Re: EA2ARU

  • Paulus
    Message 1 of 6 , Sep 12, 1999
      Hoi KO,

      Slowbpsk wordt niet meer gedaan, daar heeft PLX dus psk31 vanaf geleidt.
      Ja Pactor-1 draait maar zo en zo hoor, als je een link hebt dan.
      Amtor deed het wat beter, maar anagezien niemand daarverder blijkbaar mee
      gepsleed heeft en kc7ww terugvoeding heeft gegeven, is die er mee gestopt
      denk ik.
      Pactor-2 is net als clover en Gtor geen public domain protocoll dus dat zal
      nooit zomaar gratis verschijnen.

      Ja welke fouten krijg je ?
      Is dat bij het her-assembleren ??

      Coherent: hedenavond om 2100 op 3.586.000 soms op 3.597.000.
      Helaas veel qrm hier van een Data achtig signaal wat we binnenkort hopen op
      te sporen.
      Je hebt naast de converter voor bpsk, die kc7ww dus in software heeft
      geschreven ook het echte coherent bpsk programma nodig.
      Ik zal de link sturen van Bill ve2iq.
      je kan of Coherent versie 7.4 benutten voor de trage PC's en Africa 2.3 voor
      snelle pc's, in principe onder Dos, maar draai hier het meeste gevwoon in
      een Dos box ( 200 MMX).
      Overigens moet je even 2 extra lijnen maken met bhv een levelconverter met
      een tor vanaf 2 rs-232 lijnen naar de DSP zelf. Maar dat staat in Cohevm.zip
      die je al hebt van kc7ww.
      Ik heb het omschakelbaar gemaakt, dus kan ook af, maar is nooit nodig
      geweest hi.
      Volgens mij zijn het dezelfde 2 lijnen die ook met amtor en pactor nodig
      zijn, maar dat moet ik nalezen.
      Wellicht voor RX niet.
      O ja afstemming binnen een paar hz, en met behulp vamn de end of home toets
      laten syncen op het signaal, wat er minstens 1 maal per week is hi.
      Er is totaal maar dan ook totaal geen belangstelling voor , behoudens de
      Lowfer jongens in de uSA die op bakens jagen met C-bpsk.
      Wellicht dat we van de winter weer wat testen met de USA houden op
      14.081.000 of gewoon op 80 mtr hi.
      Dat lukt me verdikkie bijna met de uSA op 80 met mijn binnenloop.

      Beste is oook de FFT analyser te downloaden, dan kan je zo zien of de zaak
      draait.

      Cheerio now, kijk even rond de 3.586.000 op je analyser en luister even mee
      met het signaal dan herken je het wel.

      standaard MS025 = 40 baud en errorcorrectie ET1.
      Niet zijbandafhankelijk.

      73 de Paul
    • Paulus
      Message 2 of 6 , Sep 12, 1999
        Sorry guys for sending some answers to Ko NL9222 via the reflector hi.

        73 de Paul, pa0ocd
      • Coombe Down
        Message 3 of 6 , Sep 13, 1999
          Hey Paul,

          We don't mind! Wish we knew what you said though!

          73,

          Murray