Pragiedruliai - Cafe de Paris

    Message 1 of 1 , Mar 1, 2006
      Tyli kiaulė gilią šaknį knisa...

      Jau kurį laiką galvoju, ko aš noriu Lietuvoje?

      Čia atsikėliau prieš aštuonerius metus. Įsteigiau "Minčių sodą", kaip
      įmonę iš kurios galėčiau pragyventi. Sugalvojau, aptarnausiu
      savarankiškai mąstančius. Juk toks ir esu, trokštantis "viską žinoti ir
      tas žinias gražiai taikyti". Internetas sudarė galimybę telkti
      įvairiausius pasaulio šviesuolius. Jau atrodo įsitvirtinom pasaulyje,
      mūsų veikla anglų kalba labai plati. Kad ir šią savaitę, mūsų
      tyrinėtojai Henry Migingo ir Samwel Kongere susitiko Kenijoje,
      pastarajam skyrėme mažą stipendiją, tariamės, kad jisai padės savo
      kraštiečiams ruoštis paukščių gripui; vykdžiau užsakymą kurti
      visuomeninę svetainę vienam JAV-ių judėjimui; tariausi su
      architekto-filosofo Christopher Alexander keturtomio redakoriumi, kaip
      mes galėtumėme jiems padėti platinti jų knygas ir burti jų visuomenę;
      programavome sistemą kuria savamoksliai mokysis, kaip kurti valiutą savo
      bendruomenei; ruošiame pasiūlymą kurti Interneto svetainę viešai kaupti
      žinias apie valstybių įstatymus ir taisykles ir jų pasėkmes
      informacinėms technologijoms. Mūsų veikla verda: 100 rašančių, 1000
      skaitančių, jau aptarnavome 20 klientų, veikia 8 darbo grupės.

      O kaip Lietuvoje?

      Po truputį suvokiu, ko aš noriu mūsų krašte. Aš noriu aplinkos, kuri
      skatintų mane ir mus visus gyventi kūrėjais, pasidžiaugti mūsų krašto
      kūrybinėmis galimybėmis. Aš noriu, kad būtų lengva su kitais prasmingai
      bendrauti. Aš noriu, kad mūsų Lietuva būtų pavyzdys visam pasauliui,
      kaip būna, kada šviesūs žmonės vyrauja savo kultūra.

      Aš įsivaizduoju, kad mūsų "Minčių sodo" ar jai gimininga veikla galėtų
      kasmet dvigubėti savo mąstais. Tokiu būdu už dešimts metų pasaulyje
      būtumėme 100,000 rašančių-veikiančių ir 1,000,000
      skaitančių-palaikančių. Norėčiau, kad dešimtadalis būtų Lietuvoje.
      Tada būtų aišku, kas yra šviesuolių kultūra - tarsi diaspora - ir kaip
      gyvenama vienoje jos šalyje - Lietuvoje. Man tai būtų gražu.
      Nesivaržydamas sieksiu šito.

      Nuo ko pradėti?

      Žinau, kad tarptautinėje veikloje labai padėjo, kada Franz Nahrada -
      brandus šviesuolis - sutiko, kad mes organizuotumėme veiklą apie jį, ir
      tuo pačiu jį patį įpareigotumėme atvirai ugdytis, pažinti save, iškelti
      tai kas jam pačiam neaišku. Tad Lietuvoje pradėjau ieškoti tokių
      brandžių šviesuolių, kurie gal norėtų, kad juos palaikytumėme. O kada
      ieškom šviesos, jos randame pas daug ką. Džiaugiuos, kad vis daugiau
      įžiūriu pragiedrulių.

      Labai trumpai suminėsiu kelis blykstelėjimus, gal būtent susijusius su
      Cafe de Paris, tai kavinė Vilniuje, Pilies gatvėje, šalia Prancūzų
      kultūros centro ir knygyno.

      Pirmiausia, prieš pora savaičių mūsų bičiulis austras Franz Nahrada
      įtraukė Liaudies kūrybos klubą "Atžalyną" į "utopistų" paraišką Europos
      komisijai. Gal laimėsime 10,000 eurų statyti video tiltus su
      šviesuoliais Lietuvos kaimuose, taip pat ir kitose Europos šalyse bei
      besivystančiuose kraštuose. Toje mūsų paraiškoje, pasirodo, dalyvauja
      ir Cafe de Paris savininkė, fotografė Mirjam Wirz. Sužinojau apie meno
      akcijas http://www.involved.lt Kavinėje susipažinau su jos vyru
      Augustinu. Jie patyrę visuomenininkai.

      Šį vakar Cafe de Paris kavinėje dalyvavau "Filocafe" vakare
      http://www.filosofija.vu.lt/index.php?rodyti=filocafe
      Būna kas antrą trečiadienį 19:00. Kita tema bus rasinė diskriminacija.
      O šiandien kalbėjome apie meilę, išeities tašku pasiimdami Platono
      dialogą "Puota". Ir aš pajutau, kaip gerai, kada yra visaip ir
      skirtingai mąstančių, kokios mintys tada prasiveržia manyje, ir kaip tai
      paskatina naujai, gyvai viską permąstyti. Vakaras, manau, labai gražiai
      praėjo. Dar nepažįstu visų organizatorių, bet jau vien svetainė
      http://www.filosofija.vu.lt/index.php rodo veiklos grožį.

