Re: Re[2]: [Meileserdve] nejoduota druska

  • Giedre Andrijevskiene
    Message 1 of 4 , Sep 13, 2006
      Del Jodo. Jodas yra mikroelementas, kuris ieina i skydliaukes gaminamu hormonu sudeti. Per mazai jodo lygu per mazai skydliaukes hormonu. T.y. nors ir skydliauke butu pati sveikiausia, jeigu organizmas visiskai negautu jodo, skydliauke negamintu hormonu. Jodas nei susargdina skydliauke, nei ja pagydo. Jodas tiesiog yra skydliaukes gaminamu hormonu sudetyje. Prie ko cia emocijos? O gi skydliaukes hormonas, vadinkim ji tiroksinu, Dievulio paskyrimu atsakingas uz organizmo metabolinius procesus, kitaip tariant uz medziagu apykaita. Nesiplesiu kas eina po ko, bet zmogus, kurio medz. apykaita bloga yra vangus, prastos nuotaikos, neturi noro kazka veikti, neadekvaciai priauga svorio ir dar daug kitu dalyku. Pavyzdziui, jeigu zmogus kreipiasi del depresijos, kad atskirti ar depresija psichines kilmes, ar labiau fizines, jam patikrinami skydliaukes hormonai. Paminejau emocinius dalykus, kad parodyti rysi tarp skydliaukes ir emociju. Dazniausiai del jodo trukumo ir sutrinka tik emocine sfera, dazniausiai tik labai lengvai, kad tiketinesne priezastis atrodo prastas oras, nei jodo trukumas. Sutinku, jog pasaulis suredytas taip, jog sveikoj aplinkoj gyvenanciam zmogui nereikia jokiu priedu ar papildu. Taigi druska su jodu skirta zmonem gyvenantiems be savojo hektaro, mieste, valgantiems darzoves is 'maximos', o ne nuo savos lysves, nerenkantiems zoleliu, neieskantiems po sniegu saknu, dirbantiems ofisuose ar pan. Mes ne tokie? Mes jau pilnai gyvename pagal anastasija? Tada is tiesu - joduota druska yra tikra nesamone.

      On 9/13/06, Laimis Zmuida <laimis@...> wrote:
      Sveiki,

      kaip supratau yra dvi teorijos:
      1. Organizmas Na (Natris) ir Cl (Chloras) junginius gauna is druskos (formule NaCl, o paskui si druska suskyla organizme ir gaunasi ivairus kiti junginiai ar pavieniai Na ir Cl elementai)
      2. Organizmas situ visu junginiu gali gauti is darzoviu

      Kaip suprantu abi teorijos sios susiduria su ta pacia problema - yra zmoniu, kurie valgo druska, bet Na ir Cl junginiu jiems truksta. Taip pat yra zmoniu, kurie valgo darzoves, taciau jiems irgi truksta tokiu junginiu.

      Todel siulau trecia teorija. Trecioji yra darnos teorija. Pagal ja, organizmas sugeba pasiimti arba net pasigaminti Na ir Cl junginius tik tada jei jis yra darnus. Jei organizmas darnus ir sveikas, tai jis pasiima bet kokius reikalingus elementus ir bet kur, o jei ner is kur tai pats susintetina juos.

      Anot sios teorijos, kad ir kiek druskos kistum i organizma, jei jis nesveikas, isbalansuotas, tai ta druska kazkur pradingsta, per kazkuria vieta ji iseina ir zodziu jos truksta. Taip pat galima deti i ji visokiu darzoviu, maitintis vegetariskai.. Bet jei nera darnos, tai organizmas normaliai nefunkcionuoja ir elementu normaliai neisisavina.

      Kad organizmas butu darnoje, butu harmonijoje, subalansuotas, reikia tureti darnias mintis. Darnios mintys isikunys i kuna, ir tada organizmas bus sveikas. :)

      Teorijos teorijomis. Svarbu, kad gyventi visiems butu miela, gera ir malonu... Sviesaus bendravimo, sviesiu minciu ir sveiko kuno...

