6678Re: Atsakomybės tyrimas (Holokausto at vejis)

    Apr 2, 2014
      2014.03.29 08:08, Irena Buinickaitė rašė:
      > Laba diena visiems.Domiuosi atsakomybės tema ir labai norėčiau žinoti,
      > kaip Jūs suprantate atsakomybę.Gal
      > galite pateikti žodžio "atsakomybė" paaiškinimą, definicij
      > Irena

      Irena,

      Ačiū už labai gerą klausimą. Man jį prasminga pagvildenti, ką jis man
      šiuo atveju reiškia. Rašai susirašinėjime Veikti Plačiau, o taip pat
      siųsiu grupei Minciu_sodas_LT, kur tikiu kada atsakyti ir į Dariaus
      Šlapakausko laišką.

      Man rūpi, kas priklausė nuo žmogaus pasirinkimo. Vadinas, žmogaus
      pasirinkimo aplinkybės. Kas už kokius padarinius atsako?

      Pavyzdžiui, kas atsako už Jėzaus Kristaus nukryžiavimą? Kiek suprantu,
      katalikų bažnyčia moko, jog mes visi atsakome, nes visi esame nuodėmingi
      žmonės, kuriems darosi bloga kai kažkas yra labai geras, taip kad galim
      netgi užmušt žmogų iš pavydo, kaip kad Kainas užmušė Abelį. Tačiau
      galime tirti ir apmąstyti evangelijas, kaip sudalyvavo Poncijus Pilotas,
      romėnų kariai, šimtininkas, ciezorius, Herodas, fariziejai, susirinkusių
      žydų minia, apaštalai, Judas, pats Jėzus ir Dievas.

      Aš manau, kad kai kažkas tokio labai blogo ar labai gero ar tiesiog
      "istoriško" įvyksta, tai neatsitiktinai. Aišku, būna visokių nelaimių
      ir netikėtų pasisekimų. Bet kada žmogų siunčia į mėnulį, arba išžudomi
      milijonai žmonių, arba įvyksta finansinė krizė, arba įsigali nauja
      prekė, tai kažkas tą veiklą sutelkė, kažkas tą galimybę nujautė ar
      įsivaizdavo, kažkas galėjo pastumėti ar nepastūmėti ta kryptimi. Ir
      jeigu kažkas nebūtų pastūmėjęs, tai gal nebūtų atsiradęs kitas toks.
      Kristus kartą pasakė miniai, "Kas be nuodėmės tegul pirmas meta akmenį"
      ir vienas po kito visi pasitraukė ir liko moteris, kurią buvo numatę
      nužudyti.

      Noriu lavinti savo dorovės jausmą. Noriu atjausti kitus,
      nuskriaustuosius, bet taip pat teisingai suvokti kaltininkus ir jų visų
      nesuplakti. Tad mąstau, kokios būna pasirinkimo aplinkybės? Holokaustas
      Lietuvoje teikia daugybę pavyzdžių.

      Aplinkybės būna išorinės ir vidinės. Pavyzdžiui, Kazys Škirpa nebuvo
      Lietuvoje kada žydus žudė. Tačiau jisai susitiko 1940 m. birželio 20 d.
      "Eden" viešbutyje Berlyne su Georg Leibbrandt. Vadinasi, galimybės gali
      priklausyti nuo laiko ir erdvės, nuo kur ir kada.

      Kitą dieną pradėsiu sąrašą pasirinkimo aplinkybių, kurie mane sudomino.
      Kviečiu siųsti ir savo pavyzdžius. Manau tai padės mums įžvelgti, kas
      yra atsakomybė.

      Man ypač rūpi, kaip nežymūs veikėjai ar maži veiksmai gali iššaukti
      dideles pasėkmes.

      P.S. Penktadienį, balandžio 11 d., savo namelyje, Vytauto g. 15,
      Eičiūnų kaime, Alytaus rajone rengsiu kūrybos popietę ir vakarėlį.
      Biologė Onutė Grigaitė iš Čepkelių raisto padės man išmąstyti, kaip savo
      kiemą išpuoselėti veiklai, kaip susieti su gamta. Taip pat dalinsimės
      kūryba. Kviečiu prisijungti.

      +370 607 27 665