2002 05 07 "chat"

  • Raimundas Vaitkevicius
    Message 1 of 2 , May 11, 2002
      Antradienio, gegužės 7 dienos pasišnekėjimas per "chat"

      Paruošė Raimundas Vaitkevičius

      Dalyviai:

      Andrius iš Čikagos
      Raimundas iš Kauno
      Edmondas iš Naujosios Akmenės
      Dalia iš Anykščių
      Mudis iš Vilniaus

      Temos:

      Pitono programavimo kalba
      El. pašto laiškų santraukos ir apskritai jų tvarkymas ir vertinimas
      "Minčių sodo" veiklos kryptys dabar
      Kam reikalingas programavimas ir jo mokymasis?
      "Minčių sodas" ir draugystė
      "Minčių sodas" ir rūpinimasis mąstymu
      "chat"-ų naudingumas
      Smoltoko programavimo kalba
      Kaip pragyventi ir kur pragyventi?
      Būsimas Dalios straipsnis apie praradimus
      Kaip kas ima rūpėti?
      Dalios žinia apie "Saulės miesto" bendruomenę Sibire
      Dalia verčia J.Rerich laišką į lietuvių kalbą

      Šio pasikalbėjimo nepavyko normaliai užbaigti dėl techninių kliūčių.

      ======================================

      Raimundas: Sveiki, įsijungiu iš Kauno.
      Andrius: Labas Raimundai!
      Andrius: Kaip gyveni?
      Andrius: As parasiau Pytono vykdineli musu laisku santrauku pristatymui.
      Andrius: Pavyzdziui:
      http://www.ms.lt/en/archive/minciu_sodas_en/summary.html
      Andrius: Labas!
      Andrius: Dabar bus lengva, malonu perziureti musu sukauptus laiskus,
      pamastyti kurlink dirbame.
      Raimundas: Dar kartą labas, buvau trumpam pasitraukęs.
      Raimundas: Tas el. pašto laiškų tvarkymas yra daug kam labai rimta
      problema. Neišspręsta iki galo.
      Raimundas: Laiškų santraukos gerai, bet to per mažai. Ir tos santraukos
      turbūt mechaninškos, neatsižvelgiančios į prasmę.
      Andrius: Labas Raimundai!
      Andrius: Sutinku, bet nors dabar galiu atpazinti, prisimint i laiskus,
      juos atrinkti.
      Raimundas: Mano ryšys šiandien prastesnis, be to, dirbu svetimame
      kompiuteryje.
      Raimundas: Aš manau, kad būtų gerai koks automatiškas laiškų
      reitingavimas.
      Raimundas: Pvz., kiek žmonių perskaitė tam tikrą laišką? Kiek bent
      pažiūrėjo? Kiek įvertino teigiamai? Kiek mano, kad tai vertingas laiškas,
      kurį reikia išsaugoti?
      Andrius: Sutinku. Bet dabar mes arciau to. Svarbu, kad galime grizti prie
      laisku.
      DEVEL: Sveiki, del laisku archyvu manau po kazkiek dienu tureciau
      pagelbeti graziau viska padaryti, man dabar rupetu jau parasytas pradinis
      kodas ir jo taisymas, atsiprasau bet ilgiau nebegaliu sneketi reikia begti
      kur kitur
      Andrius: Ar toks vertinimas gali buti automatiskas?
      DEVEL: VISO
      Raimundas: Sveikas, Edmondai.
      Raimundas: Toks vertinimas iš dalies būtų automatiškas (pvz., ar žmogus
      bent pažiūrėjo laišką), iš dalies sąmoningas. Pvz., tik žmogus pats gali
      pasakyti, ar jis mano, kad tas laiškas vertingas.
      Andrius: Edmondai, Labai aciu uz pagalba!
      Andrius: Raimondai, ar is tikruju taip? Ar zmogus paziurejo i laiska, ne
      taip paprasta nuspresti.
      Andrius: Ar pasiziurejo tai zinome nebent jis ji perskaite svetaineje.
      Raimundas: Jau dabar kai kurios programos leidžia pasiųsti siuntėjui
      pranešimą, kad gavėjas atvėrė laišką.
      Andrius: O svetaineje manau irgi ne taip paprasta. Mes galime zinoti, kas
      lanko musu puslapius, bet negalime zinoti, kas spusteli kokia nuoroda. Nes
      tai vyksta jau zmogaus kompiuteryje.
      Raimundas: Tačiau gavėjas gali uždrausti pasiųsti tokį pranešimą.
      Andrius: Bet ar laiskas vertingas galima kaz kiek automatiskai spresti.
      Google tuo paremtas. Pavyzdziui, galima apskaiciuoti, ar to laisko gabalai
      cituojami kituose laiskuose.
      Raimundas: Aš kalbu apie tai, kad turėtų būti sukurta speciali el. pašto
      sistema, įgalinanti grįžtamąjį ryšį. Ir kad tai būtų lengva.
      Andrius: Idomu, kiek sudetinga tikrinti, kiek visi puslapiai lankomi. Nes
      ju dabar yra tukstanciai.
      Andrius: Taip, bet ar mes istengtumeme suprogramuoti? As ieskau kuklesniu
      keliu!
      Raimundas: Google vertingumo sistema gali būti panaudota. Bet ir kitos
      sistemos gali būti.
      Raimundas: Mes tai vargu, tokia sistema būtų daugelio žmonių ir firmų
      kolektyvinis rezultatas. Aš sakau, kad tokios sistemos poreikis yra.
      Raimundas: O kuklesni tvarkymo būdai, aišku, irgi reikalingi. Taip ir
      darome, kartais būdami labai nepatenkinti laiškų gausybe.
      Raimundas: Puslapių lankomumą tikrinti gana nesunku. Tokios priemonės jau
      seniai yra, reikia tik pasinaudoti.
      Andrius: As ka tik isvedziu lietuvisku laisku santraukas, tuoj persiusiu.

