Re: [Minciu_sodas_LT] Valstybes valdymas

  • Darius Damalakas
    Message 1 of 6 , Sep 1, 2006
      > Sia problema tikrai sprendzia daugelis filosofu, analitiku, valstybes
      > instituciju, konsultantu, pilietiskai nusiteikusiu zmoniu, rasomos
      > strategijos, vyriausybes programos, priemoniu planai ir t.t. Manau
      > visu ju problema - isgrynintu ideju nebuvimas, tu kertiniu "driveriu"
      > kurie stumia visa ekonomika ir visuomene pirmyn, nezinojimas.
      >
      > Todel kreipiuosi i jus, su viltimi surasti entuziazmo ir paramos
      > padelioti Lietuvos valstybingumo mozaika, nes dideli dalykai prasideda
      > nuo mazu. Ar butu norinciu ?
      Tikrai būtų norinčių ir palaikančių. Kertinės savybės irgi, sutinku, yra
      vienas svarbesnių dalykų. Taip pat tikslas. Tikslas yra esminis dalykas.
      Aišku, tą sunku apibrėžt, bet galima bandyt

      iki
      Darius!
    • Mudis Salkauskas
      Message 2 of 6 , Sep 1, 2006
        Valstybei sutvarkyti reikia JEGOS, kuri gali atsirasti sutelkus
        bendramincius, o tam reikia uzdegancios ir suprantamos IDEJOS. Pavyzdys,-
        Liuterio tezes prikaltos prie baznycios duru.

        Protaukim, galvokim ir mastykim, gal pavyks.

        Mudis

        Message 3 of 6 , Sep 1, 2006
          Edgaro pastebejimas, kad Lietuva - svogeriu ir giminiu krastas visai
          taiklus, bet tai, mano nuomone, teigiamas musu valstybes bruozas. Siuo metu,
          kai vis labiau isigali informacines technologijos ir interneto naudojimas,
          tai - kad vis daugiau pazistamu zmoniu, kuriais galime pasitiketi, zinanciu
          vieni kitu galimybes gali dirbti kartu, papildydami vieni kitus, gali buti
          varomoji valstybes jega.
          Problema tik vertybiu nusistatymas, ivardijimas ir ju laikymasis. Ar
          vertybe - sukaupti kuo daugiau pinigu savo asmenineje saskaitoje, etc....Juk
          daugelis nugyvena gyvenima laimingai to neturedami. Valstybes varomoji jega
          galetu buti bendras darbas ir zinojimas, kad musu visu pastangomis ji kyla,
          tai teiktu laimes ir dziaugsmo besidarbuojantiems jos ir jos zmoniu labui.
          Taigi, anot Mudzio, mums belieka susiformuluoti naujas (atnaujintas ?)
          "Liuterio tezes" - vertybes, kuriomis besivadovaudami galetume pasiekti ne
          tik valstybes, bet ir kiekvieno asmenines geroves.
          Jei vienas vaikas atsines i mokykla priespieciams morka - tai visiems sukels
          juoka, bet jei mokytojas paskatins visus atsinesti, paaiskins apie jos nauda
          ir visi atsinese draugiskai suvalgys, bus sveiki ir patenkinti. Taip ir
          cia - labai kvaila vienam atsisakyti pakreipti pro sali tekanti pinigu
          srauta i savo saskaita, kai aplink visi tik taip ir daro. Bet jei visi
          ismoktu giesmele "man bjauru imti pinigus", ir "as - savo salies (ne tik
          krepsinio:) patriotas", rezultatas turetu buti neblogas :)).

          Audrone

> [...]
          > Liuterio tezes prikaltos prie baznycios duru.
          >
          > Protaukim, galvokim ir mastykim, gal pavyks.

        • Edgaras Leichteris
          Message 4 of 6 , Sep 4, 2006

            Kadangi atsiliepe Darius, Mudis ir Audrone, tai teikia vilciu vaziuoti
            toliau. Jei nesupyksite, tai as tada toliau vystysiu sita diskusija ir
            ir karts nuo karto su jusu pagalba darysiu apibendrinimus.

            Sutareme, kad svarbiausia yra vertybes, nes tai yra ideja, kuri
            vienija ir apjungia bendram tikslui, motyvuoja ir varo i prieki.
            Tiksliai jas zinodami, galime ijungti savo pazinciu "tinklus", kad
            jega kauptusi ir stipretu.

            Klausimas: koks yra "Minciu sodo" idirbis formuluojant vertybes ?
            Kas yra nuveikta ir kur yra tu vertybiu sarasas ?

            --
            Best regards,
            Edgaras mailto:think@...
            Message 5 of 6 , Sep 7, 2006
              Edgarai,

              Ačiū už svarbų klausimą!

              "Minčių sodas" yra įmonė aptarnaujanti ir telkianti šviesuolius. Tad
              mums rūpi šviesuolių vertybės, kas jos yra ir kaip jas palaikyti.
              Sąvoka "šviesuolis" yra mūsų lietuviškos kultūros įnašas. Anglų kalba
              rašau "independent thinkers", tai yra, savarankiškai mąstantys. Ar
              taip, ar taip, turiu mintyje visus puoselėjančius savo mintis ir
              sumanymus. Tokie žmonės nesitaiksto, užtat jie nesiranda centre, o
              lieka pašonėje. Mūsų tikslas yra dėmesį kreipti į pakampes, pirmiausia
              į brandžius, ryškius mąstytojus, jų pavyzdžiu tokiais augti, kurti tokių
              vienas kitą palaikančių žmonių tinklą, atpažinti ir visuomenėje
              įtvirtinti jų vertybes.

