Nuo mentelės iki skulptūros

  • Saulius Sakalas
    Message 1 of 7 , Jun 30, 2003
      Sveiki, geriausi linkėjimai iš Marcinkonių.
      Liepos 10- 13 dienomis savo sodyboje rengiame drožimo mokyklėlę. Visus
      kviečiame dalyvauti. Ar pasiūlyti draugams, pažystamiems.

      Norintys dalyvauti prašau atsiliepkite iki liepos 8 dienos.

      „ Nuo mentelės ir šaukšto iki skulptūros “
      Drožimo mokymo dienos Marcinkonyse 2003

      Mokyklėlė skirta: tiek vaikams, tiek suaugusiems, šeimoms.
      Kviečiame visus dalyvauti arba pakviesti draugus.
      Sąlygos: Aprūpinsime mediena, įrankiais. Pagaląsime įrankius, patarsime,
      pamokysime.
      Gyvenimo sąlygos: Gyventi reiks palapinėse privačiame kieme, geriamas
      vanduo, lauko tualetas, praustis upelyje, upėje , tvenkinyje. (Ekstra atveju
      lietus, perkūnija ir pan. galima pasislėpti namuose.) Nedidelį maisto kiekį
      galima pasidėti šaldytuve. Verdantis vanduo arbatai. Laužavietė, malkos,
      šašlykinė, virbai.
      Reikia turėti: indus sau, apetitą ir gerą nuotaiką.
      Mokestis: Visų mokymų kaina vienam žmogui 10 litų (visi mokymai, aprūpinimas
      įrankiais, mediena). Maitinimas 9 litai už dieną (pusryčiai, pietūs,
      vakarienė) norintiems pertraukėlių metu kavos +1 litas už dieną.
      Vieta, adresas: Naujalių g. 15, Marcinkonių kaimas, Varėnos rajonas,
      Tel.: 8-687-46614 El. Paštas: marcinkonys@...

      Visi, mokymų metu išdrožti kūriniai, tampa autorių nuosavybe, nebent
      autorius nuspręstų kitaip.

      Kas turi, gali atsivežti peiliukus, kaltelius (pagaląsime vietoje)

      Preliminari darbotvarkė: (Galime koreguoti pagal daugumos pageidavimus)
      Liepos 10 diena ketvirtadienis
      Iki 12 atvykstame, įsikuriame, susipažįstame
      12:00-
      Lietuviškos drožybos tradicijos ir dabartis
      Saugumo technikos reikalavimai
      Įrankiai, jų galandimas , mediena, eskizai, projektavimas
      14:00- Pietūs
      15:00- Pradinių darbų etapai:
      piešimas, tašymas kirvuku, Darbai kaltu ir peiliu.Formų tikslinimas,
      dailinimas. Baigiamosios operacijos.
      17:00- Pavakariai (arbata)
      17:30- Individualūs darbai pagal pasirinktą kūrinį (mentelės, šaukštai, vėjo
      malūnėliai)
      20:00 Vakarienė
      Žaidimai prie laužo.

      Liepos 11 diena penktadienis

      8:00- Pusryčiai
      8:30- Ekskursija į dailės studiją „Kadagys“ Varėnoje.
      10:30- Sudėtingesnių drožinių pradiniai etapai (kaukės, žaislai, švilpynės,
      laiveliai, vėjo malūnėliai)
      Individualūs darbai su įvairiais instrumentais.
      12:00- Arbatos pertraukėlė
      12:30- Darbai
      14:00- Pietūs
      15:00- Tolimesni drožybos etapai pagal pasirinktas užduotis. Dailinimas.
      Baigiamosios operacijos.
      17:00- Pavakariai (arbata)
      17:30- Sunkesnės užduotys
      20:00- Vakarienė
      20:30:- Laivelių plukdymas Grūdos upėje.

      Liepos 12 diena šeštadienis

      8:00- Pusryčiai
      8:00- Sudėtingų drožinių planavimas. Skulptūros drožyba. Individualūs
      darbai. Kūrybinės užduotys.
      12:00-Arbatos pertraukėlė
      12:30- Darbai
      14:00- Pietūs
      15:00- Darbai
      17:30- Visų drožinių, sukurtų Marcinkonyse, paroda.