      Andrius: Galesime perziureti.
      Andrius: Raimundai, galvoju, kokios dabar musu veiklos kryptys, kaip jas
      suprasti ir apibrezti? Kas mums svarbu?
      Raimundas: Gal dabar svarbiausia sueiga Marcinkonyse?
      Raimundas: O kitų krypčių yra daug. Sunku nuspręsti, kas svarbiausia.
      Raimundas: Man tai svarbu pasimokyti programuoti Internetui,
      pasipraktikuoti kurti svetaines ir tinklalapius. Ir Smoltoką pasimokyti
      suradus laiko.
      Andrius: As galvoju placiau. Kas mums svarbu Minciu Sodo veikloje?
      Andrius: Pavyzdziui, pasimokyti programavimo.
      Andrius: Idomu, su kokiu tikslu mokaisi programavimo?
      Andrius: Rytis irgi domisi programavimu, taip pat ir kiti. Ka mes turime
      bendro?
      Andrius: Mane domina "buitinis" programavimas, tai yra, programavimas su
      tikslu palengvinti savo sumanymu igyvendinima.
      Raimundas: Perėjau dar prie kito kompiuterio. Gal bus geriau.
      Raimundas: Buitinis programavimas man irgi dažnai reikalingas. Netgi
      darbe katedroje. O šiaip programavimas yra bene pagrindinė mano
      specialybė.
      Raimundas: Programavimas, kaip ir kompiuteriai, yra labai naujas ir
      kintantis dalykas. Galima daug nuveikti šioje srityje. Ir labai
      reikalingas daug kam.
      Raimundas: Tai, kas svarbu Minčių sodo veikloje, yra skirtinga jo
      nariams. Vieniems svarbu viena, kitiems kita.
      Andrius: Bet kuo jis susijes su rupesciu mastymu?
      Andrius: Mus vienija rupestis mastymu.
      Raimundas: Programavimas reikalauja gerai mąstyti, ar ne? Ir skatina. Jei
      blogai mąstai, geros programos turbūt nesukursi. Ir negali apsimesti, kad
      sukūrei. Jei programa neveikia, tai neveikia.
      Andrius: O daznai programavimas yra visiskai neismastytas. Daznai pats
      uzdavinys buna abejotinas.
      Andrius: O sprendimas buna sabloniskas.
      Andrius: Programa gali veikti, bet nieko gero neduoti.
      Raimundas: Mus vienija rūpestis mąstymu, bet iš tiesų mus vienija ir
      pažintis, draugystė. Rūpintis mąstymu galima ir be Minčių sodo.
      Andrius: As manyciau mums svarbu toks programavimas kuris susijes su
      uzdavinio prasme.
      Andrius: As manau atvirksciai, draugais galim buti be Minciu sodo.
      Andrius: Minciu sodo veikloje gali bendradarbiauti ir ne draugai.
      Andrius: Svarbu, kad uzsiimame darbingai.
      Raimundas: Tikras programuotojas neturėtų užsiimti nereikalingomis
      programomis, neturėtų būti tik mechaniškas vykdytojas.
      Andrius: Programavimas gali buti zmogaus vystymo priemone, panasiai kaip
      sachmatai.
      Andrius: Raimundai, as taip irgi manau.
      Raimundas: Programavimas turėtų būti visada susijęs su uždavinio prasme,
      ar ne?
      Andrius: Nereikalingos programos tik dar labiau apsunkina musu gyvenima,
      privercia siukslemis.
      Andrius: Arba akivaizdziai neprasmingas, tai yra, tureti savo prasme.
      Galima pazaisti.
      Raimundas: Galim būti draugais be Minčių sodo, galim rūpintis mąstymu be
      jo. Bet kaip geriau?
      Raimundas: Iš tikrųjų, yra nemažai žmonių, kurie programuoja todėl, kad
      jiems tai įdomu.
      Andrius: As manau, kada ieskoma uzdavinio prasmes, tada pats
      programavimas tampa zmoniskas, buitinis. Jis atspindi musu gyvenimo
      tikrove.
      Andrius: As i draugyste ziuriu kaip i salutini dalykai. Gerai, bet
      nebutina.
      Raimundas: Nereikalingų programų yra, aišku. Kaip ir nereikalingų knygų,
      straipsnių, laiškų, pokalbių. Ir t.t.
      Andrius: Svarbu, kad galime prasmingai bendrauti su bet kuriuo zmogumi.
      Minciu sodas tai leidzia del to, kad turime nors viena bendra vertybe.
      Raimundas: Bet Minčių sode draugystė kai kam yra esminis dalykas. Jei
      nebūčiau pažinojęs tavęs prieš tai, vargu ar būčiau ėjęs į Minčių sodą. Ir
      tokių yra turbūt nemažai.
      Andrius: Gyvenimiskos programos atspindi musu tikroves neisbaigtuma,
      neapreptuma.
      Raimundas: Bendrų vertybių turbūt yra ir daugiau.
      Andrius: Draugyste gali irgi buti kryptis. Kaip ja suprantame? Ko ji
      svarbi?
      Raimundas: Įdomu, kiek Minčių sodo narių atėjimo į jį svarbiausia
      priežastis buvo rūpinimasis mąstymu?
      Andrius: Su laiku manau sutaps visos musu vertybes, bet gerai, kad yra
      nors viena nuo kurios galim pradeti.
      Andrius: Man tai svarbu, gal niekam kitam nesvarbu. Bet as manau, kad si
      vertybe leidzia mums islaikyti savo tarpe labai skirtingu poziuriu zmones.

