I newbie, from Spain

  • Giro
    Message 1 of 5 , Mar 14 1:20 PM
      I am new to marbling, i an amateur paper making, and want to marbling my
      own papers.

      But for know i have some difficulties to find supplies. Difficult to
      find a ready Alum. I don't use carrageen, I substitute this with a
      product that here we call "neri" and some time i use methilcelulose.

      Anybody from Spain to exchange information about supplier in Spain.

      Thk.
      Giro.
    • AVC
      Message 2 of 5 , Mar 15 4:37 AM
        Hello, Giro.

        In Madrid you have a shop: Drogueria Manuel Riesgo, in
        Desengaño, 22
        MADRID 28004

        Tels. 915 311 956 - 915 225 824 - 915 216 134
        Fax. 915 325 043

        You can find there alum and others quimicals.

        Hope this help you, if you need more information don't hesitate to ask.

        Antonio

        Message 3 of 5 , Mar 21 1:29 PM
          hola giro, bienveindos al grupo marbling. me lammo tomas aquino y vivo en
          ensenada mexico
          soy jubilado de otra lado. ensenada es 110 kilkomettros se san diego. tengo
          25 anos aqui en
          mexico. estraba involcrado en marmoracion.(jadeado, marmoreo ) por m as de
          40 anos, pero solamente conozco marmoracion de oleo y ahora es tarde de
          casmbiarme a aquarela o acricilico.
          todavia noi conozco bien la coimputadora por eso no poueda mostrar mi
          trabajo en el net. pero si usted puede mandarme su direccion de sn ailmail
          (correo) te voy a mandar algujnas laser prin ts de mi trabajo. perdona los
          errores, pero tengo ochenta anos y es poco dificil de ujsar la maquina sin
          erores. suerte con su trabajo. tomas aquino

> [...]
          >product that here we call "neri" and some time i use methilcelulose.
          >
          >Anybody from Spain to exchange information about supplier in Spain.

          Mortgage refinance is hot 1) Rates near 30-yr lows 2) Good credit get
          intro-rate 4.625%*
          https://www2.nextag.com/goto.jsp?product=100000035&url=%2fst.jsp&tm=y&search=mortgage_text_links_88_h2a5f&s=4056&p=5117&disc=y&vers=743
        • Giro
          Message 4 of 5 , Mar 22 3:36 AM
            Bueno dias,

            Una pequeña pregunta, en el marmoracion con oleo hace falta tambien aplicar
            algun aditivo al papel, o no hace falta?

            Si quieres enviarme alguno, lo puedes hacer a:

            David Gironella Casademont

            c/sol ponent,2

            17243 Llambilles

            Girona (España)