Švietimas Europos kaimo plėtrai

    Message 1 of 2 , Mar 1, 2004
      grytis2002 wrote:

      > Labas Andriau,
      > paskutiniame laiske tu neblogai aprasiai kaima Lietuvoje. Ar galiu

      > cituoti tavo teksta savo laiskuose?
      > Su pag. Grytis2002

      Prašau! Nebūtina prašyti. Kaip tik dėl to kiekvienas mūsų laiškas
      pažymi:

      Laiškas į minciu_sodas_lt@yahoogroups.com tampa visuomenės nuosavybė,
      tai yra, visuomenės labui atsisakome autorinių teisių, nebent tame
      laiške pabrėžtinai jų neaatsisakome.
      http://www.primarilypublicdomain.org/letter/ Kviečiame dalintis mūsų
      laiškais, prašome pripažinti mūsų autorius.

      Ketvirtadienį visą naktį rašiau paraišką, būtent santrauką lietuvių
      kalbą. Kitą dieną Algirdas Juškevičius buvo Vilniuje, kaip tik Algio
      Cibulskio pastate, tad kartu peržiūrėjome mano raštą, patikslino,
      pasimokiau lietuvių kalbos. Įteikėme. Pasidalinu, laukiame minčių, kas
      toliau! Kur Lietuvoje ieškoti šviesuoliu?

      +370 5264 5950
      Vilnius

      Švietimas Europos kaimo plėtrai

      PROJEKTO SANTRAUKA
      ·
      Projekto tikslai, uždaviniai

      Pasidalinsime savo patirtimi, kaip švietimu palaikome kaimą, siekiame jo
      suklestėjimo. Ypatingą dėmesį skirsime informacijos ir komunikacijos
      technologijų svarbai, ypač kuriant švietimo tinklus, ir į juos
      įtraukiant kaimo šviesuolius.

      Siekdami laisvai keistis informacija, kursime tam skirtą svetainę kuri
      mums tarnaus atvirai svarstant naujausius metodus, priemones, tyrimus ir
      mūsų partnerių, jų pažįstamų bei kitų patirtį. Numatome kiekvieno
      partnerio krašte surengti seminarą pristatyti pavyzdinius projektus,
      kuriuos paskui taip pat pristatysime svetainėje ir elektroniniuose
      leidiniuose.

      Dirbdami sudarysime švietimo programas trims perspektyvioms
      specialybėms. Tai bus švietėjai rengiantys informacijos kūrėjus,
      informacijos skleidėjus ir informacijos vartotojus. Bendromis jėgomis
      aprėpsime naujų galimybių įvairovę ir nustatysime kertines švietimo
      sąvokas vartojant Internetą kaime.

