Re: [Meileserdve] medeliu apsaugai

  • irina gaizauskiene
    Message 1 of 26 , Sep 29, 2008
      :) žuvų taukai (man taip atrodo)

      2008/9/30 Linas D. <linasd@...>
      Pabandysiu :-)
      Be to, palyginau Herbacero ir Salboro sudėtis, tai jos labai panašios,
      tik antrajame nėra bičių vaško, todėl labiau norėčiau padaryti tepalą
      su salboru. Bet nežinia, kokią įtaką medeliui padarys jame esanti boro
      rūgštis ir sieros milteliai...

      Herbaceras:
      Etakridino laktatas, kraujažolės spiritinė ištrauka, metilo
      salicilatas, salicilo rūgštis, mėtų aliejus, bičių vaškas

      Salboras:
      Etakridino laktatas, kraujažolės spiritinė ištrauka, metilo
      salicilatas, boro rūgštis, sieros milteliai

      Vis gi įdomu, kuri veiklioji medžiaga taip nepatinka kiškiams?

      Linas

      <*> Your email settings:
         Individual Email | Traditional

      <*> To change settings online go to:
         (Yahoo! ID required)

      <*> To change settings via email:
         mailto:Meileserdve-digest@yahoogroups.com
         mailto:Meileserdve-fullfeatured@yahoogroups.com

         http://docs.yahoo.com/info/terms/

    • rojure@lrs.lt
      Message 2 of 26 , Sep 30, 2008
        Etakridino laktatas, salicilo rūgštis

        > :) žuvų taukai (man taip atrodo)

      • irina gaizauskiene
        Message 3 of 26 , Oct 1, 2008
          Jau nuspirkau herbacero ir nevalytu zuvu tauku, skirtu kiaulems:)) beliko susmaisyti. beje, taip pat galeciau pasidalinti su vilnieciais, nes man to kiekio per akis.

          buciau dekinga, jei parasytumet, ar zuikiai ir kiti laukiniai gyviai grauzia serbentus, agrastus? vysnaites, slyvas, sermuksnius jie irgi megsta? girdejau, kad vysnios jiems nelabai patinka.
          parasykit kam ka apgrauze, zinosiu, ka reikia tepti. per daug teplioti nesinori, nes pavasari siek tiek nudegina, kaip jau buvo rasyta.

          Irina

          .

        • Maug Lee
          Message 4 of 26 , Oct 1, 2008
            On Wednesday 01 October 2008, irina gaizauskiene wrote:
            > serbentus, agrastus? vysnaites, slyvas, sermuksnius

            serbentai, agrastai – nieks neėdė niekada
            slyvas – visada :)
            vyšnios – visada rišam, nežinom
            šermukšniai – nežinom; kur miške auga, nenuėsti

            Dar KAŽKAS nugraužia graikinius riešutmedžius (nors įtikinėjama, kad jų nieks
            neliečia) ir ąžuoliukus.

            Kas nežino: gyvenam beveik miške – glaudžiai jo apsupti iš trijų pusių. Čia
            dėl vietos „žvėringumo“ :) pasakoju.
            --
            M.Lee
          • Neringa Vaitkevičiūtė
            Message 5 of 26 , Oct 1, 2008

              Iš patirties: tikrai graužia vyšnias, ąžuoliukus, gudobeles, ir serbentus šiek tiek pakramtė. Bet čia galėjo būti ne tik zuikiai bet ir stirnos.
              :)

> [...]

              neliečia) ir ąžuoliukus.

              Kas nežino: gyvenam beveik miške – glaudžiai jo apsupti iš trijų pusių. Čia

            • Raimundas Vaiciunas
              Message 6 of 26 , Oct 2, 2008
                na norciau pabandyti.. iki siol tik vyniodavau

                2008 m. rugsėjo 27 d. 16:11, Laimis Zmuida <zmuida@...> rašė:

                Sveiki,

                jei kas turite medeliu maziuku ir daug, kuriu neimanoma apristi eglisakiais ar kokiais stagarais, tai siulau apsaugoti juos zuikbaidziu. As pats istepliojau puse ir puse liko. Galiu padovanot, jei kam reikia. Kaune geriausia. :)

                Laimis Zmuida

              • irina gaizauskiene
                Message 7 of 26 , Oct 2, 2008
                  Sveiki, tai išvada tokia, kad graužiama viskas:) ir dar - perskaičius apie tai, kas kam ką apgraužė, galima daryti prielaidą, kad ten, kur vietovės žvėringos (prie miškų), ten žvėreliai ir miške randa maisto, o atėję į sodybą graužia tik tai, kas skaniausia. bet jei arti sodybos nėra miško, vien tik plyni laukai, tada rizika, kad apgrauš gal net didesnė - tie gyvūnai, kurie gyvena laukuose tarp žolių ir krūmų, pritrūkę maisto, ateis ir grauš viską iš eilės:)
                  iš mano medelių buvo apgraužta tik obelaitė, vyšnių, trešnių, serbentų, putinų, sedulų, gudobelių, ievų, lazdynų ir šermukšnių  kol kas negraužė. negraužė ir spygliuočių, bet štai Artūrui iš Genių kaimo apgraužė ir tuos. šalia mano sodybos gyvenantys kaimynai laiko šunis, gal ir tai dar atbaido kai kuriuos žvėrelius.

                  gal dar kas nors primintumėte, kokiomis proporcijomis reikia maišyti tepala ir taukus zuikbaidžiui?

