Re: voorstellen

  • hamrat2003
    Message 1 of 17 , May 31, 2003
      -Dag Astrid

      Net heb ik me voorsteld, en zie dat jij bezig bent met joodse
      stambomen.

      Zelf ben ik bezig(dit op verzoek ven een kennis) met de familie
      Schoonhoed, en de familie Duis en Hartog uit Amsterdam.

      Ans Meijlink--

      In Genealogen@yahoogroups.com, "Astrid de Lange" <E.de.Lange@c...>
      wrote:
      > allemaal!
      > Ik ben Astrid de Lange-Baegen en sinds gisteren lid van deze groep.
      Moet
      > zeggen, verbaas me en verheug me over de goeie kwaliteit ervan!
      Leuk!
      > Ikzelf ben op zoek naar "collega's" die zich net als ik bezig
      houden met het
      > ontleden van Joodse stambomen. Zelf ben ik bezig met de De Lange's
      (rond
      > 1720 in Steenwijk), de Hamburgers (Amsterdam, Utrecht) en Romijn
      (AMsterdam,
      > Leeuwarden). ALs er dus iemand is die zich hier ook mee bezig houdt
      zou ik
      > dat graag horen! Veel namen overlappen verschillende stambomen!
      > In ieder geval wens ik iedereen heel veel succes met deze groep!
> [...]
      Beverwijk,
      > 1779, gehuwd met JOHANNA MARIA GODEFRIDUS POOK Geboren: Leeuwarden,
      > 12-02-1780. Ik weet dat zijn ouders Frans Born en Neeltje Mulder
      zijn
      > maar ik heb daar verder geen gegevens van.
      > Ik hoop dat iemand mij kan helpen met aanvullingen en ben altijd
      > bereid om te helpen waar ik kan.
      >
      > Verder ben ik op zoek ik naar: van Steenbergen, Macco, Godhelp,
      > Toremans, Straatsma, Zwart, de Vries, Hay Ritserts, Holkamp,
      > Bakker,Boot, van Uffelen, van Eendenburg, Vinkestein, huber,
      Eerkens,
      > Godijn, pool, Rieff, en andere.
      >
      > Groetjes van Cisca Born
      >
      > Website: http://www.expage.com/familieborn
      >

      > Yahoo! Groups Sponsor

    • Astrid de Lange
      Message 2 of 17 , May 31, 2003
        Hallo Ans!
        Leuk dat jij je ook bezig houdt met het napluizen van joodse stambomen! Waar
        komen jouw families vandaan en tot hoever ben je?
        Groetjes,

        wrote:
> [...]
        > dat graag horen! Veel namen overlappen verschillende stambomen!
        > In ieder geval wens ik iedereen heel veel succes met deze groep!

        Yahoo! Groups Sponsor

      • H.A. Kleyheeg Meijlink
        Message 3 of 17 , May 31, 2003
          Dag

          Ik heb contact met een engelse vrouw van joodse afkomst.

          Zij vroeg mij of ik haar families kon uitpluizen.

          Het zijn de families Schoonhoed, van oorsprong uit Duitsland, via Nederland en komt ergens uit in Anderlecht.

          Ook de familie Duis, ook zij zijn afkomstig uit Duitsland.
          Het is moeilijk zoeken voor 1811.

          Meisjes waren niet belangrijk, worden dan ook niet aangegeven bij de geboorte voor 1811, de jongetjes wel, alleen als ze besneden zijn.

          De meeste joden komen naar Nederland zo rond 1750, meestal uit Polen of Duitsland.

          Ik kom met beide families tot een geboorte van begin 1700 in Duitsland, dan loopt het spoor dood.

          De families Schoonhoed, Cohen en Duis zijn aan elkaar verwant, ook de familie Markus, maar dat blijkt de tweede voornaam te zijn, achteraf bleken ze Rozenboom te heten.

          De familie Rozenboom komt uit Groningen en Friesland, de rest komt uit Amsterdam.

          Groeten van

          Ans Meijlink

          wrote:
> [...]
          > dat graag horen! Veel namen overlappen verschillende stambomen!
          > In ieder geval wens ik iedereen heel veel succes met deze groep!

          Yahoo! Groups Sponsor

          Yahoo! Groups Sponsor

        • John van Riemsdijk
          Message 4 of 17 , May 31, 2003
            Hallo,

            Naar aanleiding van de discussie omtrent Joodse voorouders wil ik
            jullie graag wijzen op een aantal links welke betrekking hebben op
            Joodse Genealogie.

            Deze links zijn terug te vinden onder de map Links en onder de
            submap - Bronnen voor Onderzoek.

            Veel succes!