      Svetainėje yra ir skyrelis Klausk filosofo. Vasario mėnesį tai buvo
      Leonidas Donskis. Aš jo paklausiau: Kurie Lietuvos šviesuoliai ugdo mus
      savo veikla ir pavyzdžiu? Tai jis atsakė: Egidijus Aleksandravičius,
      Darius Kuolys, Julius Sasnauskas, Arūnas Peškaitis, Andrius Navickas.

      Darius Kuolys vadovauja Pilietinės Visuomenės Institutui,
      http://www.civitas.lt, kuris visai šalia, Didžioji 5. O Julius,
      Arūnas ir Andrius visi glaudžiasi netoliesi, prie Bernardinų bažnyčios.
      Aš kaip tik ten ėjau vakar Užgavėnių švęsti (per vėlai pabudau
      nuvažiuoti pas Saulių ir Rūtą Marcinkonyse). O kaip tik tą dieną
      netyčia susitikau Viktoriją, kuri taip gražiai dainuoja. Tad po mišių
      (žemaitiškų, deja, nespėjau) susitikome ten prie laužo, ji supažindino
      su savo bičiuliu Nikodemu. Kaip linksmai kiemelyje visi įsitraukėme į
      Užgavėnių šokius. O po jų nuėjau su jais į Užupį, pas Nikodemą. Ir ten
      visi kas sėdėjo prie stalo mokėjo dainuoti ir gitara groti. Ir kaip
      įspūdingai grojo! visi paeiliui.

      Jų tarpe: JB Willit iš Kalifornijos, http://people.tribe.net/jbwillit
      http://people.tribe.net/jbwillit/photos Ir taip pat Plazi (Afroband) iš
      Vakarų Afrikos (ansamblį ką tik aprašė BBC! " Lithuania warms to African
      band" http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4723268.stm ). Dar taip
      pat užupietį Deividą Nutautą iš Bitės
      http://www.funk.lt/lit.php?cid=283 Ir daugiau kas grojo! O kokios
      teigiamos mintys, šilti jausmai, kaip retai būna. Aš tiesiog
      stebėjausi, kaip gražiai liejasi kūryba! Aš žinau, kaip be galo sunku
      man yra suburti, paskatinti kūrėjus, o Nikodemas taip puikiai tą
      sugeba. Aišku, norisi dar daugiau, kad ta kūrybos jėga rastų, kaip
      teigiamai reikštis, neapsiriboti akimirka o veikti visą mūsų gyvenimą.

      Su Plazi kalbėjau tik trumpai, bet spėjau supažindinti su mūsų darbo
      grupe Holistic Helping, http://groups.yahoo.com/group/holistichelping/
      kuriai vadovauja Janet Feldman, visapusiškai palaikanti ypač Afrikos
      kūrėjus, veikėjus, visuomeninkus. O jis man matytas iš ankščiau, nes
      kaip prancūzakalbis dirba... Cafe de Paris! Taip ir šiandien
      susitikome. Ten radau ir JB. Turiu vilčių kada nors su jais dainas
      kurti lietuvių kalba.

      Šį šeštadienį tikiu įsidrąsinti, nutaikyti vietą ir padainuoti, pagroti
      Kaziuko mugėje, Gedimino prospekte. Gal kas prisijungs ar su manimi
      padraugaus? Paskambinkite +370 (699) 30003 arba tiesiog užkalbinkite.

      O tarp visų įvairiausių žmonių šiandien filosofų pabendravime sutikau
      Mindaugą Kubilių. Aš prieš mėnesį nuėjau į čia pat esantį Filosofijos
      dekanatą ir paklausiau, kuris iš jų yra tikrai šviesus žmogus,
      neabejingas visuomeninei, ją perkuriantis, tuo pačiu drįstantis ugdyti
      ir save? Man nurodė Mindaugą. Jisai dėsto Vilniaus universitete ir
      taip pat yra Sorbonos universiteto doktorantas, studijuoja patristiką
      (tai Bažnyčios tėvų mokslas). Kartą susitikome ir pora kartų dalyvavau
      jo rengiamuose liturginių skaitinių apmąstymuose. Vyksta kiekvieną
      antradienį, 18:00 šv.Jonų bažnyčioje, Vilniaus universitete. Manau, jam
      rūpi pajusti ir išgyventi tikėjimo tiesą. Jam rūpi katalikiškumas. Jis
      priedo turi gražų balsą ir gieda grigališkąjį choralą, dar kitus moko.
      Šį šeštadienį kovo 4d. 16:00 vyks Šv.Jonų bažnyčios grigališkojo choralo
      ansamblios koncertas šv.Onos koplyčioje, o 16:45 jis Filosofijos
      fakultete skaitys paskaitą "Šv.Kazimieras - Lietuvos savasties
      beieškant". Bendrai, jisai yra labai tvirtos dvasios žmogus, drąsiai ir
      darbingai dalinantis šviesa, kiek jos randa tikėjime ir gyvenime.

      Šaunu, kad vienu metu kavinėje gali būti tokia šviesos (ir sąskambio)
      įvairovė.

      Norėčiau, kad mūsų susirašinėjimas būtų tokia kavinė. Įtraukime tuos,
      kurie neturi su kuo pasidrąsinti. Rašykime, kas mums rūpi. Iškelkime,
      ką gražaus matome žmonėse. Išmokime bendrauti su skirtingais žmonėmis.
      Įveikime tas prarajas, kad galėtumėme vienas kitu pasidžiaugti ir
      pasisemti jėgų.

      Parašiau ilgesnį laišką, bet tikiu suprasite, kad visa tai galime ir
      trumpesniais laiškučiais. Pagal ūpą.

      Myliu,

      +370 (699) 30003
      Vilnius