6668Lietuvių tautinio centro rengiamos Kovo 11-osios eitynės

    Mar 14, 2014
      Danute, Tomai,

      Ačiū už laiškus į Veikti Plačiau. Kviečiu išsiplėsti. Taip pat
      pasidalinu kituose Minčių sodo susirašinėjimuose.

      Man asmeniškai svetimos ir nelietuviškos Lietuvių tautinio centro
      rengiamos Kovo 11-osios eitynės.

      Kviečiu susipažinti su Ričardo Čekučio vadovaujamo Lietuvių tautinio
      centro vertybėmis.
      http://www.tautiniscentras.lt/apie-ltc
      Jas aptarsiu.

      1) Tautų objektyvaus egzistavimo.
      Andrius: Visiškai nesutinku. Tautos egzistuoja subjektyviai. Žmogus
      laisva valia pasirenka, kuriose tautose nori dalyvauti. Gali dalyvauti
      keliose ar nė jokioje. Ir ko labiau jisai sąmoningas, to labiau jisai
      pats sprendžia, ką jam reiškia tautiškumas, ir to labiau gyvuoja pati
      tauta. Tauta, tai nėra ir negali būti objektyvi. Ir jai to nereikia,
      bet to objektyvumo reikia nenorintiems, kad laisvi, savarankiški žmonės
      kištųsi į "tautos" klausimus.

      2) Tautų kaip aukščiausios vertybės.
      Andrius: Nepritariu. Esu daugiau kaip 700 žmonių paklausęs, kokia
      vertybė jiems kertinė, visas kitas aprėpianti. Visų atsakymai
      skirtingi, asmeniški. Tėvynę iškėlė gal koks 1%. Mat, yra ir Dievas,
      meilė, tiesa, laisvė, šeima ir daugybė kitų galimų vertybių. Retas
      žmogus jas visas bando derinti tautos vertybe.

      3) Tautų skirtumo, kolorito ir individualumo išsaugojimo būtinybe.
      Andrius: Nesutinku. Tauta nebūtina, juk jos kadaise ir nebuvo. O jeigu
      tikrai būtina, tai nereiktų dėl jos sukti galvos. Tautą ir jos savybes
      išsaugoti reikia jeigu yra to norinčių, jeigu jinai to verta. Tauta
      gali vystytis, jos bruožai gali keistis. Pavyzdžiui, lietuviai ilgus
      amžius buvo pagonys. Ilgus amžius gyveno viduramžių sąlygose. Nebuvo
      elektros, nebuvo didmiesčių. Mes, laisvi žmonės, atsirenkame ką ir kaip
      išsaugoti.

      4) Tautų suverenaus apsisprendimo teisę sukurti savo nepriklausomas
      valstybes.
      Andrius: Sutinku. Tačiau su sąlyga, jog tauta savo vieningumu įrodo,
      kad ji pakankamai sąmoninga. O dalis to yra suvokimas, jog tautos
      klestėjimui reikalingi įvairiai mąstantys ir gyvenantys žmonės,
      reikalingi kitataučiai, reikalinga ir išeivija. Kitaip, tai ne tauta, o
      siaurėjanti, tamsėjanti, nuožmėjanti "provincija".

      5) Tautos interesų viršenybe valstybiniuose procesuose.
      Andrius: Nesutinku. Tai juk fašizmo apibrėžimas, jog valstybėje
      aukščiau visko yra "tauta". Priešingai, tauta kyla tik iš žmonių. Jie
      atsako už savo tautą, jie yra aukščiau jos. Jie turi sugebėti savo
      tautą puoselėti platesniuose rėmuose, laisvių, savanoriškų žmonių sąmonėse.

      6) Tautinio tapatumo (nacionalinės saviidentifikacijos) principu.
      Andrius: Sutinku, kad kiti negali už žmogų spręsti. Tačiau tai dar
      nereiškia, kad jisai turi iš viso spręsti. Jis gali nepriklausyti
      jokiai tautai, jis gali priklausyti kelioms ar visoms, kaip jam užeina.
      Aš 1997 metais atstačiau man priklausančią Lietuvos pilietybę. Neleidau
      mane priskirti jokiai tautai, kaip kad spaudė. Sakiau, kadaise žmones
      šaudė dėl jų tautybės. Jeigu taip būtų ateityje, aš nenoriu kad mane
      tautybės pagrindu atskirtų nuo aukų. Aš verčiau būsiu vieningas su
      aukomis. Mano tautiškumas yra pirmiausiai mano asmeninis reikalas.

      7) Tautos kaip besivystančio sociologinio organizmo principu.
      Andrius: Pavojinga taip mąstyti, o ypač jeigu tauta laikoma
      "objektyvia". Tauta yra pramanas. Iš mūsų ir kitų paskirų supratimų
      kyla ir bendras supratimas. Tačiau jos gyvybė kyla iš mūsų. Ir mes
      turime teisę ją paneigti. Ji kaip "būtybė" neturi virš mūsų jokių
      teisių, jokios sielos ar gyvybės.

      8) Tautos solidarumo būtinybe.
      Andrius: Nesutinku. Tautos vardu padaromi baisiausi dalykai. Tokiu
      atveju kaip tik yra sąžininga atpulti nuo minios. Vieningumas tegul
      išplaukia kaip pasėkmė, ji neturi būti vienintelė priežastis.

      9) Tautos visuotinio išsilavinimo būtinybe.
      Andrius: Abejoju. Įspūdis, kad "visuotinis" yra kažkoks vienų
      vienintelis žinojimas. Priešingai, tauta yra kaip tik visiškai
      nebūtinas pramanas, kurį sugalvojo ne Dievas mums, o mes patys sau.
      Tauta yra mūsų papročių kratinys, tarp jų mūsų kalba, dainos, tuo pačiu
      savotiškiausi prietarai. Tauta yra sąlygiška. Mes galim įvairiausiai ją
      suprasti, sureikšminti.

      Kiek suprantu, šių devynių nuostatų esmė: Tauta aukščiau visko. O tai
      yra ne nacionalizmas, o fašizmas.

      Lietuvių tautinio centro tikslas yra "Konsoliduoti Tautą, siekiant
      užtikrinti Nacionalinius interesus."

      Neapsieita be svetimžodžių: konsoliduoti, nacionaliniai, interesai. Ir
      žodis "siekiant" ir "užtikrinti" prasmės nesuteikia, o tik atskiedžia.

      Lietuviškai, matyt, būtų "Vienyti Tautą tenkinti jos norus". Ar kaip
      kitaip?

      Eitynės kažin ar mus vienija. Asmeniškai jaučiuos priešingai. Jos mane
      atstumia ir manau, mus skaldo.

      Devyniolikto amžiaus Atgimimą puoselėjo savarankiški šviesuoliai.
      Dvidešimtojo amžiaus Sąjūdis tikrai kvietė visus, visus. O šios
      eitynės? Tai ne "didvyrių" elgesys, o minios jėgos parodymas. Man jos
      užtat nelietuviškos.

      Man patinka, kaip Vygantas Vėjas yra pastebėjęs. Tauta mums yra
      galimybė dalyvauti istorijoje. Jinai yra audžiamas audinys į kurį
      galime savaip įsipinti. Galime semtis iš to, kas jau nuausta, taip pat
      įtakojame tai, kaip bus toliau.

      Tomai, įdomu, kaip įsivaizduojame, "Ką mes padarome", kad gyvuotų
      lietuvių tauta, kad jos gyvavimas būtų prasmingas? Ką pats veiki, kaip
      gyveni?

      +370 607 27 665

    • Show all 6 messages in this topic