            John & Mieke
          • Astrid de Lange
            Message 5 of 17 , Jun 1, 2003
              Dankjewel John! Attent! De meeste links kende ik natuurlijk wel, maar je
              weet nooit!
              Ik ga ze toch allemaal weer even na. Fijne zondag!
              Groetjes,
              Astrid

              Message 6 of 17 , Jun 1, 2003
                Ja, "joden zoeken" voor 1811 is vrij gecompliceerd. Ik loop al tijden te
                zoeken naar Ysak (Isak etc.) Meijer die in 1744 het Kleinburgerrecht mocht
                kopen in Steenwijk, samen met zijn vrouw Regina Markus. Deze Regina wordt
                later weer Roosje genoemd in de diverse aktes van hun kinderen: Sara Ysaks,
                Sara Ysaks, Meijer Isaks (de Groot), jacob Ysaks (de Lange) en Salomon Isaks
                (de Lange).
                Deze Ysak Meijer wordt nog genoemd als zijnde aangever van het overlijden
                van zoon Meijers Ysaks de Groot in Leeuwarden in 1816. Hij moet dus vrij oud
                geworden zijn. In deze akte noemt hij zich Ysak Meijer de Groot. Maar in de
                overlijdensakte van zoon Salomon, in 1827, is hij overlijden en heeft hij
                weer Ysak Meijer de Lange. Kan na 1816 absoluut niets meer van hem vinden.
                En ook voor 1744 niet. Weet ook niet welke naam hij officieel in 1811 heeft
                aangenomen. Jammer. Als er iemand is die raad weet, dan graag!
                Fijne zondag allemaal,
                Astrid

                wrote:
> [...]
                > dat graag horen! Veel namen overlappen verschillende stambomen!
                > In ieder geval wens ik iedereen heel veel succes met deze groep!

                Yahoo! Groups Sponsor

                Yahoo! Groups Sponsor

                Yahoo! Groups Sponsor

              • genealogie_van_beek
                Message 7 of 17 , Jun 6, 2003
                  Hallo, ik ben sonja van Londen-van Beek
                  ik ben opzoek naar familie van beek en van Londen.
                  is er iemand die deze namen in zijn bestand heeft?

                  wilt u meer informatie dan hoor ik het graag.

                  met vriendelijk groeten,
                  Sonja van Londen-van Beek
                • John van Riemsdijk
                  Message 8 of 17 , Jun 6, 2003
                    Hallo Sonja,

                    Welkom binnen de group!
                    De naam van Londen komt voor in mijn familie maar heeft betrekking op
                    het geslacht dat leefde in Gelderland en dan met name in de dorpen
                    Varik en Heesselt.

                    Ik weet niet of dit jouw bekend voorkomt?

                    Groet,

                    John & Mieke
                  • s.chrispijn
                    Message 9 of 17 , Jun 9, 2003
                      Hallo,

                      Mijn naam is Stephanie Chrispijn. Ik ben vandaag lid geworden van de
                      groep en heb de berichten gelezen. De vele echte genealogische
                      vragen, veel mogelijkheden en de vriendelijke toon vielen mij op.

                      Ik ben enige tijd bezig met genealogisch onderzoek (vooral via
                      internet en zo nu en dan een archiefbezoek). De familienamen waar ik
                      momenteel mee bezig ben zijn:

                      Chrispijn (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag)
                      Plagge (Amsterdam, Rotterdam, Duitsland?)
                      Jongeneelen (Roosendaal, Rucphen)
                      Boot (Zevenbergen)
                      Dam (Klundert, Oudenbosch)
                      Suijkerbuijk (Rucphen)

                      Een aantal namen waar ik nog niet verder mee kom:

                      Johanna (of Anna) Senicou: overleden in Bovensmilde (21-2-1899),
                      getrouwd met Cornelis Plagge (ca. 1840) uit Rotterdam.

                      Naunheim (Romanus) uit Walsum am Rhein (Duitsland)

                      Geetruida Janssen (uit Rinderen, wonende te Zegge ten tijde van haar
                      huwelijk met Johannes Jongeneelen (1801, daarvoor was ze getrouwd met
                      Hendrik van Aart.

                      Ik hoop op een goede samenwerking!

                      Groet,

                      Stephanie
                    • wim van essenberg
                      Message 10 of 17 , Jun 11, 2003
                        Hallo allemaal,
                        Ook ik heb mij aangemeld bij de group.
                        Mijn naam is Wim P van Essenberg wonende in Rijswijk Zh.
                        Na een korte start met onderbrekingen heb ik mij volledige stort op genealogie. Een hobby dat je leven leven gaat beheersen en dat komt goed uit want ik ben gestopt met werken. Niet dat ik me alleen maar hier mee bezig houd ....maar toch.
                        Indien iemand informatie heeft over mijn verleden dan houd ik me graag aanbevolen.
                        Overigens mijn fam. komt uit Utrecht.
                        Van mijn moeders kant die Brouwer heette komt uit Culemborg.
                        Alvast hartelijk dank.
                        Vriendelijke groeten,
                        Wim

                      • John van Riemsdijk
                        Message 11 of 17 , Jun 11, 2003
                          Beste Wim,

                          Allereerst hartelijk welkom binnen onze group!
                          Wij hopen dat je veel te weten zult komen over de geschiedenis van je
                          voorouders. Uiteraard willen wij als mede-leden jou daarbij zoveel
                          als mogelijk bij behulpzaam zijn.

