micro pulvérisation

  • du4
    Message 1 of 9 , May 8, 2011
      Voici les plans d'une réalisation d'une micro pulvérisation
      Les explications sont détaillées pour réaliser le montage sont dans les documents. J'ai fait au mieux tout en restant simple

      Les composants utilisés :
      Un réservoir d'oxygène petite bouteille métallique. (récupération)
      Tube plastique de 4 m en PVC type translucide 4x6 ou 4x7 mm
      30 cm tube air bleu rigide de 2.7 x 4mm
      Un tube articulé Loc line de 20 rotules en plastique. (sans embouts)
      Fournitures laiton hexagone de 8 mm et rond laiton de 10 mm
      Les coûts de réalisations environ 10€

      Les astuces
      Quelques indications sur la réalisation du réservoir à eau.
      J'ai réalisé un ensemble trois voies qui permet de regrouper les fluides sur une seule jonction de la bouteille d'oxygène.
      Le fonctionnement est simple, l'air sous pression rentre dans la bouteille par un T pour pousser le liquide dans le réservoir. Le liquide remonte au travers d'un tube plongeur vers un filtre transparent équipé d'un anti-retour (une bille et un ressort).
      La troisième voie c'est l'air qui repart vers le pulvérisateur.

      Le pulvérisateur

      Il est équipé de deux robinets pour ajuster les fluides afin de produire une légère projection microscopique de gouttelettes Nota il ne faut pas générer un brouillard mais régler les robinets pour avoir un mélange air et eau en fine gouttelettes sans excès. Le montage du pulvérisateur est simple il faut réaliser un bloc d'alu de 15 x30 x30 mm ; placer la voie de l'air perpendiculaire et en amont à l'arrivée d'eau.
      Si vous le souhaitez pour ceux qui le demandent je peux réaliser un petit plan !
      Le gicleur de 0.5 mm est démontable en cas d'uen éventuelle impureté !
      Le tube de Loc line doit être équipé d'une tube plastique de 2.5x4 pour éviter les fuites d'air ! En effet la pression de 1,5 bars est suffisante pour la production d'une pulvérisation efficace.

      Les essais.

      Il faut que toutes les jonctions soient parfaitement étanches, le tube d'eau doit être purgé pour éliminer les bulles d'air.
      Les premières 10 secondes çà crachote un peu c'est normal ! ensuite la production de gouttelettes se stabilise le jet d'air est puissant et à peine humide mais l'air est froid.
      J'ai fait des essais d'usinage avec la fraiseuse dans un acier xc48 le copeau se forme bien, projection à l'extérieur de la pièce. Fait étonnant après la mise en température de l'outil et de la pièce les micro gouttes disparaissent, le bruit de l'outil est réduit, l'état de surface est plus lisse et brillant çà ne fume pas !!!
      La pièce est froide c'est vraiment génial !!!!
      Demain je ferai des essais d'usinage en tournage avec des plaquettes dans du 42cd4 acier dur avec des passes d'ébauches et finitions. Je ferai également des essais d'usinages dans de l'aluminium.
      Au fait la fleur bleue c'est pour décrocher le pulvérisateur qui est fixé par un aimant puissant néodyme (moteur de disque dur)

      Ci-joint les photos, j'ai passé deux journées pour réaliser les différentes jonctions et accessoires en laiton.
      A qui le tour à mon avis le principe est excellent pour pas chère mais il faut acheter l'huile soluble spécifique avec de l'eau distillée qui va bien pas de pub!!!
      Je reste à votre disposition pour répondre aux questions!
      A+ Francis
    • gillesasselin11
      Message 2 of 9 , May 8, 2011
        Group, sorry for this French post, but I am trying to find out where are the plans for this micro cooling system which sounds very interesting. I will convey the information to the Group in the language of the majority.

        Bonjour Francis.
        Votre système m'intéresse beaucoup mais je ne suis pas arrivé à trouver vos plans sur le site. Je présume qu'ils se trouvent dans le fichier "Files". Voudriez-vous, s.v.p., me donner le nom du fichier que vous y avez ouvert. Merci d'avance, et merci d'avoir partagé votre réalisation. Votre texte est très bien structuré et très détaillé, il me donne une envie folle de voir les plans ou les photos afférentes...et de passer aux actes. :)
        Gilles.

        --- In GrizHFMinimill@yahoogroups.com, "du4" <du4@...> wrote:

> [...]
        > Je reste à votre disposition pour répondre aux questions!

      • Barry Young
        Message 3 of 9 , May 8, 2011
          No problem on including French in your posts, but please some english in each post explaining something about what you are accomplishing since I do not read French and therefore would most likely think it some kind of spam or advertising and delete them.

          Thank you

          Barry Young
          Group Owner

> [...]

          > Je reste à votre disposition pour répondre aux questions!

