Re: EA2ARU

  • K. Versteeg, NL9222
    Message 1 of 6 , Sep 12, 1999
      ----------
      > From: Paulus <paulstra@...>
      > To: MT63@onelist.com
      > Subject: Re: [MT63] EA2ARU
      > Date: Sunday, September 12, 1999 1:41 PM
      >
      > From: "Paulus" <paulstra@...>
      >
      > Ko, Ik heb alleen zijn oude Email adres, kan de rest niet meer vinden:
      >
      > Jabi :
      >
      > govier02@...
      >
      > Vraag hem even hoe en wat, want wellicht doet die het niet meer of heeft
      > veel meer opties nu.
      > Had je contact met hem gehad ??
      > 73 de Paul

      Ja al 4 keer, maar de info komt in beetjes
      nu de poen via de post moet gaan wil ik wel zeker weten
      of het adress in het 1992 callbook nog wel klopt anders
      moet de envelop 2 keer reizen.. nog langer wachten dus.

      Heb weer een paar programma's aan de gang met de evm,
      maar waar vind ik coherent bpsk? amtor en pactor werkt ook maar
      dat is nu natuurlijk niet in de lucht, wel clover dat zal je altijd zien
      hihi.

      Ik krijg met veel .ASM bestanden die ik wil proberen heel veel errors
      slowbpsk is er een van en ook rtty.asm
      nog maar even verder graven dus..

      73 de Ko

      > --------------------------- ONElist Sponsor ----------------------------
      >
      > ONElist: your connection to online communities.

      > - The MT63 Reflector -
      > MT63@onelist.com
    • Paulus
      Message 2 of 6 , Sep 12, 1999
        Hoi KO,

        Slowbpsk wordt niet meer gedaan, daar heeft PLX dus psk31 vanaf geleidt.
        Ja Pactor-1 draait maar zo en zo hoor, als je een link hebt dan.
        Amtor deed het wat beter, maar anagezien niemand daarverder blijkbaar mee
        gepsleed heeft en kc7ww terugvoeding heeft gegeven, is die er mee gestopt
        denk ik.
        Pactor-2 is net als clover en Gtor geen public domain protocoll dus dat zal
        nooit zomaar gratis verschijnen.

        Ja welke fouten krijg je ?
        Is dat bij het her-assembleren ??

        Coherent: hedenavond om 2100 op 3.586.000 soms op 3.597.000.
        Helaas veel qrm hier van een Data achtig signaal wat we binnenkort hopen op
        te sporen.
        Je hebt naast de converter voor bpsk, die kc7ww dus in software heeft
        geschreven ook het echte coherent bpsk programma nodig.
        Ik zal de link sturen van Bill ve2iq.
        je kan of Coherent versie 7.4 benutten voor de trage PC's en Africa 2.3 voor
        snelle pc's, in principe onder Dos, maar draai hier het meeste gevwoon in
        een Dos box ( 200 MMX).
        Overigens moet je even 2 extra lijnen maken met bhv een levelconverter met
        een tor vanaf 2 rs-232 lijnen naar de DSP zelf. Maar dat staat in Cohevm.zip
        die je al hebt van kc7ww.
        Ik heb het omschakelbaar gemaakt, dus kan ook af, maar is nooit nodig
        geweest hi.
        Volgens mij zijn het dezelfde 2 lijnen die ook met amtor en pactor nodig
        zijn, maar dat moet ik nalezen.
        Wellicht voor RX niet.
        O ja afstemming binnen een paar hz, en met behulp vamn de end of home toets
        laten syncen op het signaal, wat er minstens 1 maal per week is hi.
        Er is totaal maar dan ook totaal geen belangstelling voor , behoudens de
        Lowfer jongens in de uSA die op bakens jagen met C-bpsk.
        Wellicht dat we van de winter weer wat testen met de USA houden op
        14.081.000 of gewoon op 80 mtr hi.
        Dat lukt me verdikkie bijna met de uSA op 80 met mijn binnenloop.

        Beste is oook de FFT analyser te downloaden, dan kan je zo zien of de zaak
        draait.

        Cheerio now, kijk even rond de 3.586.000 op je analyser en luister even mee
        met het signaal dan herken je het wel.

        standaard MS025 = 40 baud en errorcorrectie ET1.
        Niet zijbandafhankelijk.

        73 de Paul
      • Paulus
        Message 3 of 6 , Sep 12, 1999
          Sorry guys for sending some answers to Ko NL9222 via the reflector hi.

          73 de Paul, pa0ocd
        • Coombe Down
          Message 4 of 6 , Sep 13, 1999
            Hey Paul,

            We don't mind! Wish we knew what you said though!

            73,

            Murray