                          Misschien kun je wat informatie geven over de gegevens welke je
                          momenteel reeds in bezit hebt?

                          vriendelijke groet,

                          John & Mieke
                        • Astrid de Lange
                          Message 12 of 17 , Aug 24, 2003
                            Hallo Ans,

                            Zou jij mij kunnen vertellen of de familie Markus (Rozenboom) waar jij
                            onderzoek naar hebt gedaan ook gewoond heeft in o.a. Steenwijk? Ik ben
                            namelijk op zoek naar ene Regina/Roosje(n) Markus die in 1744 in Steenwijk
                            woonde.
                            Ben benieuwd!
                            Groetjes,
                            Astrid de Lange-Baegen

                          • bobbepbram
                            Message 13 of 17 , Dec 26, 2003
                              Hallo,

                              Vandaag heb ik me aangemeld in deze groep.
                              Mijn naam is Wietske Mast en ik ben lid van verschillende groepen.
                              Ik ben op zoek naar gegevens van verschillende takken van de familie.
                              De meeste families zijn afkomstig uit Friesland, Overijssel en
                              Groningen.
                              De familie Verhaag komt uit Limburg en heeft een Friese tak.
                              De famile Duit stamt uit Groningen.
                              De familie's Tip en de Liefde, Pen komen voor in Overijssel
                              (oa.Blokzijl, Vollenhove)
                              Ook Doeve(n) komt voor in Overijssel maar ook in Friesland.
                              De familie Wagenmakers komt voor in Friesland( Sneek, Lemmer)
                              De andere families die hier onder staan komen uit Friesland, oa.
                              Menaldumadeel, Tietjerksteradeel en Het Bildt.

                              Stamboomonderzoek:( altijd blij met gegevens over)
                              1 Duit, Wagenmakers, Doeven, de Liefde,Tip,Pen, Blokmaker
                              2 Verhaag, Boersma, Postma, Nicolay(i),Sikma
                              3 van der Veer, Hemrica, Noteboom, Mantjes
                              4 Dijkstra, Lautenbach, Fijlstra, Roorda, Tilstra, Hager, Hoekstra.

                              Vriendelijk groeten Wietske Mast-Dijkstra
                            • C. Beijersbergen
                              Message 14 of 17 , Jan 30, 2005
                                Ik ben Cor Beijersbergen van Henegouwen. Sedert een jaar of vijf ben ik
                                bezig om de afstamming van mijzelf en samen met mijn vrouw haar afstamming
                                uit te zoeken. Heel veel informatie heb ik via internet verzameld, maar
                                sinds kort doen wij ook onderzoek ter plaatse, niet alleen naar
                                afstammingsgegevens, maar vooral ook naar leef- en woonomstandigheden.

                                Enkele namen in mijn afstamming:
                                Beijersbergen (van Henegouwen) (Wassenaar en Den Haag),
                                van Oudenaarde (St.Annaland, Papendrecht),
                                Kriens (Beesel, Swalmen, Brielle)
                                Renssen (Pijnacker, Delft)

                                Voor mijn vrouw:
                                de Roos (Vlissingen, Middelburg, Rotterdam),
                                Kruyff (Zuid Holland)
                                Smit (Rockanje, Nieuwerhoorn, Ijsselmonde)
                                Dijkman (Rotterdam).

                                Wij proberen de verschillende generaties te plaatsen in hun sociale context
                                (beroep, opleiding, wonnen en verhuizen) door het toevoegen en interpreteren
                                van andere gegevens dan enkel genealogische om daarmee tot en
                                familiegeschiedschrijving te komen.

                                Ik ben natuurlijk altijd bereid om de reeds vergaarde kennis en inzichten te
                                delen met anderen. Ik hoop zo nu en dan ook een beroep te kunnen doen op
                                collega genealogen wanneer ik met een vraag zit.

                                Ik hoop op en ik verwacht een vruchtbare samenwerking.

                                Cor Beijersbergen van Henegouwen
                              • barbarawesterhuis
                                Message 15 of 17 , Jul 21, 2005
                                  Aan alle leden van de yahoo-group,

                                  mijn naam is barbara westerhuis en ik ben de stamboom aan het uitzoeken
                                  van westerhuis-hoes en boezelman-van echten.

                                  zie

                                  www.freewebs.com/stamboomwesterhuis

                                  voor westerhuis en hoes en

                                  www.freewebs.com/stamboomboezelman

                                  voor boezelman en van echten

                                  Als iemand hier ook onderzoek naar heeft gedaan, hoor ik het graag.

                                  M.vr.Gr,

                                  Barbara Westerhuis