1997West Indische Compagnie

  • Rob Gomes
    May 28 1:51 PM
      Nog niet zo lang geleden heeft er in Gens Nostra een artikel gestaan over de
      West Indische Compagnie (WIC) met betrekking tot Brazilië.

      Iemand is toen zo vriendelijk geweest mij dit toe te sturen.

      Helaas zijn door een plotseling defect aan mijn pc al mijn gegevens over de
      WIC (en andere) verloren gegaan.

      Wie van de lezers zou zo vriendelijk willen zijn dit bewuste artikel nog
      eens naar mij toe te sturen via email? Een pdf met een resolutie van 300 dpi
      zou zeer welkom zijn.

      Bovendien wil ik nu ook gaarne van de mogelijkheid gebruike maken om aan een
      ieder die enige informatie heeft over de Nederlanders in Brazilië

      ten tijde van de WIV (1630-1654) mij te doen toekomen.
      Alles is welkom, documenten, verhalen, schepen, kaarten, links naar
      internet-pagina’s. Niets is te veel.

      Aan een ieder die de moeite neemt wat te sturen alvast mijn enorme dank.
      Zoals u aan mijn adres kunt zien, woon ik in Brazilië. En een bezoek aan
      Nederlandse archieven zit er dus niet in.

      Groeten uit Brazil

      Rob Gomes

      Av. Mar da Irlanda 118 Intermares

      CEP 58310-000