      ·
      Projekto turinys

      Rengsime penkis susitikimus:
      - Rugsėjo m. 2004: Seminaras Malechow, Lenkijoje. Susipažinsime su
      bendradarbiavimu tarp vietos valdžios, kaimo gaivintojais ir viešomis
      mokyklomis.
      - Gruodžio m. 2004: Seminaras Market Harborough, Didžiojoje
      Britanijoje. Susipažinsime su sėkmingai veikiančiais vietiniais
      elektroninės komunikacijos projektais.
      - Sausio m. 2005: Posėdis Vienoje, Austrijoje. Baigsime rengti
      Grundtvig 1 paraišką trijų naujų pedagoginių specialybių dėstymui.
      - Balandžio m. 2005: Seminaras Velenje, Slovėnijoje. Susipažinsime su
      sėkmingais sumanymais ekologijoje, turizme, kaimo plėtroje ir
      nuotoliniame mokyme. Rengsime veiklos atąskaitą, jos įvertinimą.
      - Liepos m. 2005: Seminaras Vilniuje – Dzūkijoje – Varėnoje, Lietuvoje.
      Susipažindinsime su mūsų kaimo šviesuoliais, savamoksliais, jų
      palaikymu ir įtraukimu į Interneto visuomenę. Ypatingą dėmesį skirsime
      kaimo šviesuoliams, kurie sunkiau prieina prie Interneto. Kaip jie
      gali, kad ir netiesiogiai, dalyvauti Interneto visuomenėje ir ją
      įtakoti? Šį klausimą nagrinėsime visus metus, tam tikslui leisime
      žiniaraštį kuriuo platinsime ERDE patirtį, išversime į lietuvių kalbą.
      Jame taip pat leisime šviesuolių atsiliepimus, juos versime į anglų
      kalbą ir dalinsime partneriams. Taip pat šiuos klausimus svarstysime
      “Minčių sodo” www.MS.LT elektroniniuose susirašinėjimuose lietuvių ir
      kitomis kalbomis. Šitokiu būdu Dzūkijos šviesuolių bendravimas įtakos
      mūsų partnerių pamąstymus, ir atvirkščiai. Partneriams atvykus į
      Lietuvą, pirmiausia padirbėsime Vilniuje, Aukštutiniame Pavilnyje,
      Liaudies kūrybos klube “Atžalyne”. Tada išskirstysime į grupes po du ar
      tris dalyvius, juos apnakvydinsime Dzūkijos kaimuose, ekoturistinėse
      sodybose. Dvi dienas pabandysime padirbti tokio išbarstymo sąlygomis,
      palaikydami ryšį Internetu, telefonais ir grupelių susitikimais.
      Galiausiai, visi suvažiuosime į Varėnos technologijos ir verslo mokyklą,
      ten įvertinsime tokio darbo sąlygų privalumus ir trūklumus.

      ·
      Projekto rezultatas, produktai

      -
      Sukursime mokymo (ir mokymosi) programas naujoms specialybėms. Tai būtų
      trijų rūšių švietėjai ruošiantys kaimo ir miestelių žmones laisvai
      dalyvauti Interneto bendruomenėje. Vieni iš jų apmokys informacijos
      kūrėjus, kiti informacijos skleidėjus, o treti informacijos vartotojus.
      -
      Parengsime Grundtvig 1 paraišką.
      -
      Išjudinsime tarptautinį bendradarbiavimą įtraukiantį įvairiausius kaimo
      gyventojus.
      -
      Leisime žiniaraštį ERDE temomis lietuvių kalba, kuriame partneriai
      bendraus su Lietuvos kaimo šviesuoliais
      -
      Sukursime interaktyvią svetainę kurioje visi besidomintys galės dalyvauti.
      -
      Šią medžiagą išleisime elektroniniais leidiniais, kuriuos skirsime kaimo
      šviesuoliams, neturintiems patogaus Interneto ryšio. Numatome panaudoti
      naujas leidybos galimybes, kurias atveria šiuolaikinės technologijos,
      USB raktai, talpinantys 30 MB ar net 250 MB. Tai nauja laikmena,
      atstojanti diskelius, diskus ir jos kaina sparčiai krenta.

      ·
      Projekto naudingumas Lietuvai

      Projekto įkvėpėjas Franz Nahrada mus pakvietė dalyvauti šiame projekte.
      Jis teigiamai įvertino “Minčių sodo” steigėjo Andriaus Kulikausko
      tarptautinę veiklą organizuojant pasaulio šviesuolius. Franz Nahrada
      jau kurį laiką svajoja Balkanuose sukurti kaimų tinklą, kai kiekvienas
      kaimas su savo dvasia, tarsi vienuolynas, priima keleivius,
      keliaujančius savamokslius. Andrius pirmasis išmaišė jo numatytus
      kelius Austrijoje, Slovėnijoje, Bosnijoje, Kroatijoje, ten visur
      burdamas šviesuolius. Panašiai, jau porą metų Andrius kuria šviesuolių
      tinklą Dzūkijoje. “Minčių sodo” pagalba Saulius ir Rūta Sakalai sukūrė
      savo kaimo sodybos Internetinę svetainę, http://marcinkonys.infoseka.lt/
      Tai pirmoji Interneto svetainė dzūkų kalba! Šią veiklą Grundtvig 2
      programa FLEUROP įvertino, kaip pavyzdinę
      http://fleurop.zce.szczecin.pl/fleurop2/forum/lithuania.html . Saulius
      ir Rūta Sakalai supažindino su tautodailininku, mokytoju ir veikėju
      Algirdu Juškevičiumi, Varėnos technologijos ir verslo mokyklos projektų
      vadovu. Jie palaikė Andriaus troškimą “Minčių sodo” gyvenimo
      laboratoriją išbarstyti po Dzūkijos šviesuolių sodybas.