      Liepos 13 diena Sekmadienis

      8:00- Pusryčiai
      8:30 Tvarkymasis
      9:30- Ekskursija į Merkinę

      Stovyklos pabaiga

      Pagarbiai Saulius Sakalas
      Marcinkonys
      marcinkonys@...
      http://marcinkonys.infoseka.lt
    • x to x
      Message 2 of 7 , Aug 12, 2003
        na...
        kartais įdomu būna..
        yra mintis - idėja!
        kaip padaryti, kad ja niekas negalėtų pasinaudoti?
        yra pasiūlimų?
        Message 3 of 7 , Aug 12, 2003
          Labas Fredi!

          x to x wrote:

          > na...
          > kartais įdomu būna..
          > yra mintis - idėja!
          > kaip padaryti, kad ja niekas negalėtų pasinaudoti?
          > yra pasiūlimų?

          1) visus išžudyti
          2) idėją užmiršti
          3) pačiam numirti

          Tačiau tokios priemonės yra neveiksmingos dėl to, kad
          1) ta pati mintis kyla skirtingiem žmonėm
          2) mintis kyla ne iš žmogaus, o iš už žmogaus, tad čia žmogus ne labai
          prie ko

          Bet nejaugi tavo mintis tokia baisi, kad nenorėtum, kad niekas ja
          nepasinaudotų.

          O jeigu dalykiškiau, nesudrausim minčių pasinaudoti (plačiąja prasme)
          nes mes patys savo minčių nevaldome. Visuomenėje galim išsaugoti vieną
          ar kitą jos išraišką, teise ja naudotis.

          Fredi, šaipausi, dėl to, kad mūsų laboratorijos veikla remiasi kaip tik
          laisvu minčių pasidalinimu. Rūpi visai priešinga kryptis - kaip
          pragyventi iš tų minčių kurių nevaržome. Nu, bet gal parašytum
          konkrečiau, turėsim ką apmąstyti.

          Žodžiu, nesupratau!

        • x to x
          Message 4 of 7 , Aug 12, 2003
            la A.K.
            del vienos priežasties ir rašau būtent Jums.
            laisvų minčių pasidalijimas, o kaip padaryti, kad ta mintis/idėja būtų
            tavo ir daugiau niekas į ją nepretenduotų.
            Apie tai kas yra mintis ir iš kur ji kyla - daug teorijų.,.,. bet kas
            iš to ;)

            visus išžudyti? ne, aš įsimylėjau.
            idėją užmiršti? kam
            pačiam numirti? spėsim.

> [...]

            AK> prie ko

            AK> Bet nejaugi tavo mintis tokia baisi, kad nenorėtum, kad niekas ja
            ūūūūūū
> [...]

            AK> laisvu minčių pasidalinimu. Rūpi visai priešinga kryptis - kaip
            AK> pragyventi iš tų minčių kurių nevaržome. Nu, bet gal parašytum

            fredis
            Message 5 of 7 , Aug 12, 2003
              Labas Fredi,

              Čia gal svarbiausia, ką reiškia "tavo".

              Jeigu tu visa dvasia suvoki mintį, jos prasmę, reikšmę, tai jinai yra
              tavo. Jeigu kiti suvokia ir įvertina tavo nuojautą, jeigu tu sugebi ją
              pristatyti, tada jiems yra paprasčiausia dėl jos kreiptis į tave, negu
              patiems vargti.

              Mano supratimu, mes galim pragyventi iš mąstymo jeigu dirbam
              organizatorių darbą, sugebam mintis pristatyti taip, kad jos būtų
              veiksmingos mezgant ryšius tarp žmonių, leistų skirtingiems žmonėms
              sueiti ir bendradarbiauti.

              Jeigu mūsų nuojauta yra veiksminga, ir sugebam iš jos semtis ir gyvai
              dalintis, tada ne taip svarbu kaip kiti ją perpasakos. Manau vertinga
              yra ne viena kuri mintis, o jų srautas. Užtat man rūpi ne atskiros
              mintys, o mąstytojai, šviesuoliai. Pragyvename iš to, kad randame su
              kuo dera bendradarbiauti, pasinaudojame bendradarbiavimo galimybėmis.

              O jeigu atsakyti į tavo klausimą dalykiškai:
              - Autorinėm teisėm gali išsaugoti tiktai kūrybinę išraišką, ne faktą ar
              idėją.
              - Patentu gali išsaugoti išradimą tam tikram laikui, teisę jį diegti.
              Tačiau tai yra gana brangu ir sudėtinga, ir tavo išradimas skelbiamas
              viešai.
              - Gali išsaugoti pavadinimą, išsireiškimą ar simbolį kaip savo įmonės
              veiklos ženklą "trademark".
              - Visa tai nepatenkina kai kurių įmonių, tad yra ir verslo paslapčių,
              kaip antai Coca-Colos sudėtis.

            • x to x
              Message 6 of 7 , Aug 12, 2003
                taip, Andriau suprantu.