      Laimis Zmuida

      <*> Your email settings:
         Individual Email | Traditional

      <*> To change settings online go to:
         (Yahoo! ID required)

      <*> To change settings via email:
         mailto:Meileserdve-digest@yahoogroups.com
         mailto: Meileserdve-fullfeatured@yahoogroups.com

         http://docs.yahoo.com/info/terms/

    • Romas Jurenas
      Message 2 of 4 , Sep 13, 2006
        Grazus Laimio laiskas.

        Darnios mintys. Deja. Gali ilgai keliauti mieste ir nesutikti zmogaus su
        darniomis mintimis. Tikroveje vyksta balansavimas. Isreguliuojam organizma
        ir vel bandom sureguliuoti. Jeigu trukumas ko nors, bandom (dazniausiai
        intuityviai) surasti ko truksta ir kompensuoti, atstatyti balansa. Jeigu
        perteklius - bandom salinti pertekliu. Jeigu to neiseina padaryti
        (nejauciam, nezinom, nemokam, nesusigaudom) ateina liga. Koks nors vezys,
        Alzheimerio, Parkinsono ir pan. Ir todel, jeigu yra pastovus ko nors
        trukumas, geriau pastoviai papildyti organizma (maistu, zolem, papildais,
        druska, vaistais, ... - tuo kuo manom geriausia) negu nedaryti nieko, nes
        atrasti gilumines trukumo ar pertekliaus priezastis ne visada paprasta.

        Romas

> [...]
        >
        > Teorijos teorijomis. Svarbu, kad gyventi visiems butu miela, gera ir
        malonu... Sviesaus bendravimo, sviesiu minciu ir sveiko kuno...