      Štai dabar atsiveria galimybė Varėnos technologijos ir verslo mokyklai
      tapti tuo mazgu, siejančiu Dzūkijos šviesuolius su tarptautiniais
      veikėjais, taip pat ir su savo krašto bedarbiais, ūkininkais, mokiniais
      ir mokytojais. VTVM pasižymi plačia ir išradinga veikla palaikančia ir
      paruošiančia kaimo bedarbius, suaugusius ir jaunimą. Ji sukaupusi
      patirties Lietuvoje projektuose (2002m. banko Hanza-LTB ir Švietimo ir
      Mokslo Ministerijos “Kompiuteriai Lietuvos mokykloms”, 2002-2003 m. dr.
      J. Kazicko fondas kompiuterių klasės įrengimui, 2002m.Švietimo ir Mokslo
      Ministerijos bei Krašto Apsaugos Ministerijos “Mokyklų bendruomenės,
      NATO ir saugumo klausimai”, 2004 m. SAPARD remiami kompiuterijos
      pagrindai ūkininkams), ir Europos projektuose (2004 m. NETD@YS
      projektas, taip pat paraiškos, parašytos Comenius 2 ir Leonardo da Vinci
      projektams). Jos mokytojai taip pat aktyvūs vietos užmojuose, “Geldų ir
      medinių indų skobimo savaitė”,
      http://marcinkonys.infoseka.lt/pramogos.htm upinio luoto skobimo
      tradicijų atgaivinimas, Dzūkijos kulinarinio paveldo puoselėjimas.

      Mūsų partneriai vertina mūsų kraštiečių sugebėjimą žmones išjudinti
      siejant teorinius sprendimus ir praktinę veiklą. Mūsų kaimo gyvenimo
      sąlygos taip pat atskleidžia sudėtingą tikrovę, daug kur pasaulyje
      svarbią bet nepakankamai įvertintą. Įsitraukdami į Interneto visuomenę,
      turime atsižvelgti į niekaip neaprūpinamus Internetu kaimo šviesuolius,
      ir palaikyti jų dalyvavimą. Jie irgi prisidėtų prie minčių apytakos,
      bendraudami tyra ir skaidria lietuvių kalba. Mes parodysime savo
      partneriams ir pamatysime patys sodybų, kaimų ir miestelių bei jų
      šviesuolių teigiamą įtaką mąstymui ir švietimui, ypač palaikant
      savamokslius. Įvertinę savo aplinkos ir žmonių privalumus, išmoksime
      juos deramai pristatyti, palaikyti ir ugdyti. Tikime, kad Lietuvos kaimo
      šviesuolių kultūra yra patraukli ir vertinga Europos Sąjungos žmonėms.
      Tai atsvara suvienodinančiam didmiesčių gyvenimo būdui.

