog gyvenimas ir laikas nestovi
      vietoj.
      Nerasiu laimės tol, kol nerasiu savęs.

      Tenoriu pasakyti, jog mane sujaudino Jūsų, kaip nepažįstamo žmogaus,
      atvirumas ir nuoširdumas.

      Linkiu didžiausios laisvės ir sėkmės!

      Pagarbiai,

      Laura