      Raimundas: Pvz., galvoju, kodėl aš dalyvauju Mokymosi sekcijos veikloje?
      Todėl, kad man tinka jų kryptis? Ne tai svarbiausia. Svarbiau tai, kad man
      patinka ta kompanija, patinka su ja būti.
      Raimundas: Taip, mes išlaikom gana daug ir gana skirtingų žmonių.
      Raimundas: Bet būtų gerai ne tik išlaikyti narius, bet ir sutelkti juos
      svarbiems uždaviniams spręsti, ar ne? Kad būtų nauda ir jiems, ir kitiems.

      Andrius: Idomu, kaip mumyse suprasti, puoseleti draugyste?
      Raimundas: Tikrai, Minčių sodas skatina galvoti apie tokius dalykus, apie
      kokius kasdieninis darbas nelabai skatina galvoti.
      Raimundas: Minčių sodas yra būdas ištrūkti iš kasdienybės, pakilti
      aukščiau, pamatyti daugiau.
      Andrius: Mane, pavyzdziui, varzo praktiska problema. Draugu ilga laika
      gyvenime is viso neturejau. O dabar turiu labai daug geru draugu po visa
      pasauli.
      Raimundas: Draugystė išlaikoma bendraujant. Pvz., gerai, kad mes
      susitikinėjame Lietuvoje.
      Andrius: Noriu buti draugiskas, bet nenoriu isipareigoti draugauti, nes
      tiesiog neturiu jegu.
      Andrius: Taip, man tas labai patinka. Ir labai gera, kad karta i savaite
      susirasinejame.
      Raimundas: Man atrodo, kad labai gerų draugų negali būti daug. Šiaip gerų
      gali būti daug.
      Raimundas: Anksčiau į tuos "chat" žiūrėjau skeptiškai.
      Andrius: Su tavim lengviau draugauti kaip tik del to, kad isipareigojimu
      nepastebiu.
      Raimundas: O dabar matau, kad vienas 2 val. "chat" naudingumu prilygsta
      kokiai 20 el. pašto laiškų.
      Raimundas: Tai irgi viena iš Minčių sodo pamokų.
      Raimundas: Beje, dar apie Smoltoką. Squeak (ir kiti Smoltokai) vis tik
      yra programuojantiems. Arba tiems, kurie nori išmokti programuoti.
      Andrius: Gal viena kryptis gali buti, kaip islaikyti, puoseleti draugyste
      ivairiausiomis priemonemis, tarp ju ir techninemis?
      Andrius: Aciu, kad priminei. Dar neissiunciau Jerry. Jis, tiesa, nori
      mokytis programavimo.
      Andrius: Dar kita kryptis: is ko pragyventi? Ypac turiu mintyje
      provincija: Kelme, Marcinkonis, Naujaja Akmene.
      Andrius: Cia turiu mintyje veikla lietuviu kalba.
      Andrius: Dar viena kryptis butu filosofine veikla.
      Andrius: As pats dabar aiskinuos: kaip kas ima rupeti?
      Raimundas: Iš ko pragyventi? Turbūt vieno atsakymo čia nėra. Nebent būtų
      galima pragyventi iš pačio Minčių sodo.
      Andrius: Galvoju pasinaudoti musu laboratorijos laiskais kaip medziaga.
      Raimundas: Kai kurie dalykai mums rūpi todėl, kad tokia yra mūsų
      prigimtis.
      Andrius: Galvoju, kaip ta pragyvenimo klausima suprasti?
      Andrius: Pavyzdziui, Valdas noretu pasisvesti Kelmes krasto palaikymui,
      bet jam reik pasirupinti pragyvenimu.
      Andrius: Saulius ir Ruta nori gyventi kaime, jiems irgi reik is ko nors
      pragyventi.
      Andrius: As noriu gyventi Lietuvoje, man irgi reikia rasti.
      Andrius: Saidui ir Edmondui irgi labai svarbu.
      Andrius: Kiekvienu atveju atrodo zmonem svarbu 1) kur jie gyvens.
      Andrius: Jie nori pragyventi savo aplinkoje.
      Andrius: Taip pat truputi svarbu is ko pragyvens. Gal tai nera
      svarbiausia, bet kiekvienas norime, kad tai butu prasminga, mus kaip nors
