What does creativity mean to you?

  • ms@ms.lt
    Message 1 of 1 , Oct 19, 2007
      Hansjörg Matzer hansjoerg.matzer@... is a "global villager" in
      Kirchbach, Austria. This is a village much inspired by Franz Nahrada and a
      leader for organizing video bridges. Hansjörg asks us to help the youth of
      Kirchbach, Austria and Velenje, Slovenia to discover and collect answers to
      the question What does creativity mean to you? I note that our Minciu Sodas
      laboratory helped connect Kirchbach with Franz's colleague Stanko Blatnik in
      Velenje. Stanko has also been very active in helping Bosnians. Together we
      are making progress towards Franz's vision of a network of "peace villages"
      in the Balkans. Thank you for responding and helping with your answers! I
      especially encourage responses from all in the Balkans so that we might link
      with you! Andrius Kulikauskas, http://www.ms.lt

      ------------------------------------
      Hansjörg Matzer:
      Dear friends of the house KB5 http://www.kb5.at

      I have a big favor to ask you!

      A group of young people from Kirchbach and Velenje in Slovenia are working
      together on a EU-projekt, "Creact for a better society", which fosters
      cooperation across our country's borders.

      They have worked with great commitment. They conducted interviews, evaluated
      questionnaires and implemented new ideas.

      The result of this project will be presented as a book. This book will have
      ideas that are useful for creative people like you, your creativity in your
      every day lives.

      Please take a little time and answer this question

      WHAT DOES CREATIVITY MEAN TO YOU?

      I ask you for a speedy answer.

      I have one extra request: Could you ask the question above of a friend who
      does creative work?

      ------------------------------------
      Liebe Freunde des Hauses KB5.

      Ich wende mich mit einer großen Bitte an Euch!

      Ein Gruppe von Jugendlichen aus Kirchbach und aus Velenje in Slowenien
      arbeiten gemeinsam an einem EU-projekt, das "Creact for a better Society"
      heisst und die Zusammenarbeit und über die Landesgrenzen hinaus fördern
      soll.

      Dabei wurde mit großen Einsatz gearbeitet, es wurden Befragungen
      durchgeführt, Fragebögen ausgewertet, neue Ideen geboren und über die
      Umsetzung dieser Ideen nachgedacht.

      Das Ergebnis dieses Projektes soll in Buchform präsentiert werden und in
      diesem Buch soll auch stehen, was Kreativität für Leute wie Euch, die Ihr
      jeden Tag Kreativität lebt, bedeutet.

      Vielleicht nehmt ihr Euch ein wenig Zeit und beantwortet diese Frage

      WAS BEDEUTET KREATIVITÄT FÜR DICH?

      Ich bitte Euch um eine baldige Antwort, bitte spätestens bis zum Dienstag,
      den 16.10. Wenn es früher ginge, wäre das toll.

      Ich hätte nur noch eine Bitte: Könntest du die Frage oben, auch einem
      Freund/in von dir stellen, der/die von Kreativität lebt?

      Danke für Eure Unterstützung