      PROJEKTO FINANSINIAI ASPEKTAI:

      Standartinė suma:
      Veikla
      Prašoma suma eurais Prašome tiksliai įvardinti, kokios bus daromos išlaidos
      projekto rėmuose
      Personalo ir dalyvių kalbinis pasiruošimas* 600
      200 EUR knygoms, video ir audio priemonėms400 EUR surengti keturis
      seminarus anglų kalbos žinių tobulinimui ERDE temomis
      Priemonės, naudojamos projekto veikloje 300 200 EUR autobusui ir automobiliams
      kviestiems partneriams nuvykti į susitikimą Varėnoje ir pažintinei
      kelionei po Dzūkiją surengti100 EUR skaitmeninio fotoaparato nuomai
      dvylikai mėnesių
      Vertimai
      300
      150 EUR ERDE straipsniams iš vokiečių ir anglų kalbų išversti į lietuvių
      kalbą 150 EUR žiniaraščiams iš lietuvių kalbos versti į anglų kalbą.
      Dokumentacija
      500
      400 EUR elektroninei leidybai , laikmenoms įsigyti100 EUR žiniaraščio
      leidybai, popieriui ir spausdinimui
      Programinė įranga 600 500 EUR įsigyti Internetinio turinio valdymo sistemą100 EUR
      apmokėti ryšio paslaugas mokyklai ir kaimo šviesuoliams prisijungti prie
      Interneto
      Administravimas**
      500
      100 EUR tarptautiniams pokalbiams telefonu100 EUR vietiniams pokalbiams
      mobiliaisiais telefonais100 EUR raštinės išlaidoms200 EUR pašto
      išlaidoms žiniaraščių siuntimui partneriams ir Lietuvos kaimo šviesuoliams
      Kita***
      200
      200 EUR patalpos nuomai susitikimui Vilniuje, Liaudies kūrybos klube
      “Atžalyne”, Grūdu g 6 (konferencijų salei, ryšio priemonėms, kompiuterių
      nuoma, ir buitinės paslaugos).
      VISO:
      3000

      *Personalo ir dalyvių kalbiniam pasiruošimui gali būti skiriama iki
      20% standartinės sumos
      **Administravimo išlaidos negali viršyti 20% arba 600 eurų standartinės
      sumos
      **Galimos išlaidos: patalpų ir minimalios technikos, reikalingos
      seminarui organizuoti, nuoma seminarams (tik tuo atveju, jeigu
      institucija neturi savo patalpų)

      Kintama suma:
      Pateikite išsamią informaciją apie numatomus mobilumo tipus, jų trukmę,
      vykstančių asmenų skaičių, numatomas susitikimų vietas, išlaidas
      kelionėms, maitinimui ir apgyvendinimui.

      Susitikimų skaičius Susitikimų datos Susitikimų vieta (miestas, šalis) Vykstančių žmonių skaičius Išlaidos kelionei
      Pragyvenimo išlaidos
      Susipažinimas su partnerių patirtimi rugsėjis 2004 3 naktys Malechow, Lenkija 2 2x110=220 2x3x60=360
      Susipažinimas su partnerių patirtimi gruodis 20043 naktys Market Harborough, Jungtinė Karalystė 2 2x350=700 2x3x80=480
      Bendras projekto rašymas sausis 20053 naktys Viena, Austrija 1 1x150=150 1x3x90=270
      Susipažinimas su partnerių patirtimi balandis 20053 naktys Velenje, Slovėnija 2 2x230=460 2x3x60=360
      Viso: 1530 EUR Viso: 1470 EUR
    • Raimundas Vaitkevicius
      Message 2 of 2 , Mar 2, 2004
        Minciu_sodas_LT@yahoogroups.com writes:

> [...]
        >pasimokiau lietuvių kalbos. Įteikėme. Pasidalinu, laukiame minčių, kas
        >toliau! Kur Lietuvoje ieškoti šviesuoliu?

        Sveiki,

        manau, kad šviesuolių yra visur, todėl ir ieškoti galima visur. Manau, kad
        prasmingiau būtų klausti ne "kur ieškoti", o kaip ieškoti? Kas yra tas
        šviesuolis, kokie to "šviesumo" kriterijai? Ir kaip tą šviesuolį pamatyti?
        Arba kaip jis ar ji turi pamatyti mus? Ir kodėl jam ar jai verta pamatyti
        mus?

        Raimundas