      ugdytu.
      Raimundas: Mūsų laboratorijos laiškuose daug vertingų dalykų, bet kaip
      ištraukti ir kaip apibendrinti?
      Raimundas: Taigi, pragyvenimu reikia rūpintis. Paprastai mes pirmiau
      rūpinamės pragyvenimu, po to kitais dalykais, ar ne?
      Raimundas: Apskritai mes stengiamės suderinti pragyvenimą ir kitus
      dalykus.
      Dalia: Sveiki, ką tik parlėkiau iš įdomaus susitikimo.
      Dalia: Ačiū, Andriau už atsakymą į mano paklausimą dėl to straipsnio.
      Andrius: Pirmiausia reikia kaip nors laiskus aprepti. Tai jau ir
      padariau. Dabar jau bus lengva atrinkti svarbesnius, juos iskelti kaip
      musu veiklos atsparos taskus.
      Andrius: Labas, Dalia!
      Raimundas: Labas, Dalia. Dar nepasiunčiau Fromo, bet būtinai pasiųsiu.
      Andrius: Dalia, pagalvojau, jeigu tinka, paminek musu Minciu soda
      http://www.ms.lt/lt/ Juk mes norime atsiliepti, padeti, norime ir
      itraukti.
      Dalia: Raimundai, kokia tavo nuomonė? ar gavai mano laišką?
      Raimundas: Andriau, tas svarbesnių laiškų atrinkimas yra subjektyvus
      dalykas. Kaip jį padarius objektyvesniu? Kad atrenkant dalyvautų daugiau
      žmonių? Bet kas turės laiko ...
      Raimundas: Kurį, Dalia? Apie straipsnį?
      Raimundas: Straipsnyje mane galima minėti arba tik vardu, arba vardu ir
      pavarde. Kadangi mano žodžių turbūt bus labai nedaug, tai aš sutinku su
      tokiu paminėjimu, koks bus ir kitiems.
      Dalia: Nelabai norėčiau minėti sodą, dėl tam tikrų asmeninių priežasčių
      noriu likti kolkas Incognito. Gal dar nepriaugau. Be to esu valdininkė.
      Turiu apribojimų.
      Andrius: Raimundai, manyciau, atrinkus laiskus, juos naujai pristacius
      musu svetaineje, tada galime naudoti kokia nors automatisko vertinimo
      sistema.
      Andrius: Dalia, suprantu. Tik butu gaila jeigu straipsnis liktu
      "bejegiskas". Gal paminesi Jaunimo Psichologines Paramos Centra?
      Andrius: Paprasciausia sistema, tai lankomumas. Juk kiekvienas laiskas
      dabar turi ar tures savo URL. Tad reikia issiaiskinti, kaip gauti
      informacija, kokie lankomiausi musu puslapiai. Ir juos kur nors isdestyti
      lankomumo tvarka.
      Dalia: Straipsnyje bus visos nuorodos į man žinomus internetinius
      puslapius apie psichologinę pagalbą.
      Andrius: Toliau, butu gerai skatinti atsiliepimus. Geriausia tokius kurie
      musu veikla nesa pirmyn.
      Andrius: Dalia, labai saunu!
      Dalia: Be to paminėsiu visus man žinomus leidinius, porą gerų straipsnių
      ir kt.
      Dalia: Andriau, norėčiau to Giedrės puslapio apie kurį rašei (apie
      depresijas) adreso. reklamą padarei, o adreso nedavei. :)
      Raimundas: Dar apie Smoltoką. Yra žymus Alan Kay posakis apie jį: "Kay
      suggested that Smalltalk was a programming language for "children of all
      ages."
      Andrius: Dalia, Giedre kol kas jo nerodo.
      Andrius: Jis, tiesa, dar neisbaigtas.
      Dalia: Šiaip kviečiu susimąstyti apie Meilę artimui ir apmąstyti, ką mes,
      neprofesionalai, galėtume padaryti, kad visiems aplink būtų jaukiau mūsų
      Lietuvoje.
      Andrius: Raimundai, idomi citata. Kaip ja supranti?
      Raimundas: Aš patikslinčiau: "Smalltalk is for programming children of
      all ages".
      Dalia: Raimundai, o kaip baidarių žygis, ar įvyks?

