Johannes van Stiphout

  • Rob Gomes
    Message 1 of 2 , Aug 14, 2008
      Weet iemand misschien geboortedatum/plaats en ouders van Johannes van
      Stiphout? Hij was pastoor van de parochie van de H. Anna in de
      schuilkerk 'De Pool' te Amsterdam, en tevens bisschop van het oud-katholieke
      bisdom van Haarlem van 1745 tot 1777. Hij stierf in 1777, dus

      moet hij ca 1700 geboren zijn.
      Een uitgebreide speurtocht met Google levert niets op tav zijn voorgeslacht.

      Ook het Bisschoppelijk secretariaat zwijgt als het graf.

      Groeten uit Brazil

      Rob Gomes

      Av. Mar da Irlanda 118 Intermares

      CEP 58310-000

      Cabedelo

      Paraiba

      Brasil

      email: robgom@...

      tel: 0055 8332483185

      Websites: <http://www.robgomes.nl/tng> Genealogische Databank -
      <http://www.robgomes.nl/tng/gomes> Genealogie Gomes -
      <http://www.robgomes.nl/tng> Alkmaar - <http://www.robgomes.nl/tng>
      Europese adel - <http://www.robgomes.nl/huur/huur.htm> woonruimte te huur

      _____

      Download de gratis SPAMfighter <http://www.spamfighter.com/lnl> vandaag
      nog!

    • Astrid
      Message 2 of 2 , Aug 15, 2008
        Hallo Rob,

        Het is erg moeilijk - maar dat heb je dus zelf ook al ondervonden - om van
        iemand de geboortedatum
        en zijn ouders te vinden als je geen idee hebt hoe die ouders heten.

        Ik heb wel een geboorte gevonden in de doopaktes van het archief van
        Amsterdam van ene Joannes, maar ik heb geen idee of dit de goede is.

        Toch mail ik het je maar even door.
        Groetjes uit Nederland,
        Astrid

        Joannes
        vaderMichiel van Stiphout
        moederLijsbeth Helmig
        getuigenHendrik van Stiphout
        Jannitje van Stijshout Familienaam moeilijk leesbaar
        pastorJohannes de Graef
        doop30 maart 1708
        religieOud-Katholiek, kerk Brouwersgracht
        bron380 p. 74 (folio 37v) nr. 29

        Astrid de Lange-Baegen
        E.de.Lange@...