          <*> Your email settings:
              Individual Email | Traditional

          <*> To change settings online go to:
              (Yahoo! ID required)

          <*> To change settings via email:
              GrizHFMinimill-digest@yahoogroups.com
              GrizHFMinimill-fullfeatured@yahoogroups.com

              http://docs.yahoo.com/info/terms/

        • du4
          Message 4 of 9 , May 8, 2011
            hello,

            voici le lien du dossier micro pulvérisation
            http://f1.grp.yahoofs.com/v1/EMzGTcFJoPWdfbpQjpOhpoWutfKLg_wSDFeW2PMbxb1G5sviLHgOnKK9ioM3JGovaZdtPQKpiLvQXDLYHohG57DrdTrrFw/Fraiseuse/microlube.PDF
            un autre lien dans usinage
            http://www.usinages.com/realisation-d-une-micro-pulverisation-t29213.html
            A+ Francis

            --- In GrizHFMinimill@yahoogroups.com, Barry Young <barryjyoung@...> wrote:

> [...]
            > French and therefore would most likely think it some kind of spam or advertising

          • OneBike2Ride
            Message 5 of 9 , May 8, 2011
               I highlighted, right-clicked & copied all of the text from the original post, then went to:
              http://translate.google.com
              and right-click/paste everything into the text box there to then translate it into English.

               Translation follows:

              Hello,
              Here are the plans of an embodiment of a micro spray
              The explanations are detailed to perform the assembly is in the documents. I did the best yet simple

              Components used:
              An oxygen tank metal bottle. (Recovery)
              Plastic tube of 4 m PVC translucent type 4x6 or 4x7 mm
              30 cm rigid tube blue air of 2.7 x 4mm
              An articulated tube Loc line of 20 plastic balls. (Without caps)
              Supplies brass hex 8 mm and 10 mm round brass
              Costs realizations about 10 €

              Tips
              Some guidance on the implementation of the water tank.
              I made a whole three-way for grouping fluids on a single junction of the oxygen cylinder.
              The operation is simple, pressurized air enters the bottle through a T to push the liquid in the tank. The liquid goes through a dip tube to a transparent filter equipped with a valve (a ball and spring).
              The third way is the air again towards the sprayer.

              The sprayer

              It is equipped with two valves to adjust the fluid to produce a slight projection of microscopic droplets Note should not generate a mist but tap control for an air and water into fine droplets without excess. The installation is simple sprayer must make a block of aluminum 15 x30 x30 mm; place towards the air upstream and perpendicular to the water supply.
              If you want to ask those who I can make a small plane!
              The nozzle of 0.5 mm can be removed if possible impurity uen!
              Loc tube line must be equipped with a plastic tube 2.5x4 to prevent air leaks! Indeed, the pressure of 1.5 bars is enough to produce an effective spray.

              Testing.

              We need all the joints are perfectly sealed, the tube of water must be purged to remove air bubbles.
              The first 10 seconds here sputters a bit is normal! then the production of droplets to stabilize the air flow is strong and barely moist but the air is cold.
              I did some cutting tests with a steel mill in the chip is formed XC48 good showing out of the room. Surprisingly after the temperature of the tool and workpiece micro droplets disappear, the sound of the instrument is reduced, the surface is smooth and shiny does not smoke here!
              The room is cold it's really great!!
              Tomorrow I will test turning machining with platelets in the 42CD4 steel drive with roughing and finishing. I will also test machining in aluminum.
              The fact that the blue flower to clinch the sprayer that is attached by powerful neodymium magnets (motor drive)

              Attached are photos, I spent two days to complete the various joints and brass fixtures.
              Who's next in my opinion the idea is great for cheap but you have to buy oil soluble specific with distilled water that goes no ads!
              I remain at your disposal to answer questions!
              A + Francis

              Bonjour,

              Message 6 of 9 , May 9, 2011

                Thank you very much for doing the tramslation. Normally I just delete posts in non-english language. It would be nice to include posts from non-english speakers. As long as the load it puts on moderation is not too heavy.

                Please members, if you see a post that is off topic in any language, notify me. I want to keep this group free of spam.

                Thank you

                Barry Young
                Group Owner

                Message 7 of 9 , May 9, 2011
                  Thank you Barry Young

                  Sorry but I do not practice routine English writing.
                  I collaborate since about 2004 but I still shy in my entries.
                  However I remain available to provide you with new ideas.
                  Francis is Vap38 on the usinages.com site, why look at the records if you can translate the subjects.
                  I am available to answer technical questions.
                  Kind regards

                • Bill Williams
                  Message 8 of 9 , May 9, 2011
                    du4 wrote:
> [...]
                    > usinages.com site, why look at the records if you can translate the
                    > subjects. I am available to answer technical questions. Kind regards

                    Francis, your English is quite acceptable and understandable!
                    If you were to continue to use it you would spare yourself the horrors
                    of our attempts at La Francaise! Bill in Boulder
                  • Barry Young
                    Message 9 of 9 , May 10, 2011
                      Hi Francis:

                      No problem with French posts, as long as I can tell if they are not spam.

                      Thank you

                      Barry