      Andrius: Dalia, gal tai sietusi su draugyste. Mes su Raimundu aptareme
      ivairias Minciu sodo kryptis.
      Raimundas: Tai reiškia, kad Smoltokas iš pradžių buvo kuriamas kaip
      priemonė, kuria galėtų programuoti net vaikai. Toks buvo tikslas.
      Andrius: Viena man netiketa kryptis: draugyste. Konkreciai, kaip ja
      lengviau palaikyti, kad galetumeme placiau ir prasmingiau draugauti.
      Mudis: Labas. Bandysiu šiek tiek dalyvauti. Gal ir aš galėsiu savo
      trigrašį įdėti.
      Raimundas: Bet vėliau nuo to tikslo buvo nukrypta. Dabar aiški Smoltoku
      programuojančių dauguma vis tik yra profesionalūs programuotojai.
      Raimundas: Baidarių žygis, atrodo, įvyks. Šiandien šiaip ne taip
      sukrapštėm šeštą dalyvį. Bet gal dar vienas kitas prisidės.
      Raimundas: Laba diena, Mudi.
      Andrius: Labas, Mudi!
      Andrius: Mudi, kas naujo?
      Andrius: Mudi, galvojame apie Minciu sodo veiklos kryptis, kokios jos yra
      ir gali buti.
      Andrius: Kad butu aiskiau.
      Raimundas: Draugystė yra sudėtingas reikalas. Laimė, dauguma mūsų turime
      įgimtus (ar įgytus?) draugavimo įgūdžius, ar ne?
      Andrius: Viena man svarbi kryptis: vis ieskau gyvenimo isminties. Dabar
      sprendziu klausima, kaip kas ima rupeti?
      Andrius: Isivaizduoju, kad gyvenime yra pagrindimo kalba, kuria mes
      isgyvenime tai kas mums rupi.
      Raimundas: Aš jau turiu po truputį baigti.
      Andrius: Noriu sia kalba istirti, ja atpazinti ir apibrezti
      strukturiskai. Galvoju tirti musu laiskus, kuriuos rasome i Minciu soda,
      stebeti musu veiklos dinamika.
      Dalia: Labas, Mudi.
      Andrius: Raimundai, labai aciu uz susirasinejima! Tiesa, ar galetum
      persiusti si ir ana susirasinejimus?
      Mudis: Draugystei pasireikšti reikia TALKOS. Mums reikia daryti ka nors
      bendrai. Statyti bendrą rūmą.
      Andrius: Stai nuoroda i musu laiskus
      http://www.ms.lt/en/archive/minciu_sodas_lt/summary1000.html
      Andrius: Mudi,sutinku. As manau draugyste yra antrine vertybe, ji
      isplaukia is prasmingos veiklos.
      Dalia: Šį vakarą mane pakvietė žiūrėti filmo apie įdomią bendruomenę
      Sibire, ten ją subūrė kažkoks dvasinis mokytojas Visarionas. Labai gražios
      vietos, netoli Baikalo ir visiškas natūrinis ūkis, ekologiški produktai.
      vadinasi "Saulės miestas". Sekta religinė, bet taip gražu, ir dainos
      gražios. Pats į Kristų panašus. Labai gražūs to krašto vaizdai.
      Dalia: Būtų gerai išmokti programuoti tuo Smalltalk. Raimundas žadėjo
      apie tai pakalbėti Marcinkonių susitikime. Gal tada galėčiau būti ir aš
      kuo nors naudinga. Dabar gi nelabai suprantu, ką aš čia veikiu.
      Andrius: Dalia, kaip tavo "virtuve"?
      Andrius: Tarp kitko, tu inesi labai svarbias temas.
      Andrius: Mudi, kokie darbai tavo manymu prasmingi?
      Dalia: Paskutiniu metu vėl visus savaitgalius keliauju, užmečiau savo
      minčių pievas, tiesiog gėda. Ryčio virtuvę mačiau. Šaunuolis.

