Globalinis atsilimas ir medeliu sodinimas

  • Laimis Zmuida
    Message 1 of 5 , Jan 31, 2008

      pasigirsta vis daugiau zmoniu sakanciu, kad uzknisome juos su globalinio atsilimo ir medeliu sodinimo tema. Reikia atsizvelgti i siuos zmones. Todel sioje konferencijoje apie tai nutariau neberasyti.

      Jeigu, kas norite tai galime susirasineti asmeniskai sia tema arba netgi susikurti atskira konferencija jei susidarys zmoniu grupele. Man si tema patinka. As daug ka dar turiu pasakyt, bet jei zmones praso, tai reikia patylet. :)

      Kvieciu ir kitus solidarizuotis ir sia tema pratesti kitur...

      Laimis Zmuida
    • Tadas Lomanas
      Message 2 of 5 , Feb 1 3:16 AM

        Aš sutinku su Laimio pasiūlymu, nes jau prasideda visiškai subjektyvūs pasisakymai, nors man tai tas pats. Galima diskutuoti ir viešai šioje konferencijoje, vistiek čia daugiau beveik nieks nevyksta, koks skirtumas kur šnekėti, kam nepatinka gali neskaityti. Ir pasiūlymų patylėti dar negavau :))).

        Artūro pasakėlė apie siaubingąją afriką visiškas faktų iškraipymas savo negatyvistinės teorijos pagridimui, gasdinant žmones su besiplečiančia dykuma ir badaujančiais afrikiečiais. Tik problema tame, kad jie badauti pradėjo ne dėl to, kad dykuma plečiasi, o todėl, kad į jų buitį įsiveržė vakarietiškoji kultūra ir juos paprasčiausiai apiplėšė. Atėmė iš jų senąjį gyvenimo būdą ir padarė didžiuliu vergų žemynu, tuo kuo ir patys jau seniai yra savo žemynuose. Privertė juos prasiskolinti ir dabar jie patys kerta savo atogražas ir augina tai už ką gauna kapeikas, o po to parduoda tai ir taip padengia tipo savo skolas, o tada nelieka jų natūralių mitybos plotų ir gyvenimo būdo kuris tūkstantmečiais jiems garantavo sveiką ir gražų gyvenimą. Galima kaltinti afrikiečius - kad jie nesugebėjo pasipriešinti, galima kaltinti europiečius - kad jie tokie grobikai ir engėjai. Galima nieko nekaltinti. Bet tai taip pat faktai. Po to afrikanus remiam labdara, sintetiniais vitaminais, baltu cukrum, baltais miltais, vaistais - remiam nuodais kuriuos patys intensyviai vartojame, o kai jie pradeda nuo to sirgti, tai sakome, va va.. kaip ten blogai, kaip ten negerai.. tai dykuma kalta, kad jie miršta ir mes tokie geri juos šelpiam, prieš tai į skolas patys ir įvarę ir eksplotuodami Afriką kaip ir visą likusį Žemės rutulį...

        Gal Laimis netingės ir detaliau apie tai parašys, aš neturiu noro sėdėti ir rankioti skutelius.. Norėsite tiesos - patys parinksite..

        Sveikinu Artūrai :). Tu "šovei" tiesiai į patį didžiausią sodintojų ir daržų augintojų siaubą :)))) - DYKUMĄ. Pripažįstu, kad užsimojai išties plačiai. Kas gali būti baisiau? Nieko nepasodinsi, niekas neauga, niekas negyvena. Net globalinis užtvindymas geriau, vandenyje bent žuvytės ir žolytės jūros kai kur gyvena, bei planktonas jeigu žinoma tai ne jūros DYKUMA ;). Tu kaip supratau vėl bandai susieti CO2, globalinį atšilimą ir DYKUMĖJIMĄ į vieną vientisą grandinę? Sacharos dykuma beje atsirado ne dėl atšilimo :). Kiek esu girdėję ji atsirado dėl žmonių veiklos - totalitarinio ūkininkavimo, konkrečiai didžiulių galvijų bandų laikymo tokiems kiekiams netinkančiuose plotuose. Ar dabar dykuma plinta dėl atšilimo, ar dėl totalitarinės žemdirbystės pasiekimų? Va kur klausimas. Gali būt kad ir dėl to ir dėl to. Bet mano asmeninė nuomonė, kad ekspancinė žemdirbystė, ardanti eko sistemas, turi nepalyginti didesnę įtaką šiam procesui.

        Tavo baubas - DYKUMA, nebaubiškas. Kuršių nerija yra Lietuviškoji dykuma, o Kuršiai ten gyveno ir susirasdavo valgyti, daugiausia žinoma žuvim mito (bet tai tik spėjimas :) ), dar didelis klausimas kuo jie ten mito. Su tokiu samprotavimu tai tuoj pradėsi klausti kaip mes mėnulyje gyventume, nes gal Žemei gresia prarasti atmosferą, kuri tiktų gyvybės palaikymui?

