Woubrugge, van IJsseldijk

  • Familie van Dam
    Message 1 of 1 , Feb 8, 2004
      Hallo allemaal,

      Wie is genegen om mij te helpen met het volgende:
      In mijn naspeuringen naar de naam: “van IJsseldijk” ben ik een vermelding
      tegen gekomen dat onderstaande Petrus Janse van IJsseldijk als journalier
      het plaatsje Woubrugge als verblijfplaats had.

      Nu heeft dit natuurlijk mijn nieuwsgierigheid gewekt, want zou er nog
      informatie te vinden van zijn laatste verblijfplaats Woubrugge alvorens hij
      zich in Ouwerkerk in Zeeland vestigde?

      Ik heb dan ook de volgende vragen:
      1. Heeft iemand tips, hoe ik hiermee van start moet gaan?
      2. Heeft iemand überhaupt informatie hierover?

      Petrus Janse van IJsseldijk ook genaamd Pieter, IJsseldijke, Peter en
      IJssendijke, zoon van Jan Gerritszn. van IJsseldijk en Maria Berents, is
      geboren op zaterdag 2 november 1737 in Oosterhuizen buurtschap onder
      Beekbergen.nu gem. Apeldoorn., is (RK) gedoopt op zaterdag 2 november 1737
      aldaar (RK Missiekapel op het huis "ter Horst" Loenen) (doopgetuige is
      Willemina Janse), in Ouwerkerk ZL is overleden op donderdag 20 januari 1814
      in Ouwerkerk [ZL]. Is rond 1763 in Ouwerkerk aangekomen

      Alvast heel hartelijk bedankt voor de hulp.

      Met vriendelijke groeten Peter van Dam - Zoetermeer