Re: [Meileserdve] medeliu apsaugai

  • rojure@lrs.lt
    Message 1 of 26 , Sep 30, 2008
      Etakridino laktatas, salicilo rūgštis

      > :) žuvų taukai (man taip atrodo)

    • irina gaizauskiene
      Message 2 of 26 , Oct 1, 2008
        Jau nuspirkau herbacero ir nevalytu zuvu tauku, skirtu kiaulems:)) beliko susmaisyti. beje, taip pat galeciau pasidalinti su vilnieciais, nes man to kiekio per akis.

        buciau dekinga, jei parasytumet, ar zuikiai ir kiti laukiniai gyviai grauzia serbentus, agrastus? vysnaites, slyvas, sermuksnius jie irgi megsta? girdejau, kad vysnios jiems nelabai patinka.
        parasykit kam ka apgrauze, zinosiu, ka reikia tepti. per daug teplioti nesinori, nes pavasari siek tiek nudegina, kaip jau buvo rasyta.

        Irina

        .

      • Maug Lee
        Message 3 of 26 , Oct 1, 2008
          On Wednesday 01 October 2008, irina gaizauskiene wrote:
          > serbentus, agrastus? vysnaites, slyvas, sermuksnius

          serbentai, agrastai – nieks neėdė niekada
          slyvas – visada :)
          vyšnios – visada rišam, nežinom
          šermukšniai – nežinom; kur miške auga, nenuėsti

          Dar KAŽKAS nugraužia graikinius riešutmedžius (nors įtikinėjama, kad jų nieks
          neliečia) ir ąžuoliukus.

          Kas nežino: gyvenam beveik miške – glaudžiai jo apsupti iš trijų pusių. Čia
          dėl vietos „žvėringumo“ :) pasakoju.
          --
          M.Lee
        • Neringa Vaitkevičiūtė
          Message 4 of 26 , Oct 1, 2008

            Iš patirties: tikrai graužia vyšnias, ąžuoliukus, gudobeles, ir serbentus šiek tiek pakramtė. Bet čia galėjo būti ne tik zuikiai bet ir stirnos.
            :)

> [...]

            neliečia) ir ąžuoliukus.

            Kas nežino: gyvenam beveik miške – glaudžiai jo apsupti iš trijų pusių. Čia

          • Raimundas Vaiciunas
            Message 5 of 26 , Oct 2, 2008
              na norciau pabandyti.. iki siol tik vyniodavau

              2008 m. rugsėjo 27 d. 16:11, Laimis Zmuida <zmuida@...> rašė:

              Sveiki,

              jei kas turite medeliu maziuku ir daug, kuriu neimanoma apristi eglisakiais ar kokiais stagarais, tai siulau apsaugoti juos zuikbaidziu. As pats istepliojau puse ir puse liko. Galiu padovanot, jei kam reikia. Kaune geriausia. :)

              Laimis Zmuida

            • irina gaizauskiene
              Message 6 of 26 , Oct 2, 2008
                Sveiki, tai išvada tokia, kad graužiama viskas:) ir dar - perskaičius apie tai, kas kam ką apgraužė, galima daryti prielaidą, kad ten, kur vietovės žvėringos (prie miškų), ten žvėreliai ir miške randa maisto, o atėję į sodybą graužia tik tai, kas skaniausia. bet jei arti sodybos nėra miško, vien tik plyni laukai, tada rizika, kad apgrauš gal net didesnė - tie gyvūnai, kurie gyvena laukuose tarp žolių ir krūmų, pritrūkę maisto, ateis ir grauš viską iš eilės:)
                iš mano medelių buvo apgraužta tik obelaitė, vyšnių, trešnių, serbentų, putinų, sedulų, gudobelių, ievų, lazdynų ir šermukšnių  kol kas negraužė. negraužė ir spygliuočių, bet štai Artūrui iš Genių kaimo apgraužė ir tuos. šalia mano sodybos gyvenantys kaimynai laiko šunis, gal ir tai dar atbaido kai kuriuos žvėrelius.

                gal dar kas nors primintumėte, kokiomis proporcijomis reikia maišyti tepala ir taukus zuikbaidžiui?

                Irina

              • Laimis Zmuida

                  Message 8 of 26 , Oct 3, 2008
                    Aha, o as kazkodel galvojau, kad tauku maziau reik. gera tema tas zuikbaidis, kazkaip raminamai veikia, nes mieste liudnoka rudenejant.. kaime ir gamtoj tai neliudna, kaip tik gerai matyti, kaip sukasi gamtos ratas - viskas rimsta, ruduoja, dziusta, vesta, sala... tam, kad veliau atgytu su nauja jega.
                    va dar butu idomu, ar balinate vaismedzius, t. y nebutinai balinate, ar kaip nors apsaugote kamienus - moliu ir ... karvasudziu ar pan. pasidalinkite savo receptais.