              Man atrodo, kad visų šviesuolių bendra vertybė yra "rūpestis mąstymu".
              Tai reiškia rūpintis, kokios mintys pro mūsų protą įeina ir išeina, kaip
              jos jį veikia ir jis jas. Tuo pačiu, vertinti bet kokį rūpestį, nes
              visi mus kažkiek liečia ir veikia, o ypač mums svarbu, kada rūpesčiai
              kyla iš vidaus. Užtat, nepaisant pažiūrų, visi vertiname, jeigu tik kam
              gali kažkas iš širdies rūpėti, ar tai Dievas ar žmogus, ar santykiai su
              Dievu ar žmonėmis.

              Visi galime būti šviesuoliais, bet ne visi tuo keliu einame. Tas kelias
              prasideda kada grįžtame prie kai kurių savo minčių, jos tampa "mūsų", ir
              galime rinktis ką mąstyti, o ne pasitenkinti srautu tekančiu pro mus
              kaip iš televizoriaus. Tai yra sunku, tai yra darbas! Užtat šviesuolis
              visada turi ką veikti. Jį atpažįstame tuo, kad jis gali dirbti
              nemokamai tai, kas tik vysto jo mintis toliau. Aišku, laisvalaikiu, bet
              kažkiek to laisvo laiko turi kiekvienas žmogus, nors pamąstyti.
              Didžiausi vargšai kartais to laisvalaikio pamąstymams turi net ir
              daugiau kaip kiti, kas netingi mąstyti. O reik netingėti! Jėzus
              kalbėjo: Du žmonės šluoja, o vieną pasiima, o kitą ne. Spėlioju, kad
              turėjo mintyj, vienas vis pamąsto, užtat kasdien prisirenka keletą naujų
              minčių, taip kad su laiku jau turi tūkstančius jų, ištisą minčių
              karalystę, o kitas šluoja nepamąstydamas.

              Bręstame, kaip mąstytojai. Šviesuoliui tenka susigaudyti, atsirinkti,
              kurios mintys savesnės, artimesnės. Tad ir pasitelkia vertybes. Su
              jomis susipažįsta per veiklą. Po truputį rūšiuoja pačias vertybes, nuo
              kurių pradėti. Brandus, ryškus šviesuolis taip berūšiuodamas, gyvenimo
              įvairiai išbandomas, atsirenka vieną kurią vertybę visas kitas
              aprėpiančią. Ji net atstoja tą žmogų, žmogus ją pajunta savo vidaus
              gelmėje, ja pasitikrina save ir mielai tapatina save su ja, kas tik
              tokią turi. Jis tuo panašus į visą dangų aprėpiančią žvaigždę kuri vis
              dėl to yra viename kuriame nors dangaus taške. Ir jis gali per kitus
              šviesuolius, per jų kertines vertybes, įsijausti, kaip tas dangus atrodo
              iš kito kampo. Mano kertinė vertybė yra "gyventi tiesa", o jų iš žmonių
              surinkau net pora šimtų:
              http://www.ourculture.info/wiki.cgi?PersonalOutlooks
              Ten rasite taip pat ir klausimus, kuriuos renku, klausimus į kuriuos
              žmonės dar nežino atsakymą, bet ketina atsakyti. Tokie klausimai rodo,
              kad mes bręstame sąmoningai, ir kuria kryptimi. O žmogus žinantis savo
              kertinę vertybę yra tas kuris "pažįsta save". Aš manau, yra gerai
              susitelkti į brandžius šviesuolius, nes jie pažįsta save, žino ko nori,
              drįsta rodyti savo pavyzdį, kaip patys auga toliau, ir sutinka dalintis
              su kitais, juos vis įtraukti, palaikyti, stiprinti, nes patys ieško ir
              vertina, kas juos kilstelėtų. Apie šį kelią esu parašęs straipsnį "We
              Learn to Stick Our Necks Out":
              http://www.aepic.it/conf/viewpaper.php?id=63&cf=3

              "Minčių sodui", kaip įmonei, ir man jos savininkui vis rūpi, iš ko aš ir
              mūsų dalyviai gali pragyventi. Aš įsivaizduoju, kad atvirai nemokamai
              dirbdami šalia vienas kito tai kas mums asmeniškai rūpi, vienas kitą
              palaikydami pagal galimybes, atsisijodami kaip šviesuoliai, atliekame
              didžiausią verslo darbą, tai yra, susipažįstame ir esame pasiruošę
              staigiai atsiliepti į progas vienas kitą samdyti įvairiausiems darbams.
              Kol kas dirbu nuostolingai, bet jau teko aptarnauti daugiau kaip
              dvidešimts užsakovų ir jaučiame didelį žmonių palaikymą. Savo
              ekonomines mintis surašiau "An Economy for Giving Everything Away"
              http://www.ms.lt/en/workingopenly/givingaway.html

              Norisi toliau gvildenti šią temą, ir dar įsivaizduoti, kaip Lietuvoje
              galėtų įsitvirtinti tokios vertybės, kas gautųsi.

              Edgarai, ačiū! ir laukiu laiškų!

              +370 (5) 264 5950
              +370 (699) 30003
              Vilnius