Re: Naturali zemdirbyste

  • zlaimis
    Message 1 of 31 , Jun 7, 2006

      man vis galvoje ta naturali zemdirbyste. Turiu klausimu. :)

      Saulius raso:
      > Dirvozemyje daugiausia gyvu organizmu yra iki30-
      > 40 centimetru gylio.

      Kiek giliai gyvena grybai? 50cm? O ankstesniuose laiskuose buvo
      iskeltos idejos buktais grybai pristato augalams vandeni.

      Sakykim mano pomidorai miske. Jie turi 20-30 cm saknis. Sakykim
      nelyja. O 2 metrai po zeme eina gruntiniai vandenys. Ar mano pomidorai
      gali grybu pagalba pasiimti vandens is tokio gylio?

      As isivaizduoju taip: auga salia pusys. Ant ju saknu auga grybai.
      Daugiausia 30-40 cm. Bet turbut tesiasi ir 2 metrai po zeme? Tada tie
      grybai gali paimti vandeni ir uzkelti i virsu mano pomidorams.

      Ar tai tiesa? Ar grybai tikrai gali pristatinet vandeni ne augalui ant
      kurio gyvena, o kitam augalui ir 2 metru gylio i 30 cm gyli?

      Kaip augalai gauna vandeni? Liucernos saknys ilgos, 4 metrai, tai jos
      zaliuoja kupstais kai aplinkui zole visa nudziuvusi. Jos sugeba
      pasiimti vandens is giliau. O zole nesugeba. Todel sausros metu
      zaliuoja tik liucernos. O gal liucernos uzkelia vandeni ir kitiems
      augalams? Gal salia liucernu dregniau? Gal ten reiketu sodinti dregme
      megstancius augalus? Gal kas turi kokiu pastebejimu siuo klausimu?
      Matet liucernas, matet dirvos dregme ar siaip ka?

      Laimis Zmuida
    • irina gaizauskiene
      Message 31 of 31 , Jun 7, 2006
        Sveiki-gyvi,

        del vandens padavimo is giliau:

        galbut grybu vaidmuo siuo poziuriu buvo gerokai pervertintas? neturiu specifiniu ziniu, bet remadamasi tuo, kas anksciau buvo rasyta ir bendru supratimu, sakyciau, kad be kita ko grybai paduoda kaimyniniams augalams maisto medžiagas - taip jie dalyvauja dirvozemyje vykstanciuose ivairiuose biocheminiuose procesuose - reakcijose, mainuose, apykaitoje. tai, ka organizmai pagamina ir isskiria i aplinka gali buti naudinga arba nuodinga kitiems. grybai ir minta savo "seimininku" syvais ir kartu juos maitina.  tai jei grybai, gyvenantys ant augalu saknu, teikia tam tikras maisto medziagas is dirvozemio (jie jas paima, perdirba ir pateikia "suvirskinama" forma augalams, ant kuriu gyvena, ir ju kaimynams), galbut tokiu budu "aptarnaujami" augalai maziau jaucia vandens stygiu, yra geriau pamaitinami ir apsaugomi nuo ligu. bet visgi vandeni jie daugiausia paima saknimis - todel paprastai augalai, kuriu saknys pavirsines, nera atsparus sausrai, kaip ir zole pievoje - jei ji nera apsaugota medziu ar krumu nuo saules - ir, manau,  jokie grybai ar liucernos dideles sausros metu jai nepadetu..

        galvoju, kad nuo sausros augalus daugiausia apsaugo ilgos saknys, kurios pasiekia vandeninga sluoksni, dirvos paklote (samanos, zieve ir pan.) ir kitu augalu kaiminyste (daro augalus atsparesnius).

        aisku ir grybai gali siek tiek prie to prisideti, bet juk zinoma, kad kai ner lietaus, net ir patys grybai neauga (aisku, kalbejom apie kitus grybus, bet vis tiek visi jie grybai :))

        o tikrai idomu, ar apsimoka grybams listi tiek giliai, kiek siekia kai kuriu augalu saknys (pvz, keliolika metru?)

        apskritai, naturali zemdirbyste yra pati gamta - jos gyvenimas, o mes bandome ja imituoti, tai iseitu, kad imituoti reikia kuo naturaliau - kai supranti, kad viskas yra viena visuma ir net menkiasia tos visumos dalele yra be galo reiksminga (nors jos paskirties iki galo galime ir nesuvokti) darniam jos funkcionavimui - tai atrodo visai imanomas uždavinys.

        Irina

        On 6/8/06, zlaimis <zlaimis@...> wrote:
        Sveiki,

> [...]

        megstancius augalus? Gal kas turi kokiu pastebejimu siuo klausimu?
        Matet liucernas, matet dirvos dregme ar siaip ka?

        Get to your groups with one click. Know instantly when new email arrives
        http://us.click.yahoo.com/.7bhrC/MGxNAA/yQLSAA/ootolB/TM

           http://docs.yahoo.com/info/terms/