                    Irina

                  • Saulius Jasionis
                    Message 9 of 26 , Oct 3, 2008
                      O nuo ko juos reikia saugot, tuos kamienus? As
                      specialiai klausineju visu balinanciu sodininku, kam
                      jie balina medzius. Sako, balina todel, kad taip
                      iprasta:-).

                    • irina gaizauskiene
                      Message 10 of 26 , Oct 3, 2008
                        matai, vienos mano obelaites kamiena praeita ziema smarkiai apgrauze, buvo nuestas visas plonas virsutinis zieves sluoksnis ir dabar kamienas atrodo nelabai graziai. as is karto uztepiau moliu, nes buvo po ranka, gal reikejo kazkaip rimciau gydyti, bet per vasara medelis augo, lapojo normaliai, tik va bijau, kad ta kamieno dalis gali buti labiau pazeidziama ziema, apsalti, reiketu dar kazkuo aptepti ar apdeti. ketinu susmaisyti molio su karves sh. ir uzdeti toki tvarsti. jei ka geresnio turim pasiulyti, labai prasom:)

                      • Saulius Jasionis
                        Message 11 of 26 , Oct 3, 2008
                          Tai reikejo toki tvarsti is molio ir karves sudo
                          det vasarai, butu ataugus zieve iki rudens. Ziemai,
                          manau, jis gali pakenkt, jeigu zieve toje vietoje
                          nesusiformavo.

                        • Zippy
                          Message 12 of 26 , Oct 4, 2008
                            Sveiki,

                            as dar karteli griztu prie medeliu grauzimo ziema klausimo.
                            Atkreipiau demesi, kad zvereliai nugrauzia tik tuos medelius ir krumus, kurie yra pasodinti zmogaus, o ne naturaliai uzauge. O naturaliai uzaugusiu (pas mus yra obelaiciu bei kt. medeliu) absoliuciai neliecia.
                            Kas dar del grauzimo - tai jie grauzia daug maz viska. Man praeita ziema graziausius kukmedziu krumelius nugrauze iki pat zemes ir dekoratyvine eglute net apkramte!

                            Bet man dar vienas dalykas nera aiskus: ar zvereliai ziema apgriauzia viszalius krumelius (tokius kaip rododendrai, leukotoja, japoniniai pieriai)?

                            Dovile

                          • Tadas Lomanas
                            Message 13 of 26 , Oct 4, 2008
                              atkreipiu demesi, pas mane erdvej nera nei vieno nesavaiminio medelio, daugiausia auga savaimines obelys bei kriauses ir daug ju stirnos labai sekmingai apskabo, taigi kazkur kur yra sodintu gal ir negrauzia savaiminuku, bet kur sodintu nera tai savaiminukai irgi labai malonus uzkandis, miskininkai taip pat sake, kad stirnos skabo viska is eiles (beveik)... bet as tai nematau problemos su skabymu, medis kitais metais ataugina jau didesni ugli ir kamienas jo storeja ir ateina momentas kada jo nebegrauzia, nematau prasmes teplioti ten kazkuo medelius, bukime arciau gamtos ;) :))) leiskime gamtai buti laisvai ir bukime laisvi joje ;) :))))))

                              sekmes visiems apmastymuose ir jutimuose :)

                              Tadas :))

                              --- irina gsti isaizauskiene <masyte@gmail. com> wrote:

> [...]
                              > reiketu dar kazkuo aptepti ar apdeti. ketinu
                              > susmaisyti molio su karves sh.
                              > ir uzdeti toki tvarsti. jei ka geresnio turim

                            • Saulius Jasionis
                              Message 14 of 26 , Oct 5, 2008
                                Jeigu yra sodintu kulturiniu vaismedziu, kiskiai,
                                peles ir stirnos renkasi kulturinius, nes juose
                                daugiau cukraus- jie skanesni. Jeigu nera pasirinkimo-
                                grauzia viska.

                                === message truncated ===
                              • Rolandas Juodzbalis
                                Message 15 of 26 , Oct 5, 2008
                                  Sauliau,

                                  Gal galetum tada trumpai papasakoti kaip teisingai elgtis su medeliais
                                  prie ziema? Arba kokia nuoroda paskaitymui.

                                  Aciu,
                                  Rolandas

                                • Saulius Jasionis
                                  Message 16 of 26 , Oct 5, 2008
                                    Taigi ziema medziams toks pat naturalus laikas kaip
                                    ir vasara:-). Nieko jiems nereikia daryt, tegul sau
                                    ramiai miega, tik nuo zveriu mazus reikia pasaugot,
                                    bet apie tai jau kalbejom.