Vernoemen

  • Dolf en Els Dijkink
    Message 1 of 6 , May 14, 2002
      Hallo,

      Ik heb de berichtjes over het vernoemen aandachtig gelezen, maar tot nu toe gaat de volgorde van het vernoemen bij mijn voorouders niet op:

      De ouders zijn Bauke Wijbrens en Rixt Sakes, geh. 17 dec 1758 Heerenveen.
      Kinderen: Baukjen ged. 21 okt 1759,
      Sake ged. 13 juli 1766,
      Doetje ged 13 mrt 1768,
      Wijbren ged 12 nov 1769 te Heerenveen
      Gelf oftewel Gerlof 12 febr 1774 te het Meer.

      De ouders van Rixt Sakes zijn Sake Sjoerds en Doetje Jobs. De ouders van Bauke Wijbrens heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden.

      Wie kan mij een hint geven over de namen van zijn ouders.

      Groeten Els

    • Hans Zijlstra
      Message 2 of 6 , May 14, 2002
        L.S.

        Op de Indexen pagina van de Sneuper site
        http://www.angelfire.com/vt/sneuper is nu toegevoegd
        een link naar gegevens van sneuper Hessel de Walle met
        1648 genealogische inscripties. Het betreft met name
        Noordoost Friesland, maar ook Leeuwarden, Heerenveen
        en St. Jacobi parochie.
        De inscripties vari�ren van grafschriften tot teksten
        op zilveren bekers, beerputten, muren, orgels en
        preekstoelen van de 15e t/m 19 eeuw. Een leuke extra
        bron !

        Groetnis, Hans Zijlstra

        LAUNCH - Your Yahoo! Music Experience
        http://launch.yahoo.com
      • Gerda
        Message 3 of 6 , May 14, 2002
          Els,

          Mijn inziens is er een kind niet tegenwoordig (waarschijnlijk jong
          overleden) en de naam herhaalt met Wijbren ged 1769. Als ze van mij waren
          zou ik beginnen met zoeken naar de ouders van Bauke: Wijbren (Gerlofs?) en
          Doetje, de ouders van Rixt: Sake en Baukjen.

          Met vriendelijke groeten.

          Gerda Pieterse-Waanders
          KwaZulu-Natal
          Zuid Afrika

[...]

        • roelof varkevisser
          Message 4 of 6 , May 14, 2002
            Els,

            Gezien je eigen opmerking betreffende de ouders van Rixt Sakes, zou ik er op
            gokken (maar het blijft een gokje) dat de ouders van Bauke Wybrens Wijbren
            en Baukje heten. En hebben zij de bekende serie om wat voor reden dan ook
            omgedraaid.
            Even erop door speculerend zou Bauke een derde of vierde zoon kunnen zijn,
            waarbij de moeder is vernoemd, of (misschien) is zijn moeder Baukje
            overleden in het kraambed en heeft hij daardoor de naam Bauke gekregen.

            Met vriendelijke groet,
            Roelof

            for the language-preferences of me and other users of this group see
            http://www.varkevisser.org/links/taal.php

            Friesland rond 1860 : http://www.varkevisser.org
            voor mijn genealogie: http://www.varkevisser.org
            Wonseradeel: de Boer, Roedema
            Idaarderadeel: Zuidema, Deelstra
            Ferwerderadeel: Swart, Buursma, Braak, Papma
            Katwijk-Scheveningen: Stamreeks Varkevisser
            http://www.varkevisser.org/varkevisser
            Hoekse Waard: Goud
            Zeeland: Enters

[...]

            of: http://go.to/frgen .

          • Johan Deinum
            Message 5 of 6 , Aug 8 12:51 PM
              Hallo Johan,

              In nieuwsbrieven van de NGV, de afleveringen 48 en 49, kun je daar het
              een en ander over vinden. Je vindt ze via onderstaande link.

              http://www.ngv.nl/Nieuwsbrieven/Nieuwsbrieven.php

              Een vriendelijke groet,

              Johan Deinum

              Verstuurd vanaf mijn iPad