Message for our Dutch members (boodschap voor onze Nederlandse leden)

  • Marlou & Robert
    Message 1 of 1 , Jun 1, 2001
          Newsletter

      Lieve mensen,

      Zoals jullie hebben kunnen lezen heeft onze Amerikaanse tak van de stichting $500,- nodig om een tax-exempt nummer te bemachtigen. Dit nummer maakt het voor bedrijven mogelijk donaties af te trekken van de belasting. Zonder deze status zijn er geen mogelijkheden om een beroep te doen op sponsors om ons geld te geven voor het maken van de documentaire, een voorlichtingsfolder etc, zaken die ontzettend belangrijk zijn om voorlichting te kunnen geven over Vasa Previa, om ervoor te zorgen dat er in de toekomst minder kindjes zullen sterven hieraan.

      In Nederland heb ik een ontzettend lieve notaris bereid gevonden om de kosten die verbonden zijn aan het oprichten van de stichting, het opzetten van de statuten, op zich te nemen. Hierdoor is de stichting in Nederland reeds een feit. In Amerika werkt dit helaas heel anders. Hier heb je te maken met de IRS, een overheidsinstelling vergelijkbaar met de belastingdienst, die $500,- inschrijfkosten vraagt voor het afgeven van zo´n tax exempt nummer.

      De Amerikaanse tak van de stichting is ook erg belangrijk voor Nederland aangezien we hier de meeste kans hebben om sponsorgeld van bedrijven en instanties binnen te halen. Daarnaast zijn er in Amerika veel shows die een internationaal bereik hebben, zoals de Oprah Winfrey show waar Cara, onze publicist al een voet binnen de deur heeft.

      Ik wil jullie daarom eenmalig vragen om een donatie te doen aan onze stichting, op Rabobank nr.1353.74.014 t.a.v. International Vasa Previa Foundation te Kwintsheul. Onze stichting staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 27198872 en een gift aan de International Vasa Previa Foundation is in Nederland nu reeds belasting aftrekbaar.

      Het geld dat jullie storten zal door mij overgemaakt worden naar Amerika, zodat we daar ook kunnen starten.

      Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor het lezen van deze email en voor jullie bijdrage.

      Heel veel liefs, Marlou, mama van Julia (*26-5-2000*)