                  Irina

                • Laimis Zmuida

                    Message 9 of 26 , Oct 3, 2008
                      Aha, o as kazkodel galvojau, kad tauku maziau reik. gera tema tas zuikbaidis, kazkaip raminamai veikia, nes mieste liudnoka rudenejant.. kaime ir gamtoj tai neliudna, kaip tik gerai matyti, kaip sukasi gamtos ratas - viskas rimsta, ruduoja, dziusta, vesta, sala... tam, kad veliau atgytu su nauja jega.
                      va dar butu idomu, ar balinate vaismedzius, t. y nebutinai balinate, ar kaip nors apsaugote kamienus - moliu ir ... karvasudziu ar pan. pasidalinkite savo receptais.

                      Irina

                    • Saulius Jasionis
                      Message 10 of 26 , Oct 3, 2008
                        O nuo ko juos reikia saugot, tuos kamienus? As
                        specialiai klausineju visu balinanciu sodininku, kam
                        jie balina medzius. Sako, balina todel, kad taip
                        iprasta:-).

                      • irina gaizauskiene
                        Message 11 of 26 , Oct 3, 2008
                          matai, vienos mano obelaites kamiena praeita ziema smarkiai apgrauze, buvo nuestas visas plonas virsutinis zieves sluoksnis ir dabar kamienas atrodo nelabai graziai. as is karto uztepiau moliu, nes buvo po ranka, gal reikejo kazkaip rimciau gydyti, bet per vasara medelis augo, lapojo normaliai, tik va bijau, kad ta kamieno dalis gali buti labiau pazeidziama ziema, apsalti, reiketu dar kazkuo aptepti ar apdeti. ketinu susmaisyti molio su karves sh. ir uzdeti toki tvarsti. jei ka geresnio turim pasiulyti, labai prasom:)

                        • Saulius Jasionis
                          Message 12 of 26 , Oct 3, 2008
                            Tai reikejo toki tvarsti is molio ir karves sudo
                            det vasarai, butu ataugus zieve iki rudens. Ziemai,
                            manau, jis gali pakenkt, jeigu zieve toje vietoje
                            nesusiformavo.

                          • Zippy
                            Message 13 of 26 , Oct 4, 2008

                              as dar karteli griztu prie medeliu grauzimo ziema klausimo.
                              Atkreipiau demesi, kad zvereliai nugrauzia tik tuos medelius ir krumus, kurie yra pasodinti zmogaus, o ne naturaliai uzauge. O naturaliai uzaugusiu (pas mus yra obelaiciu bei kt. medeliu) absoliuciai neliecia.
                              Kas dar del grauzimo - tai jie grauzia daug maz viska. Man praeita ziema graziausius kukmedziu krumelius nugrauze iki pat zemes ir dekoratyvine eglute net apkramte!

                              Bet man dar vienas dalykas nera aiskus: ar zvereliai ziema apgriauzia viszalius krumelius (tokius kaip rododendrai, leukotoja, japoniniai pieriai)?

                              Dovile

                            • Tadas Lomanas
                              Message 14 of 26 , Oct 4, 2008
                                atkreipiu demesi, pas mane erdvej nera nei vieno nesavaiminio medelio, daugiausia auga savaimines obelys bei kriauses ir daug ju stirnos labai sekmingai apskabo, taigi kazkur kur yra sodintu gal ir negrauzia savaiminuku, bet kur sodintu nera tai savaiminukai irgi labai malonus uzkandis, miskininkai taip pat sake, kad stirnos skabo viska is eiles (beveik)... bet as tai nematau problemos su skabymu, medis kitais metais ataugina jau didesni ugli ir kamienas jo storeja ir ateina momentas kada jo nebegrauzia, nematau prasmes teplioti ten kazkuo medelius, bukime arciau gamtos ;) :))) leiskime gamtai buti laisvai ir bukime laisvi joje ;) :))))))

                                sekmes visiems apmastymuose ir jutimuose :)

                                Tadas :))

                                --- irina gsti isaizauskiene <masyte@gmail. com> wrote:

> [...]
                                > reiketu dar kazkuo aptepti ar apdeti. ketinu
                                > susmaisyti molio su karves sh.
                                > ir uzdeti toki tvarsti. jei ka geresnio turim

                              • Saulius Jasionis
                                Message 15 of 26 , Oct 5, 2008
                                  Jeigu yra sodintu kulturiniu vaismedziu, kiskiai,
                                  peles ir stirnos renkasi kulturinius, nes juose
                                  daugiau cukraus- jie skanesni. Jeigu nera pasirinkimo-
                                  grauzia viska.

                                  === message truncated ===
                                • Rolandas Juodzbalis
                                  Message 16 of 26 , Oct 5, 2008
                                    Sauliau,

                                    Gal galetum tada trumpai papasakoti kaip teisingai elgtis su medeliais
                                    prie ziema? Arba kokia nuoroda paskaitymui.

                                    Aciu,
                                    Rolandas

                                  • Saulius Jasionis
                                    Message 17 of 26 , Oct 5, 2008
                                      Taigi ziema medziams toks pat naturalus laikas kaip
                                      ir vasara:-). Nieko jiems nereikia daryt, tegul sau
                                      ramiai miega, tik nuo zveriu mazus reikia pasaugot,
                                      bet apie tai jau kalbejom.