      Andrius: Mudi, idomu, kaip tu nustates "Auto refresh" setting? tai yra
      virsutiniame desininiame kampe. As pavyzdziu nustaciau 60 seconds.
      Andrius: Dabar pats laikas keliauti.
      Dalia: Dabar pradėjau versti tą J.Rerich laišką į lietuvių kalbą. Tikslai
      du: mokytis anglų kalbą ir turėti tą laišką. Į savo pievas noriu įdėti
      kelias nuotraukas, kurių man niekaip nenuskanuoja, aš pati skanerio
      neturiu.
      Noriu įdėti įdomų straipsnį, kurį anksčiau esu atsisiuntusi iš Interneto
      (iš Mokslo ir Gyvenimo) fizikos ir religijo suartėjimo tema.
      Dalia: bet gal reikia atsiklausti autoriaus, nes internete to numeri
      nebėra. Ten apie torsinius laukus.
      Andrius: As pradejau pristatyti musu laiskus:
      http://www.ms.lt/en/archive/minciu_sodas_lt/summary1000.html
      Dalia: Andriau, kada grįši į Lietuvą?
      Andrius: Bus galima pristatyti visus musu laiskus, taip pat atrinkti
      svarbesnius, atkreipti i juos demesi.
      Andrius: Dalia, nezinau, dar turiu susirasti pajamu. Kol kas labai
      neaisku.
      Raimundas: Andriau, ankstesnį pokalbį jau pasiuntęs, šiandien. O
      šiandienos pasiųsiu per 1-2 dienas.

