UP-DATE SCHIPPERS EN VELDWACHTERS 06-02-2004

  • antonmusquetier
    Message 1 of 1 , Feb 6, 2004
      Hallo Mede Onderzoekers

      Omdat ik weet hoe moeilijk het is om Schippers en Politieambtenaren
      in de Genealogie te hebben, ben ik bezig van het provinciaal archief
      van
      Friesland vanaf 1813 een index te maken op de volgende beroepen.

      Schippers--Kapiteins--Gezagvoerders--Veerschippers--Bangeschippers--
      Bijschippers--Trekschuitschippers--Beurtschippers.
      Stuurlieden--Matrozen--Scheepskoks enz.
      Scheepsnamen--Rederijen--Scheepseigenaren--Strandvonderij, Gestrande
      en Vergane Schepen vooral die bij de Waddeneilanden vergaan zijn,dus
      alles wat met Schepen te maken heeft.

      ook Veldwachters en Politieambtenaren neem ik op.

      Mocht U iets van uw gading gevonden hebben in de Index,mail mij dan
      voor de bron van de akte/dossier, om misbruik te voorkomen vermeld ik
      nog geen bronnen van het provinciaal archief Friesland.

      maar alleen via
      musquetier@...

      DE INDEX IS BIJGEWERKT TOT >>>06-02-2004<<<
      Klik evt. ook op View all Messages, voor meerdere berichten.

      Alle berichten die niet Specifiek iets te maken hebben met het
      onderwerp, worden verwijderd, andere berichten worden automatisch na
      1 week verwijderd, en evt. samengevoegd.

      Houd U er wel rekening mee dat mijn index er een in opbouw is en
      denkelijk over een paar jaar klaar is.

      REGELMATIG ZAL IK EEN UP-DATE MAKEN,

      dus als u lid bent krijgt u dat automatisch via uw mail binnen.

      Heeft u in het bestand van het Rijksarchief van Friesland
      (nieuwe naam Treseor) www.tresoar.nl

      In de burgelijke stand akten etc. gevonden,

      of op de site van de

      F.A.F. www.stichtingfaf.nl

      een Notarieele akte gevonden, en u wilt daar copieen van , dan wil ik
      voor
      u daarvan wel copieen maken tegen kostprijs.

      Kijk daarvoor op:

      met vriendelijke groet

      Anton Musquetier te Sneek