[Friesland-genealogy] Stamboom DE ROOS

  • izaak kijlstra
    Message 1 of 5 , Mar 29, 2000
      Hallo Han,
      Mijn over-overgrootvader, Aize Igrams de Roos, is geboren te Gorredijk op
      24 mei 1824, als zoon van Igram Freerks de Roos, bakker te Gorredijk, en
      Tjitske Aizes de Vries. Komt jouw familie de Roos uitsluitend uit Drachten,
      of ook uit Opsterland?
      Met vriendelijke groet,
      Izaak Kijlstra
    • Detje van der Laan
      Message 2 of 5 , Mar 29, 2000
        Hallo Han

        Heeft u misschien ook iets aan een van de volgende personen? Als u er wat
        aan heeft heb ik waarschijnlijk nog wel meer gegevens.

        1 Roos, Abel de * 2.3.1807 Suameer
        > Johannes Jelkes de Roos (7) X Wijbrichje Abeles Keuning

        2 Roos, Bouwe Pieters de * 8.10.1806 Rijperkerk
        > Pieter Jelkes de Roos (10) X Jeltje Bouwes

        3 Roos, Hedzer Jelkes de
        > Jelke Hedzers X Lijsbeth Roelofs

        4 ROOS, Hinke Hendriks DE * ñ1826 Ureterp
        X Pieter Jacobus TJEERDSMA

        5 Roos, Jelke Pieters de * 6.10.1804 Tietjerk
        > Pieter Jelkes de Roos (10) X Jeltje Bouwes

        6 Roos, Jetske Pieters de * 2.4.1803 Tietjerk
        > Pieter Jelkes de Roos (10) X Jeltje Bouwes

        7 Roos, Johannes Jelkes de * 2.9.1782 Suameer
        > Jelke Hedzers X Lijsbeth Roelofs
        X Wijbrichje Abeles Keuning
        Zij koopt een 1/2 veerschip op Leeuwarden v.v. 1806. Ze verkoopt dit schip
        in 1810.

        8 Roos, Lijsbeth Pieters de * 22.10.1808 Rijperkerk
        > Pieter Jelkes de Roos (10) X Jeltje Bouwes

        9 Roos, Maaike Jelkes de * 27.8.1785 Suameer
        > Jelke Hedzers X Lijsbeth Roelofs
        X Egbert Hendriks

        10 Roos, Pieter Jelkes de * 26.5.1773 Suameer
        > Jelke Hedzers X Lijsbeth Roelofs
        X Jeltje Bouwes
        Attestatie nr Suameer 27 mei 1821. Specikohier: Tietjerk 32, in 1805 nr.
        Hardegarijp 73. Reg. civ.: geb. 31 mei 1770, journalier (arbeider,
        dagloner).

        11 Roos, Roelof Jelkes de
        > Jelke Hedzers X Lijsbeth Roelofs

        12 Roos, Trijntje Jelkes de * 25.2.1780 Suameer
        > Jelke Hedzers X Lijsbeth Roelofs
        X Wierd Bouwes Wierdsma

        13 Roos, Wemeltje Jelkes de * 14.12.1777 Suameer
        > Jelke Hedzers X Lijsbeth Roelofs
        X Kornelis Reinders Eelkema

        14 Roos, Wemeltje Pieters de * 11.3.1812 Tietjerk
        > Pieter Jelkes de Roos (10) X Jeltje Bouwes

        Groetjes
        Detje van der Laan
        detje@...
        http://www.geocities.com/Heartland/Lake/3846
        icq-nummer: 52257620
        Message 3 of 5 , Mar 30, 2000
          Hallo Detje,

          Hartelijk dank voor je mail.
          Hoewel de stamboom al aardig opschiet heb ik nog geen verbinding gevonden
          met de De Rozen uit Suameer, maar daar ga ik dus achteraan.
          Bijna alle De Rozen van de stamboom waar ik aan werk komen uit Opsterland.
          Ik laat je weten hoe het vordert en of ik nog nieuwe gegevens nodig heb.
          Een vriendelijke groet,
          Han Korting
> [...]
          >
          >13 Roos, Wemeltje Jelkes de * 14.12.1777 Suameer
          >X Kornelis Reinders Eelkema
          >
          >14 Roos, Wemeltje Pieters de * 11.3.1812 Tietjerk

        • Han Korting
          Message 4 of 5 , Mar 30, 2000
            Hallo Izaak,

            Hartelijk dank voor de gegens die je me toezond. Hoewel de stamboom al
            aardig opschiet, ben ik Aize Igrams de Roos nog niet tegengekomen; ik ga er
            achteraan en houd me aanbevolen als je zelf meer weet.
            De meeste De Rozen uit de stamboom waar ik aan werk komen uit Opsterland
            (Friese Wilp en Ureterp).
            Ik houd je op de hoogte.
            Vriendelijke groet,
            Han Korting
> [...]
            >1. Fill in the brief application
            >2. Receive approval decision within 30 seconds
            >3. Get rates as low as 2.9% Intro or 9.9% Fixed APR

          • c. jacobi
            Message 5 of 5 , Mar 30, 2000
              Hallo Detje,

              Je gegevens over de naam ROOS naar Han bevatten ook een link naar mijn data, namelijk die van inderstaande Hinke en Pieter. Ik zou het prijs stellen als je me daar nog wat uitgebreider over zou kunnen vertellen. Ook heb ik een L. ROOS die met een Jantje Gerrits DE JONG is getrouwd. Verder geen gegevens over dit stel.
              Groetjes, Cor.