      JeffArch: Greetings, everyone. Please excuse the down-time...it seems the
      hard drive filled up. Everything seems to be working normally, now, but I
      suppose this is a test of that, in this case. Wed May 8, 2002 12:17 am
      JeffArch: Also, Andrius, you need to call me so we can discuss the issues
      with this chat mechanism. Wed May 8, 2002 12:20 am
      JeffArch: I'm not sure what the "limit" is, but it should be limited to
      the hard drive, as we saw today. It is just a database. Wed May 8, 2002
      12:23 am
      JeffArch: We've seen the symptoms of hitting a ceiling previously, but
      let's see what happens now that the database has been compressed and cache
      pruned. Wed May 8, 2002 12:26 am
      Andrius: Jeff, Thank you! I'll try to call you Friday. Thu May 9, 2002
      10:53 am
    • devel
      Message 2 of 2 , May 15, 2002
        "Raimundas Vaitkevicius" <r.vaitkevicius@...> wrote:

        > Antradienio, gegužės 7 dienos pasišnekėjimas per "chat"
        > <-- SNIPED TEXT -->

        gal ši nuoroda tau žymiai palengvins "chato" siuntimą į konferenciją
        http://pchelp.akmene.lt/cgi-bin/chat.py?date=Tue+May+14%2C+2002&name=&showdate=on

        arba eik tiesiogiai ir filtruok
        http://pchelp.akmene.lt/cgi-bin/chat.py

        arba gal iš viso vėliau nebus verta siųsti "chato" pokalbio į konferencija vertingiau
        bus (?) duoti nuoroda (tada kai jau "chato" archyvas stovės jūsų kompiuteryje)

        kiek dar peržiūrėsiu dar kai ką pabaigsiu ir manau galima bus kelti
        pas jus į serverį

        nuo vakar padaryti pakeitimai:
        - rūšiavimas "atgaline" data (laiku)
        - galima filtruoti pagal data, pagal vardą, taip pat pagal abu duomenis
        - galima nurodyti kad nerodytų datos (Raimundui)
        - visų vardai mažosiomis raidėmis (kad nebūtų "nesąmonės" - Dalia ir dalia filtruojant
        pagal vardą reiks atlikti dvi operacijas, dabar jau nebe)
        - filtruojami HTML "tagai" (buvo kalbėta apie META tagus)

        liko nuveikti:
        - paieška tekste
        - statistika (kas šnekejo tą dieną (filtras), kas kiek prišnekėjo žodžių(?), žodziu statistika)
        - HTML šablonų klasė lengvam dizaino keitimui
        - atiduoti pradinius kodus (pabaigtus, pagražintus)
        - gal padaryti eilutę kurioje matytusi parinkimai

        laukiu jūsų pastabų ir pan.

        --
        DEVEL