Graf-/huiszegel familie Boender

  • Genealogie Rijerkerk-Bronner
    Message 1 of 1 , Aug 5, 2009
      Hallo genealogievriend(inn)en,

      Eén van de personen in mijn bestand is Cornelis Adriaensz (Ariensz) Boender
      (Hoeksewegh/Houcxewegh), geboren omstreeks 1600 en overleden in Numansdorp
      op 17-2-1658. Hij was schepen in Numansdorp en was bouwman op de hoeve
      'Dijkzicht'. Hij was Schepen van Cromstrijen (1639 - 1658) en één van de
      drie eerste Kerkrentmeesters van Numansdorp (ca. 1650). Op de grafzerk in de
      Ned. Herv. Kerk in Numansdorp staat: "Hier leit begraven Cornelis Ariensen
      Boender stierf den 17 februari anno 1658 ende Lewendertghen Anthonis van de
      Kooy sinne huisvrou stierf den 16 Junius anno 1659". Op een schild staan
      twee merken. Het zijn mogelijk Germaanse of Keltische tekens/symbolen????

      Een foto van het desbetreffende schild heb ik tijdelijk gezet op
      http://www.rijerkerk.net/BoenderCornelisAdriaensz4390-01.JPG

      Wie heeft enig idee wat deze tekens kunnen betekenen? Bij voorbaat dank voor
      iedere suggestie.
      --
      Vriendelijke groet,
      Cock Rijerkerk, Le Lavandou, France