        Žemė yra ir karštesnių vietų negu kai kuriose dykumose, bet augmenija ten puikiausiai klesti, taigi dykumėjimą lemia tikrai nevien globalinis atšilimas.

        Nu bet vistiek, skaitau tavo pasisakymą Artūrai ir šypsausi :). Keliauja šiauriau gyvuliukai, atkeliaus ir dykuma :), čia tai logika. Jo atkeliaus jeigu taip lauksim :). Bet gal iš pradžių atogražos atkeliaus? O jei jų nekirsim tai jos ir liks ;) :) :)))... O dykuma taip ir neatkeliaus :)...

        Atsakymas į klausimą "Ar patiktų gyventi dykumoj ar šalia jos?" - pagyvensim pamatysim ;).. manau kad man visur patiktų gyventi, neiškiriant pelkių, vandens, miško, pievos, stepės, kalnų ir kitų Žemės grožybių.. Juk Žemėje taip gražu, kaip gi gali joje nepatikti gyventi? ? ?... "Ar vaikučiams ten ir ateities kartoms patiktų gyventi?" - tai čia jau vaikučių reiks paklausti ar patinka, jeigu ten jie gyvens, o kolkas jie ten negyvena, nespręskime už kitus, kas kam patiktų ar nepatiktų ;)...

        "Ką surastume ten valgyti?" - nu pagyvensim dykumoj ir pasakysim ką surastume, ką aš tau dabar galiu pasakyti Artūrai, negyvenau gi dykumoj kolkas. O ką tu savo sodyboj surasi, kai gyvensi? Maximos ten nebus man rodos? Šiaip dykumoj augmenijos yra ir jei svarstant teoriškai tai ten norinčių gyventi nebus daug, žmonės kelsis kitur. O likę turės didesnius plotus maitintis, o maisto yra visur, užsiauginti irgi galima visur - tik tikėjimo ir sumanumo reik, o kartais ir ryžto :).. Taigi nenusimink dėl mūsų tariamo raciono, kasko humanitarinę pagalbą užsisakysime iš nenudykumėjusių plotų, kur tu su draugais gausi miškuose šimteriopus derlius ir galėsi mus dykuminius pasubsidijuoti. O skolas mes tau smėliu gražinsim, nes pas tave vien humusas bus ir neturėsi ką į molį maišyti namą statydamas ;)

        Aš irgi prisidedu prie tavo sėkmės palinkėjimų visiems, o svajonės tegu išsipildo kaikurios ;), apie dykumėjimą geriau pakeistų miškėjimo svajonė ;)...

        Tadas :))

        Message 3 of 5 , Feb 1 3:35 AM
          Kažkada važiavau traukiniu  beveik per visą Indiją. Vis dairiausi pro langą, kur čia tos džiunglės. Vien dirbama žemė, kur tik įmanoma. Ir ... išdžiūvusios upės. Tada dar nesusigaudžiau: medžių nėra - vandens irgi nėra.

          Romas

          Message 4 of 5 , Feb 1 6:08 AM
            labas,
            kaip pageidausite, jei tokios temos ir mintys nepageidaujamos, tai, Laimiui leidus, galėsiu jam asmeniškai parašyti, jei dar neatsibodo, gal pastudijuosiu plačiau kai kuriuos gamtos reiškinius, kad surasti taip pageidaujamų faktų, jei mano nuomonė nieko nereiškia. Ačiū Romui už prisiminimus iš Indijos, aš tą patį mačiau Kazachstane prieš 20metų. Gamta ir laikas viską sustatys į vietą. Yra labai graži lietuvių liaudies patarlė: ką pasėsi- tą ir pjausi...  Taigis, dar kartą visų atsiprašau, jei gaišinau jūsų brangų laiką, rašydamas laiškučius, nepageidaujamomis temomis. Pavasaris ne už kalnų, sulauksime idomesnių minčių ir pasiūlymų iš kitų bendraminčių :)
            Linkiu visiems sėkmės ir gražaus, šilto orelio...
            Art.

            2008/2/1, Romas Jurenas <rojure@...>:

[...]

            .

          • Arturas Geniu
            Message 5 of 5 , Feb 1 7:45 AM
              labas Tadai,
              mes su Laimiu susirašinėjome forume, jis pateikė faktus, kad šiauriniuose rajonuose, kur dabar auga miškai, prieš 18000 metų buvo dykumos. Aš nemanau, ir negąsdinu, kad rytoj atkeliaus dykuma čia, tiesiog tai jau buvo praeityje, bet kas žino ar nepasikaros vėl ? Daviau tokį pavyzdį, manydamas, kad didėjant žmonių skaičiui pasaulyje, gali pritrūkti jiems maistelio kai kuriuose kampeliuose. Nenoriu nieko gąsdinti, tiesiog, pagyvensim- pamatysim, pagal rusų liaudies patarlę :)
              Gero savaitgalio...
              Art.

              2008/2/1, Tadas Lomanas tadas.lomanas@...:

              .