Re: [Meileserdve] medeliu apsaugai

  • irina gaizauskiene
    Message 1 of 26 , Oct 2, 2008
      Sveiki, tai išvada tokia, kad graužiama viskas:) ir dar - perskaičius apie tai, kas kam ką apgraužė, galima daryti prielaidą, kad ten, kur vietovės žvėringos (prie miškų), ten žvėreliai ir miške randa maisto, o atėję į sodybą graužia tik tai, kas skaniausia. bet jei arti sodybos nėra miško, vien tik plyni laukai, tada rizika, kad apgrauš gal net didesnė - tie gyvūnai, kurie gyvena laukuose tarp žolių ir krūmų, pritrūkę maisto, ateis ir grauš viską iš eilės:)
      iš mano medelių buvo apgraužta tik obelaitė, vyšnių, trešnių, serbentų, putinų, sedulų, gudobelių, ievų, lazdynų ir šermukšnių  kol kas negraužė. negraužė ir spygliuočių, bet štai Artūrui iš Genių kaimo apgraužė ir tuos. šalia mano sodybos gyvenantys kaimynai laiko šunis, gal ir tai dar atbaido kai kuriuos žvėrelius.

      gal dar kas nors primintumėte, kokiomis proporcijomis reikia maišyti tepala ir taukus zuikbaidžiui?

      Irina

      2008/10/3 Raimundas Vaiciunas <v.raimundas@...>

      na norciau pabandyti.. iki siol tik vyniodavau

      2008 m. rugsėjo 27 d. 16:11, Laimis Zmuida <zmuida@...> rašė:

      Sveiki,

      jei kas turite medeliu maziuku ir daug, kuriu neimanoma apristi eglisakiais ar kokiais stagarais, tai siulau apsaugoti juos zuikbaidziu. As pats istepliojau puse ir puse liko. Galiu padovanot, jei kam reikia. Kaune geriausia. :)

      Laimis Zmuida

    • Laimis Zmuida

        Message 3 of 26 , Oct 3, 2008
          Aha, o as kazkodel galvojau, kad tauku maziau reik. gera tema tas zuikbaidis, kazkaip raminamai veikia, nes mieste liudnoka rudenejant.. kaime ir gamtoj tai neliudna, kaip tik gerai matyti, kaip sukasi gamtos ratas - viskas rimsta, ruduoja, dziusta, vesta, sala... tam, kad veliau atgytu su nauja jega.
          va dar butu idomu, ar balinate vaismedzius, t. y nebutinai balinate, ar kaip nors apsaugote kamienus - moliu ir ... karvasudziu ar pan. pasidalinkite savo receptais.

          Irina

        • Saulius Jasionis
          Message 4 of 26 , Oct 3, 2008
            O nuo ko juos reikia saugot, tuos kamienus? As
            specialiai klausineju visu balinanciu sodininku, kam
            jie balina medzius. Sako, balina todel, kad taip
            iprasta:-).

          • irina gaizauskiene
            Message 5 of 26 , Oct 3, 2008
              matai, vienos mano obelaites kamiena praeita ziema smarkiai apgrauze, buvo nuestas visas plonas virsutinis zieves sluoksnis ir dabar kamienas atrodo nelabai graziai. as is karto uztepiau moliu, nes buvo po ranka, gal reikejo kazkaip rimciau gydyti, bet per vasara medelis augo, lapojo normaliai, tik va bijau, kad ta kamieno dalis gali buti labiau pazeidziama ziema, apsalti, reiketu dar kazkuo aptepti ar apdeti. ketinu susmaisyti molio su karves sh. ir uzdeti toki tvarsti. jei ka geresnio turim pasiulyti, labai prasom:)

            • Saulius Jasionis
              Message 6 of 26 , Oct 3, 2008
                Tai reikejo toki tvarsti is molio ir karves sudo
                det vasarai, butu ataugus zieve iki rudens. Ziemai,
                manau, jis gali pakenkt, jeigu zieve toje vietoje
                nesusiformavo.

              • Zippy
                Message 7 of 26 , Oct 4, 2008

                  as dar karteli griztu prie medeliu grauzimo ziema klausimo.
                  Atkreipiau demesi, kad zvereliai nugrauzia tik tuos medelius ir krumus, kurie yra pasodinti zmogaus, o ne naturaliai uzauge. O naturaliai uzaugusiu (pas mus yra obelaiciu bei kt. medeliu) absoliuciai neliecia.
                  Kas dar del grauzimo - tai jie grauzia daug maz viska. Man praeita ziema graziausius kukmedziu krumelius nugrauze iki pat zemes ir dekoratyvine eglute net apkramte!

                  Bet man dar vienas dalykas nera aiskus: ar zvereliai ziema apgriauzia viszalius krumelius (tokius kaip rododendrai, leukotoja, japoniniai pieriai)?

                  Dovile

                • Tadas Lomanas
                  Message 8 of 26 , Oct 4, 2008
                    atkreipiu demesi, pas mane erdvej nera nei vieno nesavaiminio medelio, daugiausia auga savaimines obelys bei kriauses ir daug ju stirnos labai sekmingai apskabo, taigi kazkur kur yra sodintu gal ir negrauzia savaiminuku, bet kur sodintu nera tai savaiminukai irgi labai malonus uzkandis, miskininkai taip pat sake, kad stirnos skabo viska is eiles (beveik)... bet as tai nematau problemos su skabymu, medis kitais metais ataugina jau didesni ugli ir kamienas jo storeja ir ateina momentas kada jo nebegrauzia, nematau prasmes teplioti ten kazkuo medelius, bukime arciau gamtos ;) :))) leiskime gamtai buti laisvai ir bukime laisvi joje ;) :))))))

                    sekmes visiems apmastymuose ir jutimuose :)

                    Tadas :))

                    --- irina gsti isaizauskiene <masyte@gmail. com> wrote:

> [...]
                    > reiketu dar kazkuo aptepti ar apdeti. ketinu
                    > susmaisyti molio su karves sh.
                    > ir uzdeti toki tvarsti. jei ka geresnio turim

                  • Saulius Jasionis
                    Message 9 of 26 , Oct 5, 2008
                      Jeigu yra sodintu kulturiniu vaismedziu, kiskiai,
                      peles ir stirnos renkasi kulturinius, nes juose
                      daugiau cukraus- jie skanesni. Jeigu nera pasirinkimo-
                      grauzia viska.

                      === message truncated ===
                    • Rolandas Juodzbalis
                      Message 10 of 26 , Oct 5, 2008
                        Sauliau,

                        Gal galetum tada trumpai papasakoti kaip teisingai elgtis su medeliais
                        prie ziema? Arba kokia nuoroda paskaitymui.

                        Aciu,
                        Rolandas

                      • Saulius Jasionis
                        Message 11 of 26 , Oct 5, 2008
                          Taigi ziema medziams toks pat naturalus laikas kaip
                          ir vasara:-). Nieko jiems nereikia daryt, tegul sau
                          ramiai miega, tik nuo zveriu mazus reikia pasaugot,
                          bet apie tai jau kalbejom.