      • Laimis Zmuida
        Message 3 of 4 , Sep 14, 2006
          Ogo kiek daug laisku apie joduota druska. Mane tai labai nustebino, todel nutariau pasidometi placiau kas vyksta pasaulyje siuo klausimu. O pasirodo, kad sis klausimas yra labai didelis. Nebereikalo ir pas mus meiles erdves konferencijoje kilo toks didelis sujudimas.
          Pasirodo, kad tai susije ir su politika. Pasaulio sveikatos organizacija ir kitos zmoniu “sveikata” besirupinancios organizacijos treciojo pasaulio salyse itakoja valdzia ir pramusa, kad valstybiniu mastu butu zlugdoma paprasta druska, o vietoj jos brukama jodizuota. Pas mus Lietuvoje irgi turime sia situacija. Bet sita situacija yra ir visur kitur. Sita politika ivedinejama ypac Afrikoje, Indijoje ir kitose “atsilikusiose” salyse. Demokratines salys ir institucijos rupinasi visu kitu “necivilizuotu pasauliu ir gelbeja ji visais imanomais budais.
          Stai dabar Indijoje si problema iskilusi. Vyriausybe labai skubotai prieme Pasaulio sveikatos organizacijos siulyma ir smukdo paprastos druskos versla. Valstybes programa yra deti tiek ir tiek jodo i druska. Ir viskas.
          Pries tokia valstybes politika sukilo kai kurie mokslininkai, medikai ir kiti zmones. Stai Dr Shantilal Kothari net vyriausybe padave i teisma.
          Jo nuomone druskos jodizacija yra politinis procesas, kuris kartais yra netgi daugiau zalingas, nei naudingas.
          Esme tame, kad vyriausybe aklai pataikaudama vakarams puola ivedineti prievoles, kurios ne iki galo istirtos arba ne visa medziaga pateikiama visuomenei. Druskos jodizavimas jodo trukumo problemos neissprendia, o kartais baigiasi mirtimis.
          Kaip jau Giedre rase, jodas, o tiksliau skydliaukes hormonas susijes su jodu yra „atsakingas uz organizmo metabolinius procesus, kitaip tariant uz medziagu apykaita.“ Toliau Giedre isvardino tik pasekmes, kurios buna perdaug sumazejus medziagu apykaitai. Taciau yra ir kita puse. Kai jodo perdaug, kai apytaka per didele, tai taipogi gresia ligomis. Ligos isvardintos siame dokumente: http://www.indiatogether.org/2006/aug/hlt-iodised.htm
          Tas pats Dr Shantilal Kothari raso, kad perdozavimo patirties Indijoje mazoka, bet yra daug dokumentines medziagos apie per dideli jodo kieki kitose salyse, ypac Vakaru – JAV, Vokietija, Italija, Sveicarija, Austrija bei Japonija. Siose salyse paprastos druskos draudimas buvo atsauktas jau po 1940 metu kai buvo aptikta su tuo susijusiu mirciu JAV ir Anglijoje. Anglijoje tik 2 proc druskos jodizuotos dabar ir ji kitaip issprende jodizacijos problema.
          Taip pat glaima pamineti Afrikos valstybes, kur jodizacija nuo 1990 metu propaguojama. Pvz. Zimbabveje 1995 metais padidintas jodo kiekis ir padidejo mirciu nuo sirdies ligu.
          Jodo kiekis tai individualus dalykas, sako Kothari, o i druska jo pridedama vienodas kiekis visiems. Tas nera gerai. Didziojoje pasaulio dalyje yra duotas pasirinkimas – pardavinejamos abi druskos – salia stovi ir joduota, ir nejoduota druska. Taciau vis dar kisamasi i „atsilikusiu“ saliu gyvenimus.
          Kothari baiminasi, kad jodizacija, tai tik pirmas zingsnis i maisto praturtinima mikroelementais. Kai kur jau pradedama kalbeti, kad druska reikia praturtinti gelezimi. Toliau seks praturtinimas cinku, variu ir kitais elementais.
          Kothario nuomone zmogus pats turi rinktis ka valgyti, o valstybe neturetu kistis. Turi but suteiktas pasirinkimas, o ne boikotuojama viena druskos rusis.
          Kitas mano siulomas straipsniukas anglakalbiams yra cia: http://www2.unescobkk.org/eubios/india/bii39.htm
          Bioetikos konferencijos metu prieita isvadu, kad druskos jodizacijos problema yra ispusta, o be to ir abejotina. Jodizacijos procese prie druskos prijungiamas jodas, taciau PASALINAMAS KALCIS IR MAGNIS. : ) Zinojote tai? O antroji priezastis – joda druskoje sunku islaikyti. Didele jo dalis dingsta druska sandeliuojant ir saugant, bei verdant. Taigi, mokslininkai siulo kitas iseitis kaip jodo kieki gauti su maistu, o druskos jodizavimas atmetamas.
          Lietuvoje labai daug propogandos jodizacijos tema. Paziurekit internete ir apaksit. Kiek straipsniu. Taip pat mokomi medikai. O medikai paskui velgi tai pateikia i straipsnius. Taip sukasi ratas. : )
          Atsimenate, kad zmones ypac su skydliaukes problemomis buvo skatinami vaziuoti prie juros pakvepuoti joduotu oru? Che...ogi tai buvo dar vienas mitas. Pasirodo, kad tai jokio efekto neduoda. Ir apie tai buvo pradeta kalbeti, kai pradeta jodizuoti druska. Jura nebepadeda, padeda tik druskos jodizavimas. Va, ziurekit cia: http://www.ve.lt/?data=2005-12-06&rub=1065924821&id=1133802902
          Taip pat siame straipsnyje ivardinamos druskos nepakankamumo priezastys: (1) buvo vartojama bejode druska ir (2) Cernobilio avarija.
          Pirma priezastis tai tokia juokinga sakyciau ir pats medikas tai turetu zinoti. O antroji priezastis, tai galbut ir tikra. As kolkas sito dalyko detaliau netyriau. Aptikau internete, kad jodas ypatingai duodamas Ukrainos ir Baltarusijos vaikams, kurie labiausiai nukentejo nuo Cernobylio. Yra konkretus tyrimai, reikes pasidometi daugiau.
          Druskos jodizavimo problema man primena erkiu problema. Erkiu visi bijo, nes buvo vykdoma didziule agitacija pries jas. Dabar zmogui uzsiminti, kad erkes yra nekaltos, tai yra didelis blogis, gali ir per galva gauti. Pasirodo yra tas pats ir su joduota druska. Propoganda didziule, veikiama valstybiniu lygiu ir draudziama paprasta druska.
          Lietuvisku straipsniu apie tai dar neradau. Manau, kad lietuviai yra atkakliai apgaudinejami, o dalis ir pati apsigauna.
          Laimis Zmuida

          Mano internetiniai namai:
          http://zmuida.googlepages.com/

          Get your own >web address for just $1.99/1st yr. We'll help. Yahoo! Small Business.